Tuli vaihdettua tuossa alle tämmönen 2001 vuotinen 2.6 v6 bensa, manuaalilootalla, ajettu 262 tkm. Kaks päivää kerkesin ostohetkestä ajaa autolla, syttyi tyhjäkäynnillä härövalo tauluun. Käytin vikakoodin luvussa, antoi neljä koodia. Auto on ollu mulla nyt kohta kuukauden päivät.
P0420, P0430, P0170 ja P0173. Katin tehoaste; liian alhainen, lohko 1 ja 2, sekä sitten polttonestekorjaus, lohko 1 ja 2. Sanottiin että uusi ilmamassa-anturi, että voi olla vikana tuohon polttonestekorjaukseen, ja että jos käy liian rikkaalla niin lambdat sekoilee. Tilasin osan ihan boschin omalla numerolla, sivu oli expressauto24. Pitäisi tällä viikkoa tulla varmaan. Putsasin kyllä vanhan maffin ihan crc:n mafin puhdistus sprayllä. Toimi pari päivää, syttyi taas palamaan valo, tässä vaiheessa olin ostanut itelle obd lukijan, antoi koodia P0170 ja P0173, ettei enää valittanut kateista. Nollasin ja ajelin pari päivää taas, sama homma, mutta nyt valittikin sitten että P0170 ja P0430, ja P1300, tähän ei mun lukija antanut mitään selitystä, netistä luin että "fuel tank empty". Ihan 98 bensalla kurmuutan. Nollasin koodit ja tässä joulun ajan ajelin ihan normaalisti, syttyi palaan valo kotimatkalla porukoilta. En oo vielä kerenny lukee mitä nyt antaa. Viat auton kulkuun ei vaikuta millään tavalla, tyhjäkäynti on tasaista, ei nyi eikä tunnu että olisi tehon puutettakaan. Autoon on joskus joku itse väsännyt tuplaputket taakse, mutta sillä tuskin on merkitystä. Pitää koodit lukea tänään kuhan pääsen töistä. Auto käytetty leimalla viikkoa ennen minulle myyntiä, mennyt päästöistä kaikista läpi. Onko etukateilla vaikutusta päästöihin tai pääkatin toimintaan? Saako nämä jotenkin poistettua käytöstä ettei sytytä jatkuvasti valoa tauluun, kyllä kyrpii katella sitä valoa. Luetaankos tästä mallista katsastuksessa vikakoodit? Vai onko se vasta -03 vuotisista eteenpäin? Mistä kannattaisi lähtiä vikaa etsimään? Lambdat seuraavaksi? Uskaltaako tuolla ajella ihan normaalisti ettei posaha pääkatti?
Toinen problem, airbägin valo sytty kesken ajon palaa. En ole vielä kerennyt perehtyä, mutta yleisin paikka penkin alla olevat johdot / liitokset?
Sitten, kaukosäätö ei toimi. Vanha omistaja oli vaihtanut pariston ohjaimeen, eikä toiminut kunnolla sen jälkeen että joskus aukes ovet ja joskus ei. Kun paino nappia niin ohjaimessa punainen valo kyllä välkkyi. Yritin ohjelmoida avainta, mutta mitään ei tapahdu. Tarviiko ohjelmointiin orkkis mankan? Autoon vaihdettu pioneerin soitin. Nyt ei edes pala valo nappia painaessa, että ainoa tapa saada ovet auki on työntää avain lukkoon ja kääntää. Keskuslukko toimii ihan oikein. Minä kiitän ja kumarran jo näin etukäteen.