Elikkä ootteko miten noita maalaillu?
Nyt on maalit poistettu siitä ja pitäs maalata...aattelin mustaks vetästä!
Et vedänkö ihan jollai kuumakesto paukkupullolla...? vai miten ois hyvä?
Ku sen maalin tarvii vissii kestää jonkuverran kuumaa..
Itse maalasin OHC-koneen nokkakehdon kannen lasikuulapuhalluksen jälkeen ihan perus vannemaalilla ja alle ihan normaalia pohjamaalia,hyvin on pysynyt jo pari vuotta.
PPG DP40 pohjalle ja sen jälkeen esim. metalliväri ja lakka päälle. Olettaen siis, että on ruisku käytössä. Näin tein oman OHC-moottorin alumiinikoppani kanssa ja hyvä tuli ja on myös kestänyt hyvin. Olisihan kiillotettu alumiinikoppa hieno, mutta lakkaamattomana se hapettuu nopeasti ei niin hienoksi. Kiillotetun alumiinin lakkaaminen taas ei tietääkseni ole aivan yksinkertainen homma.
jos meinaat lakata kannattaa hommata erikois lakka mikä ei kellastu lämmöntakia, jos on mahdollista malauttaa pulverilla niin sehän kyllä kestää koneen osissa kuin myös muissa osissa, itse käytän paljon pulverimaalia osien maalauksessa.
Eipä tuo PPG:n tavallinen kirkaslakka ole ainakaan vielä mihinkään kellastunut. Viime kesänä tuli ajettua radallakin suht paljon, joten on se ainakin lämpöä saanut. Saa nähdä miltä tuo näyttää muutaman vuoden päästä.
Opelin alkuperäismaali ja lakka paukkupullossa ainakin on pysynyt venakopassa hyvin kiinni eikä ole kellastunut.Itse olen lasikuulapuhaltanut maalattavat osat tulee tarttuva pinta.