Mun mielestä noi g astran lähivalot on ihan ok noihi vanhempiin opeleihin verrattuna ainaki. Se ei toki oo paljon.. Kaukovaloilla taas ei tee juur hevon helvettiäkään. Osottaa jonnekki kuusenlatvoihin eikä saa erikseen säädettyä vissii.
Jos haluis hyvät ni varmaan kannattas koittaa sovittaa jotku tollaset niihin tuikkuihin:
En tiedä kyllä et saako siististi astran valoihin laitettua ilman umpion raiskaamista..
Uskottavasti ku tekee ni kelvannee leimallekin, kunhan auto on riittävän vanha ja leimalle se kenonin varjostin liikkumattomaks
Omassa Astrassa oli n. 2v paikallaan TYC-merkkiset Motonetista ostetut tarvikeumpiot. Noita vaan en saanut suunnattua oikein, joten vaihdoin ennen katsastusta takaisin alkuperäiset Hellan umpiot. Kiillotin vanhoista umpioista vaan lasit, että näkyy paremmin. Yritin laittaa takaisin samoihin asetuksiin muoveihin painuneiden ruuvinjälkien mukaan, mutta sain silti kääntää suuntausta alaspäin. Valoja suunnatessa huomasin, että kuljettajan puolen valokuvio on melko epämääräinen. Kuvion keskelle jää tummepi kohta. Valosta tulee "hirvipiikki" ja kirkas läntti etualalle. Ilmeisesti polttimo menee umpioon väärässä asennossa. Pystyykö tuota jollain korjaamaan? Lisäksi hain marmoritiskiltä uuden osan, jolla polttimo tulee umpioon kiinni, koska vanhasta oli yksi sakara poikki. Tuosta tosin ei ollut kuvioon mitään apua, ja viimeviikolla polttimoa vaihtaessa onnistuin katkomaan kaksi sakaraa uudesta kiinnikkeestä.
Voisin vielä kerran kokeilla onneani uusien umpioden kanssa. Autolla on nyt ajettu 270tkm, joten isoja summia ei enää autoon viitsisi laittaa (Hellan umpiot lienee suolaisen hintaiset?) Depotkin lienevät laadultaan kuraa. Noista TYC-umpiosta on kumit hapertuneet tässä kahden vuoden aikana. Minulla on tuossa yhdet vanhat umpiot, joissa on Xenon hyväksytyt "lasit", kuten täällä foorumilla monesti todettu Astran E-hyväksynnästä, niin saanko auton läpi katsastuksesta noilla HID-projektoreilla? Ja millainen homma on laittaa umpiohin automaattinen korkeudensäätö? Onko ylipäätään mahdollista..
Juho M-P kirjoitti:Jos kuvio on epäselvä, vaihda polttimo. Siinä on vika.
Ei auta. Polttimoa vaihtaessa juuri rikoin sen kiinnitysosan. Lisäksi olen kokeillut vaihtaa kiinnitysosa/polttimo kombon umpiosta toiseen. Apparin puolella toimii ok, mutta kuljettajan puolella ei. Polttimonkantaa vääntämällä kuvio paranee hiukan, mutta luulen että polttimo on väärässä asennossa. Voihan olla niinkin, että heijastinpinta on hapettunut niin, että valokuvioon tulee tummempi alue keskelle.
Valde kirjoitti:Valoja suunnatessa huomasin, että kuljettajan puolen valokuvio on melko epämääräinen. Kuvion keskelle jää tummepi kohta.
Tuo taitaa olla G:n umpioiden ominaisuus, säätämällä kyllä korjaantuu hieman. Lyhkästen polttimo on eri asennossa kiinni, apparin puolella kun katsoo niin langat on pystysuorassa (klo6.00) ja kuskin puolella vinossa oikealle (klo 19.10). Mulla on farkussa alkuperäiset Hellan tummat umpiot ja polttimoina lyhkäsissä Osramin silverstarit, pitkissä ja lisävaloissa( Hella comet ff 500) nightbreakerit-näkee ihan hyvin.