Kadetti käy kolmella
- Manta400look
- 'Kapitän'

Kadetti käy kolmella pytyllä pienillä kierroksilla mutta käy kunnolla kun kierrokset nousevat. Kone 1.6 Pierburgin kaasarilla. Tulpat, johdot, pyörijä ja virranjakajankansi vaihdettu pari päivää sitten ja käynti ei parantunut yhtään... Mittarissa on noin 260tkm ja öljyä ruvennut viemään melko paljon, aikaisemmin ei vienyt lainkaan. Mikäköhän muijan kadettia vaivaa?
Dodge Ram -95 SLT Laramie 5,9 TD Cummins, Astra F Caravan -95 1,8 16V Sport
Mittaa puristukset. Saattaa olla jossain pytyssä männänrenkaat paskana ja sitä myöten puristukset katoaa. Tämä johtaa kolmella käymiseen tyhjäkäynnillä ja siihen viittaisi myös tuo öljynkulutus.On 2004-02-04 13:58, Manta400look wrote:
Kadetti käy kolmella pytyllä pienillä kierroksilla mutta käy kunnolla kun kierrokset nousevat. Kone 1.6 Pierburgin kaasarilla. Tulpat, johdot, pyörijä ja virranjakajankansi vaihdettu pari päivää sitten ja käynti ei parantunut yhtään... Mittarissa on noin 260tkm ja öljyä ruvennut viemään melko paljon, aikaisemmin ei vienyt lainkaan. Mikäköhän muijan kadettia vaivaa?
- Manta400look
- 'Kapitän'

Onko muka männänrenkaat poikki,jos öljyntäyttökorkista puhaltaa?On 2004-02-04 20:07, Kinzi wrote:
Irrotappa öljy tikku tai täyttö korkki käydessä, jos puhaltaa on Männän renkaat poikki.
Oma kadetti ei syö öljyä,tehot on tallella ja muutenkin käy hyvin ja kyllä se täyttökorkista puhkuu,jos sen avaa koneen käydessä.
On 2004-02-04 20:37, TJT wrote:Onko muka männänrenkaat poikki,jos öljyntäyttökorkista puhaltaa?On 2004-02-04 20:07, Kinzi wrote:
Irrotappa öljy tikku tai täyttö korkki käydessä, jos puhaltaa on Männän renkaat poikki.
Oma kadetti ei syö öljyä,tehot on tallella ja muutenkin käy hyvin ja kyllä se täyttökorkista puhkuu,jos sen avaa koneen käydessä.
[/quote]On 2004-02-04 20:55, Kinzi wrote:
No aina se "vähän" täyttö korkista huohottaa,mutta jos tikun reiästä puhaltaa niin sit on pahempi juttu.
On 2004-02-04 20:37, TJT wrote:Onko muka männänrenkaat poikki,jos öljyntäyttökorkista puhaltaa?On 2004-02-04 20:07, Kinzi wrote:
- Manta400look
- 'Kapitän'

Olin kadetilla lenkillä käymässä ja en usko että männänrenkaissa tai venttiileissä on vikaa. Kone kävi normaalisti maantie vauhdissa ja veti hyvin. Pienillä kierroksilla kone tuntui tukkoiselta. Todennäköisesti kaasarin säädöissä on vikaa, kaasari vaihdettiin pari kuukautta sitten. Venttiilikopan tiiviste näyttää vuotavan aika paljon, mikä selittäisi öljyn kulutuksen. Itse en ollut paljon päässyt kadettia kokeilemaan/katsomaan ennen kuin tänään(olen toipumassa selkäleikkauksesta) ja muijan selitysten mukaan kyselin neuvoja. Tietääkö kukaan toimiiko ton SV-koneen tankki ruiskun kanssa? Paluuletku siinä näyttää ainakin olevan.
No puhalsiko sieltä öljy tikun reiästä?On 2004-02-05 10:47, Manta400look wrote:
Olin kadetilla lenkillä käymässä ja en usko että männänrenkaissa tai venttiileissä on vikaa. Kone kävi normaalisti maantie vauhdissa ja veti hyvin. Pienillä kierroksilla kone tuntui tukkoiselta. Todennäköisesti kaasarin säädöissä on vikaa, kaasari vaihdettiin pari kuukautta sitten. Venttiilikopan tiiviste näyttää vuotavan aika paljon, mikä selittäisi öljyn kulutuksen. Itse en ollut paljon päässyt kadettia kokeilemaan/katsomaan ennen kuin tänään(olen toipumassa selkäleikkauksesta) ja muijan selitysten mukaan kyselin neuvoja. Tietääkö kukaan toimiiko ton SV-koneen tankki ruiskun kanssa? Paluuletku siinä näyttää ainakin olevan.
Olen itse purkanut 1.6 astran koneen mikä oireili samalla tavalla, kävi tyhjää kolmella, mutta veti kierroksilla ihan hyvin.
4. pytystä oli renkaat poikki. huohotti tikun reiästä.
- Manta400look
- 'Kapitän'

- Manta400look
- 'Kapitän'

-
J Turunen
- OCF Member 2022

- Viesti:
Mittaa/mittauta nyt kuitenkin ensin ohivuodot ja puristuspaineet joka pytystä ennen suurempia purkamisoperaatioita. Jos jossain sylinterissä selvää heittoa muihin, on siellä jotain vikaakin silloin.
Jos ohivuoto on alle 20%, ja puristuspaineet ovat tasaiset pytyissä, silloin vika on jossain muualla kuin koneessa eli oheislaitteet (bensa/sytytyspuoli).
Jos ohivuoto on alle 20%, ja puristuspaineet ovat tasaiset pytyissä, silloin vika on jossain muualla kuin koneessa eli oheislaitteet (bensa/sytytyspuoli).
- Manta400look
- 'Kapitän'

Täytyy varmaan käydä mittauttamassa puristukset tosta murheenkryynistä. Se kyllä puhalsi aika paljon savua öljytikunreiästä. Meinaa vaan mennä hermot ton kanssa, aina kun katsastusaika lähenee tulee jotain vikoja kadettiin... Kyllä OHV tai CIH olivat sentään vielä kunnon koneita