Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Elikkäs projekti autossa on omegasta kotoisin oleva x20xev moottori johtosarjoineen ja vakio ruiskuboksilla.
Onko kaikissa b omegoissa ajonesto?
Kun nyt on ongelmia kun ei lähde käyntiin vika valo vain vilkkuu. Johto sarjassa ei ole enään mahdollista ajonesto boksia.
Jos siinä on ajonesto, niin voiko sen jollain ohittaa suoraan ruiskunboksin johtosarjasta?
Vai millasta tietoa se antaa ruiskun boksille se ajonesto boksi??
Timonen kirjoitti:Voin olla väärässä, mutta mulla on se mielikuva, että ajonesto on ECU:ssa. Avaimessa on siru, ja sirunlukija on puolestaan virtalukossa.
Kaikki kolme pitää olla samasta autosta, muutoin ei toimi.
Avainta ja sirunlukijaa ei ole.
Eli on mahdoton saada toimimaan tolla eculla ilman virtalukkoa sun muita ajoneston hommeleita?
Omega oli -98 vuosimallia se vissiin vaikuttaa tohon ajonestoon?
Timonen kirjoitti:Voin olla väärässä, mutta mulla on se mielikuva, että ajonesto on ECU:ssa. Avaimessa on siru, ja sirunlukija on puolestaan virtalukossa.
Kaikki kolme pitää olla samasta autosta, muutoin ei toimi.
Avainta ja sirunlukijaa ei ole.
Eli on mahdoton saada toimimaan tolla eculla ilman virtalukkoa sun muita ajoneston hommeleita?
Omega oli -98 vuosimallia se vissiin vaikuttaa tohon ajonestoon?
Pakko toi nyt jotenkin on saada toimimaan ilman ajonestoa Mää en tiedä miten, mutta varmaan joku opelillakin ton vois ohittaa kun kerrot miksi. Tietty jos systeemi on edellä mainittu niin hommaa samasta autosta boksi,avain ja lukia ei sun tarvi sitä virtalukkoa käyttää kun jätät sen rinkulan jonnekkin kadetin kojetaulun sisälle ja teippaat avaimen sirun sinne sisälle.
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Sitten vielä, onhan tuo ebay täynnä noita ecu kittejä jossa on avain ja se lukurengas mukana, mutta kun mun ecun kytkentä kaaviossa ei Sanaakaan ajonesto jutuista.. Olisikohan jollain jotain kunnollista kytkentä kaaviota?