Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Kuulemma 1,8:n saa sopimaan F13-laatikon kanssa yhteen kun siihen vaihtaa 1,6:n vauhtipyörän. Mahtaako kellään olla kokemusta moisesta viritelmästä? Onko 18E:ssä ja 18SE:ssä samanlainen vauhtipyörä, tai sopiiko niihin samat?
Olen joskus sovittanut ja muistaisin että sv:n vauhtipyörä ei sovi ainakaan 18E:n kampiakseliin. Mut en muista varmaksi.
Jos Tuomas tosiaan tarviit ton tiedon,
niin pystyn sen kyllä selvittämään.
Tässä minun asconassani on tuo 1,6sh:n vauhtipyörä ja olin mukana kun kaveri nuo vaihtoi ja on nimittäin varmaa tietoa koska irroitimme sen 2L vauhtipyörän ja tuo toinen limppu tilalle, on muuten aika paljon kevyempi tuo 1,6 vauhtipyörä, kyllä tuo ainakin oli ihan vaan bolt on juttu.
Eli nyt on mittailtu. 13s 16SV 16SH ja 18E vauhtipyörän keskittävä kaulus on 40 mm ja 20NE SEH ja SE halkaisija on 39mm.
Eli SH vauhtipyörä SE akselissa ei keskitä kunnolla paikalleen ja on pelkkien pulttien varassa!!
SV:n pulttijako on eri kuin 18E pultit on pienemmällä kehällä. NE SE SEH pultit on 10mm muissa ilmeisesti 9mm.
Viitsisitkö vielä tarkistaa onko halkaisijassa eroa ja paineasetelman yhteensopivuutta? lähinnä kiinnostaa toi SH, kun 18E ja 20SE vauhtipyörän halkaisija on sama ja paineasetelmat sopii ristiin. Mutta miten on 16SH?