Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Pitää saada vähän mielipiteitä MV6:en öljynkulutuksesta...
Vie ainakin yli litran/tuhat kilsa ja kyllä haiseekin palaneelta öljyltä. Vedot tuntuisi vielä olevan tallessa eikä nesteet menevät sekaisin. Millainen remontti on edessä, kansiremonttiinko menossa?
Elikkä, olisin kiitollinen jos saisin jotain mielipiteitä...
Timonen kirjoitti:Pölläytteleekö kiihdytettäessä? Sinistä tai mustaa?
Mulla vie ehkäpä saman tuo X25XE kansirempan jälkeen, ja on alkanut epäilyttämään, että josko siellä olis joku venavarrenkumi irronnut...
Ja mulla siis pölläyttää kiihdytyksen alussa kuulema hieman mustaa.
Oletko mitannut sylinterien puristukset tai tehnyt ohivuotomittausta?. Ettei vaan vie öljyä mäntien kautta.
Voiko viedä noin paljon öljyä rempatun kannen kautta, vaikka muutama venttiilivarren kumi olisikin irti?
Mielestäni ei pölläyttelee kiihdytettäessä, en ainakaan ole sen kummemin huomannut. Toki en ole viime aikoina antanut kunnolla hanaakaan... Savua mielestäni ei ole mustaa tai sinistä. Sitä tulee kyllä mielestäni "enemmän kuin normaalisti" tyhjäkäynnillä, mutta se on siis lähinnä normivärinen.
Timonen kirjoitti:Pölläytteleekö kiihdytettäessä? Sinistä tai mustaa?
Mulla vie ehkäpä saman tuo X25XE kansirempan jälkeen, ja on alkanut epäilyttämään, että josko siellä olis joku venavarrenkumi irronnut...
Ja mulla siis pölläyttää kiihdytyksen alussa kuulema hieman mustaa.
Oletko mitannut sylinterien puristukset tai tehnyt ohivuotomittausta?. Ettei vaan vie öljyä mäntien kautta.
Voiko viedä noin paljon öljyä rempatun kannen kautta, vaikka muutama venttiilivarren kumi olisikin irti?
Oikea kansi; syl. 2, 4 ja 6 : 13,0bar 14,0bar 13,0bar
Vasen kansi; syl. 1, 3 ja 5 : 14,0bar 14,5bar 14,0bar