Astra 2008 (farkku) ja akunvaihto
Astra 2008 (farkku) ja akunvaihto
Morjes!
Tätä se mun uneni tiesi ja huomenna on rämmittävä akunostoon 3v Varta ja nyt jo valmis... Tesstasin radion valikoiden takaa niin 10V oli enää tarjolla, kaunis naksutus vaan kuului :(
Kysymys arvon kolleegoille, eli jos vaihdan akun itse kyseisestä autosta, niin tarviiko jotain huomioida (esim. paikalliseen merkkiliikkeeseen kuittaamaa valohoidolla viat?)
Kirpakkaa tammikuuta kaikille!
Tätä se mun uneni tiesi ja huomenna on rämmittävä akunostoon 3v Varta ja nyt jo valmis... Tesstasin radion valikoiden takaa niin 10V oli enää tarjolla, kaunis naksutus vaan kuului :(
Kysymys arvon kolleegoille, eli jos vaihdan akun itse kyseisestä autosta, niin tarviiko jotain huomioida (esim. paikalliseen merkkiliikkeeseen kuittaamaa valohoidolla viat?)
Kirpakkaa tammikuuta kaikille!
pyhälehmä I Opel Astra K 2017 1.4 ST
rojektilehmä II: Opel Astra H 2008 Z16XER
vanhat lehmät:
Opel Astra G 2001
Opel Astra F 1992
rojektilehmä II: Opel Astra H 2008 Z16XER
vanhat lehmät:
Opel Astra G 2001
Opel Astra F 1992
- PolarSeaBlue
- OCF Member

Re: Astra 2008 (farkku) ja akunvaihto
Eikö siihen pysty syöttämään vaihdon ajan varavirtaa irrallisesta akusta?
Mulla on usein ajettavan ruohonleikkurin akku talvella tallissa ja syötän siitä käynnistyskaapeleilla auton akkupiuhoihin sen verran jännitettä, ettei tarvitse radioita koodailla tai mitään muutakaan ohjelmoida/resetoida, jos G/H-Astran pääakkua joutuu irrottelemaan...
Esim. kun huoltaa akun napoja tai laittaa vaihdelaatikkoon öljyä tai muuten vaan täytyy akku irti ottaa.
Mulla on usein ajettavan ruohonleikkurin akku talvella tallissa ja syötän siitä käynnistyskaapeleilla auton akkupiuhoihin sen verran jännitettä, ettei tarvitse radioita koodailla tai mitään muutakaan ohjelmoida/resetoida, jos G/H-Astran pääakkua joutuu irrottelemaan...
Esim. kun huoltaa akun napoja tai laittaa vaihdelaatikkoon öljyä tai muuten vaan täytyy akku irti ottaa.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
- kadett90
- OCF Member 2024

Vaihdon jälkeen kello aikaan ja ikkunoiden opetus.houksi kirjoitti: Kysymys arvon kolleegoille, eli jos vaihdan akun itse kyseisestä autosta, niin tarviiko jotain huomioida (esim. paikalliseen merkkiliikkeeseen kuittaamaa valohoidolla viat?)
Pitäis myös -07 Corsaan vaihtaa akku ja olivat kuulemma huollossa sanoneet että "Jos akun vaihtaa ite niin pitää osata laittaa ikkunoiden avautumis-, peilien-, radion-, kellon ym sähkölaitteiden säädöt/asetukset uudelleen akun vaihdon jälkeen. Akun vaihto Atoyssa riippuen akusta 140-200€".
Mitäköhän tällänen osaaminen sitten tarkoittaa
Sitä en sitten tiedä löytyykö mitään koodia radioon...
Mitä tuo ikkunoiden opetus käytännössä meinaa?
Mitäköhän tällänen osaaminen sitten tarkoittaa
Sitä en sitten tiedä löytyykö mitään koodia radioon...
Mitä tuo ikkunoiden opetus käytännössä meinaa?
- kadett90
- OCF Member 2024

Painat ikkunan alas ja pidät nappia hetken pohjassa.JimmyBee kirjoitti: Mitä tuo ikkunoiden opetus käytännössä meinaa?
Sama ylöspäin ja kaikille laseille.
Eli ei sen kummempaa, kiitoksia paljon !
Itsellä saman ikäinen Astra kuin aloittajalla. Tosiaankaan pelkän akun vaihtamisen vuoksi ei autoa kannata huoltoon ajella. Hylsysarja ja pikkuisen vaivannäköä, niin johan on akku vaihtunut
Ikkunoiden opetukseen ei kulu kuin hetki ja kellonkin saa automaatisesti oikeaan, kun aukaisee radion kanavalle, joka lähettää RDS-datan mukana aikatiedon(mmYLE:n kanavat).
Zafiran akun vaihtaminen vaati muutaman minuutin enemmän askartelua, mutta onnistui kyllä. Eikä sekään kadottanut mitään tietoja, vaikka hetken ilman virtasta olikin.
Ikkunoiden opetukseen ei kulu kuin hetki ja kellonkin saa automaatisesti oikeaan, kun aukaisee radion kanavalle, joka lähettää RDS-datan mukana aikatiedon(mmYLE:n kanavat).
Zafiran akun vaihtaminen vaati muutaman minuutin enemmän askartelua, mutta onnistui kyllä. Eikä sekään kadottanut mitään tietoja, vaikka hetken ilman virtasta olikin.
Zafira Tourer 1.6 CDTI
Ex. Astra H 1,6 Twinport OPC-line
Ex Zafira Tourer 2,0 CDTI
Ex. Astra H 1,6 Twinport OPC-line
Ex Zafira Tourer 2,0 CDTI
Eikö niitä akkuja kannattaisi ensin yrittää ladata? Talvella kun saattaa olla näitä latautumisongelmia.