-99 omega MV6 ~235tkm
Oli tässä muutama viikko sitten maanantai aamu
En uskaltanut ajaa sitten enää kuin kotiin ja hinurilla vaasan lähdemäelle, lähdemäellä tietysti ensimmäisenä koeajo sitten nosturille ja ihmettely alkakoon. No siinä nyt lähinnä juteltiin mikä saaaatttaa olla vikana ja mitäpä tuossa tilanteessa muuta puhuisikaan kun kukaan ei tiedä laatikosta sen enempää kun minäkään. Vikakoodit luettiin ja sieltä tuli koodi jota en muista mutta viittasi laatikon ja moottorin väliseen nopeus eroon.
Lähdemäki ei halunnut vaivata itseään asiakkaan takia eikä sieltä edes sanottu hintaa korjaukselle. En valita kunhan sanon.
Omatoimisesti tämän foorumin tiedoilla ja muualta netistä saatujen vinkkien jälkeen totesin että helpoin tapa edetä on vaihtaa 2-3 vaihto solenoidi laatikosta samalla öljyt ja suodatin jotka oli vaihdettu ~25tkm sitten juurikin lähdemäellä. Panta tuli kiristettyä samalla öljypohjien avauksella. Vaihdevivusto tarkastettu. Vaihteenvalitsin kytkin putsattu ja oikein asennettu takaisin. Liittimet (2) tarkastettu. Akku on ollut irti muutaman päivän, ei apua.
Osiin meni rahaa mitä meni, mutta vaikutusta ei ollut. 1 ja 2 toimii lähes täydellisesti, mutta kolmos pykälän löytyminen on hankalaa ja kun se paikoilleen menee lyö laatikko vika moodin päälle. Hiutale moodilla auto ei lähde paikoiltaan mihinkään. Pakki toimii normaalisti.
Olen jo kysellyt vaihtolaatikkoa, mutta onko kukaan koskaan teettänyt laatikkoa jossain tai itse purkanut ja kasannut laatikkoa hyvällä lopputuloksella? Hommaahan on todellakin paljon mutta kyllä tuo loppujen lopuksi kaukana rakettitieteestä on kun tietää vaan millaset palikat sinne pitää vaihtaa.
Saa tosiaan kommentoida kaiken mitä laatikosta tiedätte ja olen jo sitten kuullut niitä vaihda manuaaliin ja yms juttuja mutta saa toki siitäkin muistuttaa
Tässä kuva magneetista.