Minulla ensimmäinen tonni ajotietokoneen mukaan 5,8 l ja toinen tankkaus näytön mukaan 5,5 l/100 km.hartsap kirjoitti:Mun 1,6 AT 5ov. ajotietokone näyttää kulutukseksi alusta lähtien 4,2 l ja viime tankkauksesta 3,8 l (keskinopeus 67 km/h). Ajettu kaiken kaikkiaan n. 1300 km. Webasto lisää kulutusta 1,0-1,5 l/100 km. Range näytti tankattaessa n. 1250 kmJPYlöjärvi kirjoitti:Mulla 1.4AT 5 ovinen ilman webastoa kulutus laskettuna auton omien kilometrien mukaan noin 7.1, ajotietokone näyttää 6,5 kilometrejä takana noin 4000. Selkeästi suurempi kulutus kuin esim kollegan farkku octaviassa jossa samantehoinen 1,4 DSG kulutus 6 litran pintaan.halperi kirjoitti:Minkälaisia kulutuslukemia foorumilaisilla on 1.4 AT:sta? Itsellä on reilu tonni takana tourerilla ja kovat kulutuslukemat ihmetyttävät. Ajotietokoneen mukaan kulutus on 7,1, mutta laskettuna kulutus on lähes 9,5 l/100km. Ajo on pääasiassa kaupunkimaista, mutta kovin paljoa liikkeellelähtöjä ei ole. Webaston polttokin on suhteellisen maltillista ja kelitkin ovat olleet suhteellisen lämpimiä. Onkohan kyseessä vain uuden koneen karheutta ja lukemat tasaantuvat käytön myötä?
Erikoisinta hommassa on se, ettö mitattu kulutus tankkauksen mukaan (eri tankkauspaikka) oli peräti 8,86 l/100 km.
Keskinipeus vain 35 kmh luokkaa. Hurja heitto. Syitä voi olla useita mutta oletan, että webaston käyttö ei näy kulutusmittarissa millään tavalla, tankkaustavassa/paikassa suuri ero (en muista tankkasinko minä vai vaimo mutta täyteen aina tankataan ja trippi nollataan) tai sitten ajotietokone näyttää täyttö potaskaa.
Seurantaa jatketaan.
edit; kyseessä siis 1,6 cdti a6