Turbo hajos
Turbo hajos
Morjesta nyt tarviin apua turbo hajosi onko kukaan pääkaupungissa joka korjaa turboja..
Ois kiva jos saisi apua kiitos
Ai niin auto on opel vectra c 1.9 dideö
Ois kiva jos saisi apua kiitos
Ai niin auto on opel vectra c 1.9 dideö
Re: Turbo hajos
Elikä korjaamo sanoi että turbo rikki imee ahtopuolen imuletkun kasaa
Tän päivän turbot rupee oleen kertakäyttö kamaa, uutta tilalle...
Juu pakko hankkia nyt vaan pitää ettiä. Että mistä ostaa kun olen katellut niin hinta haarukka on aika iso.yks sanoi että korjaa se ja toinen sanoo että osta uus !mikä sit on fiksuin päätös . 
vodkaтони kirjoitti:Elikä korjaamo sanoi että turbo rikki imee ahtopuolen imuletkun kasaa
Minkä letkun imee kasaan että turbo olisi rikki? Kuulostaa aika erikoiselle diagnoosille.
Siis näytti minulle siinä akun luona menevä ahtoputki joka menee kiini imusarjaan se menee lyttyyn kun kierokset nousee 2500rpm se on semmoinen silikooni putki ja autoni on 1.9 disel vectra c 2004
Jos auto ei savuta käydessä niin en kyllä turbon hajoamiseen usko enemminkin tukos jossain. Oletko ajanut autolla kovassa lumi pyryssä?
Näin alkutalvesta on kostea pakkanen. Tuo kosteus saattaa jäätyä ilmansuodattimeen tai kertyä välijäähdyttimeen.
Monessa automerkissä on noita ongelmia. Mm. Volvo ja VAG.
Monessa automerkissä on noita ongelmia. Mm. Volvo ja VAG.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vittu siinä ei oo mikään turbo rikki vaan ilmanpuhistaja umpijäässä. Ei imuputket mene ryttyyn/littuun jos turbo on rikki. Otahan ilmanputsari auki ja suodatin on ihan varmasti pankkojäässä.
Kerro se korjaamo joka tollasen vikadiagnoosin anto niin osaa ihmiset välttää sitä.
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Kiitoksia kaikille neuvoista.
Joko löytyi vika?
En ole saanut autoa mihinkään halliin. Mutta otin ilman putsarin pois se näytti ihan ok ei ollut jäässä. Mutta välijäähdytintä yritin kattoa että oisko se jäässä. Mut olen aika tietämätön noissa hommissa mutta luulen että se on vaa jäässä. Koska kaikki neuvo mitä olen saanut niin viittaisi siihen että turbo ei olisi rikki. Ihmettelin kun laitoin käytiin niin siellä suhisi joku egr venttiilin luona.ihan kuin ilmaa puhaltaisi pois koitin ettiä vikaa mutta ei löydy.veikkaan että joku letku on irti.
Hyvin voi olla turbo rikki, vuosi sitten olin yhteyksissä kaveriin jonka 1.9 CDTI Saabiin vaihdettiin kunnostettu turbo kun edellisestä meni pakosarja halki ja alkoi ääntämään, no kunnostettu turbo melko paskaa kamaa eikä toiminut kunnolla alun alkaenkaan, ja lakkasi loppujen lopuksi pyörimästä kokonaan niin ensinmäinen oire oli juurikin tuo välijäähdyttimeltä tulevan putken kasaan meneminen, myös siinä epäiltiin että välijäähy jäätynyt tukkoon kun 2015 tammikuuta elettiin.
Myös itse tuli oltua melko skeptinen ettei voi vetää letkua luttuun jos turbo jumissa, mutta kun sen on kerran pöydälle purkanut niin tajuaa ettei sitä ole rakennettu toimimaan ellei siivet pyöri, senverran ahtaat ilmaraot siellä on.
Niin ja kunnostettu turbo oli hankittu TURBO AND MORE ebay nettikaupasta, no tuossa tapauksessa sai tuota MOREa ihan riittämiin
Myös itse tuli oltua melko skeptinen ettei voi vetää letkua luttuun jos turbo jumissa, mutta kun sen on kerran pöydälle purkanut niin tajuaa ettei sitä ole rakennettu toimimaan ellei siivet pyöri, senverran ahtaat ilmaraot siellä on.
Niin ja kunnostettu turbo oli hankittu TURBO AND MORE ebay nettikaupasta, no tuossa tapauksessa sai tuota MOREa ihan riittämiin
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.