nolo (kuka sitten onkaan)

Keskustelua Opeleista
Mixu_N
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mixu_N »

onhan se niin että tollanen alusiipi sopii kuin kiikarit hirvelle...
Ex - Opel Calibra C20LET FWD -92 0-402m 14s / 177km/h, 0-1609m 231km/h
Opel Vectra C 2.8t
hercules
'Diplomat'
'Diplomat'
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hercules »

On 2004-02-02 18:16, Rieskale wrote:
On 2004-02-02 12:49, hercules wrote:
Aika mautonta hommaa. Taitaa vikana olla vain se että sulla ei ole eikä varmaankaan tulekkaan olemaan sellaista koskaan.
Kannattais kääntää se naamas peiliä vasten ja katella sinne et oisko omassa asenteessa jotain vikaa...
Jos mua tarkoitit niin itse asiassa tällä hetkellä on vielä takaspoikka kiinni(joku zenderin valmistava). Ja se kyllä lähtee siitä kuhan vaan päässään ja ehditään auton kimppuun tuossa keväämmällä. Ja sehän oli vain MINUN mielipide. Minuun ei vetoa nuo "kellä on isoin siipi on kovin jätkä"- höpötykset. Jokainen menee tyylillään ja sehän tästä autonrakentelusta tekeekin rikkaan harrastuksen. Mitä milenkiintoa siinä enää ois jos kaikkien autot näyttäis samalta?
Eiku meinasin tätä topicin aloittajaa vain.
Eiköhän jokaisella ole oma makunsa, aika tyhmää nimetä joku pelleksi jos autosta löytyy evo lintulauta tjsp....
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-02-02 21:47, hercules wrote:
Aika mautonta hommaa. Taitaa vikana olla vain se että sulla ei ole eikä varmaankaan tulekkaan olemaan sellaista koskaan.
Kannattais kääntää se naamas peiliä vasten ja katella sinne et oisko omassa asenteessa jotain vikaa...
Jos mua tarkoitit niin itse asiassa tällä hetkellä on vielä takaspoikka kiinni(joku zenderin valmistava). Ja se kyllä lähtee siitä kuhan vaan päässään ja ehditään auton kimppuun tuossa keväämmällä. Ja sehän oli vain MINUN mielipide. Minuun ei vetoa nuo "kellä on isoin siipi on kovin jätkä"- höpötykset. Jokainen menee tyylillään ja sehän tästä autonrakentelusta tekeekin rikkaan harrastuksen. Mitä milenkiintoa siinä enää ois jos kaikkien autot näyttäis samalta?
Eiköhän jokaisella ole oma makunsa, aika tyhmää nimetä joku pelleksi jos autosta löytyy evo lintulauta tjsp....
Niin..aivan yhtä tyhmää kuin sekin että nimeää asennevammaiseksi sen joka ei niistä lintulaudoista pidä..

Kunhan nyt sanoin.. :smile:
JanneP
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JanneP »

On 2003-11-06 19:38, Topah76 wrote:
.. Yhtäkään hienoa, tai auton tyyliin muuten sopivaa sellaista en ole vielä nähnyt. Estetiikka tosin on aika suhteellinen käsite.
Ainoa auto on tämä mihin se jotenkin käy...

Kuva
Dominator
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Hmmm... siisti on kieltämättä! riisi kun riisi mut silti siisti!
hercules
'Diplomat'
'Diplomat'
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hercules »

On 2004-02-02 21:50, mä wrote:
On 2004-02-02 21:47, hercules wrote:
Niin..aivan yhtä tyhmää kuin sekin että nimeää asennevammaiseksi sen joka ei niistä lintulaudoista pidä..

Kunhan nyt sanoin.. :smile:
Mun pointti tossa nyt oli vaa se et jos jonkun takalaudan takia käy pelleksi nimeämään niin mun mielestä aika heikosti menee... :=)
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Täs jo suunnittelin et sitten joskus kun laitan auton myyntiin niin saa laittaa myynti ilmotukseen et osta auto jonka mummokin huomaa,on meinaan niin moni vanhempi ihminen pitänyt puhetta tuolle mun maton tamppaus telineelle(alu spoikka)! :smile: :smile:
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Käsittääkseni alkujaan spoilereita asennettiin pääasiasa muuta varten kuin näön vuoksi. Toisaalta itsekkin käytän linssejä näön vuoksi...

Niillä haettiin parempaa aerodynamiikkaa (tai sitten huonompaa). Spoilereilla voidaan parantaa kaarrekäytöstä, vakauttaa kulkua suurilla nopeuksilla tai tehdä tasapainoisempi alastulo hyppyriltä.

Jos spoileri on suunniteltu autoon tuulitunnelissa, niin tulos on monesti mukava niin silmän kuin ajokäytöksen kannalta.

Jälkiasennus spoilereiden muotoilu tai sijainti ovat harvemmin suunniteltu tuulitunnelissa, toisaalta kai kunnollinen umpitunneli voi korvata yhden tuulitunnelin.

j.h

Vierekkäin 3 paria minisuksia ip-ruuveilla takaluukun kanteen kantapää edellä ja sarviksen pulkka ylösalaisin skoopiksi konepeitolle. Ehkei ole nätti yhdistelmä, mutta kuinka ajo-omituisuudet paranee.

<font size=-1>[ This Message was edited by: jpisteh on 2004-02-05 19:10 ]</font>
turbo calibra
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja turbo calibra »

jep,jep.Samaa mieltä,niinku joku aiemmin totes et pellex en alkais minäkään haukkumaan pelkän spoikan takia.Oma kohtasia kokemuksia alusiivistä takaluukulla,ja hetken oli kivaa, mut sit vaihtu auto ja spoileri,enkä kyl oikeestaan enää meinaa autooni pilata,siis pinnallisesti reikii repimällä. mut ihan ookoo, jokainen taplaa tyylillään.kyl sellanen sopivasti maustettu on paras, mut jokanen ajattelee erilailla=)
Vastaa Viestiin