Onko X25XE ja X30XE???
Samat hilut, kuten juhal jo kirjoitti. Olen purkanut molempia koneita ja vertaillut osia. Opelin EPC:n mukaan myös samat. Kiristäjään ja ohjainrullia on kahta eri mallia, vanhempi ja uudempi. Kiristimen erottaa alumiinivalun kirjaintunnisteesta sekä osanumerosta.
Kiristin 90466473(vanhempi) tai 90528222(uudempi). Ohjain 90466474(vanhempi) ja 90529187(uudempi) tai 90529188(uudempi)
Suositellaan käytettävävksi uudempaa mallia, jonka voi vaihtaa suoraan vanhan tilalle. Kirjaintunnisteita en muista ulkoa mutta ainakin Haynesin opuksesta se tieto löytyy.
Kiristin 90466473(vanhempi) tai 90528222(uudempi). Ohjain 90466474(vanhempi) ja 90529187(uudempi) tai 90529188(uudempi)
Suositellaan käytettävävksi uudempaa mallia, jonka voi vaihtaa suoraan vanhan tilalle. Kirjaintunnisteita en muista ulkoa mutta ainakin Haynesin opuksesta se tieto löytyy.
Kiitos tiedoista.
Mulla on Omega B X30XE farkku.
Siihen vaihdettiin ensimmäistä kertaa jakokalut.Mulle jäi vanhat kalut uuden kalujen laatikkoon ja silmäilin sitä.Siinä laatikossa luki X25XE-Y26S W-VB???Tästä mulle heräsi tämä kysymys.Eli mulla ei ilmeisesti ole syytä huoleen?
Kiitos kaikille vastanneille T.Agemo.
Mulla on Omega B X30XE farkku.
Siihen vaihdettiin ensimmäistä kertaa jakokalut.Mulle jäi vanhat kalut uuden kalujen laatikkoon ja silmäilin sitä.Siinä laatikossa luki X25XE-Y26S W-VB???Tästä mulle heräsi tämä kysymys.Eli mulla ei ilmeisesti ole syytä huoleen?
Kiitos kaikille vastanneille T.Agemo.
Vielä noista jakokaluista.
Kun tarkastelin 60000km ajettua hihnaa niin ei juurikaan näkynyt kulumisen merkkejä.Aavistus hihnasta irronnutta kumipölyä kirstin rullissa.
Haluaisin nähdä sen Hemmon joka vaihtaa V6 koneen jakokalut ilman erikoistyökaluja ja entistä kokemusta.
Kiitos kaikille ja nähdään talviriehassa T.Agemo
Kun tarkastelin 60000km ajettua hihnaa niin ei juurikaan näkynyt kulumisen merkkejä.Aavistus hihnasta irronnutta kumipölyä kirstin rullissa.
Haluaisin nähdä sen Hemmon joka vaihtaa V6 koneen jakokalut ilman erikoistyökaluja ja entistä kokemusta.
Kiitos kaikille ja nähdään talviriehassa T.Agemo
Kyllä se hihnan vaihto onnistuu ilman erikoistyökaluja, eikä aikaisempaakaan kokemusta tarvita
Tarkkana täytyy kuitenkin olla! Mm. Haynesin korjausoppaassa on hyvät ohjeet. Lisäksi kannattaa pyytää jakohihnan myyjältä, hihnan valmistajan asennusohjekopio. Hihna voi hyvinkin kestää pitkälti yli 60 000 km mutta kiristin/ ohjainrullien laakerit eivät. Minlla on työn alla yksi jakohihnavauriollinen 89 tkm ajettu MV6 missä kiristinrullan laakerin oli leikannut kiinni. Hihna oli vielä varsin hyväkuntoinen lukuunottamatta kiristimen reunan tehnyttä uraa. Vaihtoväliksi olivat kuvitelleet 90 000 tkm...
Mitä erikoistyökaluja tarkoitat? Jos tarkoitat Torx avaimia niin ne kyllä tarvitaan ei muuta. V6:n jakohihna oli ensimmäinen ,jonka vaihdoin ihan itse. No mitä nyt hieman Heynesin kirjasta mallia katsoin. Tervetuloa morjestamaan vaikka jossain kesän tapahtumissa, niin sitten olet nähnyt selleisen hemmon.On 2004-02-02 00:34, Agemo wrote:
T.Agemo
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
Joo.En tarkoittanut Torx avaimia erikoistyökaluina.
Vaan Opel timing belt service tools joita on viisi kappaletta.Näkyvät Haynesin kirjassa kuvina ja tekstinä.
Kaikki jotka työkseen vaihtaa V6 jakokaluja käyttää näitä.Voi olla että onnistuu ilman näitäkin,mutta ne lukitukset ja muut pitää korvata jollakin muilla tavoin.
Ei saa olla pykälääkään sivussa.Näillä kaluilla onnistuu helpommin.Sentakia varmaankin työkseen sitä tekevät käyttävätkin.Näin olen asian ymmartänyt.
T.Agemo.
Vaan Opel timing belt service tools joita on viisi kappaletta.Näkyvät Haynesin kirjassa kuvina ja tekstinä.
Kaikki jotka työkseen vaihtaa V6 jakokaluja käyttää näitä.Voi olla että onnistuu ilman näitäkin,mutta ne lukitukset ja muut pitää korvata jollakin muilla tavoin.
Ei saa olla pykälääkään sivussa.Näillä kaluilla onnistuu helpommin.Sentakia varmaankin työkseen sitä tekevät käyttävätkin.Näin olen asian ymmartänyt.
T.Agemo.