työkalu nokkapyörien lukitsemiseen
työkalu nokkapyörien lukitsemiseen
vanhan mallin c20xe nokkapyörät pitäisi lukita hihnan asennuksen ajaksi paikoilleen. Mikä on järkevä työkalu tähän? Ei mitään 200eur+ korjaamotyökalua mutta toimiva ratkaisu. Jotain muovipalikoitakin oon jossain nähnyt ja sitten mitä ihmeellisempiä lukitsimia. Mitä te suosittelette, esim motonetista?
Re: työkalu nokkapyörien lukitsemiseen
XEV:ssä käytin joskus lukkopihtejä, kai ne tuohonkin moottoriin käy jos ei muuta keksi. 
Itse en koskaan käyttänyt ko. moottorin kanssa mitään lukitsimia ja helposti sai jaon kohdilleen.
Hihnan saaminen oikeaan kireyteen oli ilman oikeaa työkalua haastavampaa, kun tuossa vanhan mallin C20XE:ssä ei ole automaattikiristintä.
Hihnan saaminen oikeaan kireyteen oli ilman oikeaa työkalua haastavampaa, kun tuossa vanhan mallin C20XE:ssä ei ole automaattikiristintä.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
niin, mielellään kyllä jonkun työkalun hankkisin tähän avuksi. Oliko se pakonokka mikä tuppaa olemaan kevyesti "pännissä" ykk:ssa eli täysin aloillaan nokat eivät ilman kiinni pitämistä pysy.
Kyllä pysyy nokat paikallaan ilman mitään työkaluja. Mulla ei ainakaan ole ikinä pyörähtänyt nokat XE/LET:ssä. Helpommin se alakerta pyörähtää hampaan pieleen kun vetää remmiä paikoilleen.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
alakerta ei pyöri mihkään kun tein startin paikalle työkalun. Se on latikanpätkä mihin on hitsattu startin hammaspyörä kiinteeksi ja pari pultireikää. Ehkä menee sen kanssa ykk kohilleen, nähtäväksi jää, säädetään tarvittaessa pultinrei'istä sitten. Alun alkaen tein tuon apuvälineen että sain alahihnapyörän pultin kiristettyä.
Kyllä mä nokkapyöriä varten jotain kättä pidempää hankin / teen / patentoin. Oon sen luonteinen enkä sille mitään voi.
Kyllä mä nokkapyöriä varten jotain kättä pidempää hankin / teen / patentoin. Oon sen luonteinen enkä sille mitään voi.
No nuo nyt ei satasien korjaamotyökalu ole http://www.ebay.co.uk/itm/Sealey-Petrol ... SweW5U-2Yp Arvokasta muovia toki
Mulla oli joskus hihnaa vaihtaessa 16V koneessa isot lukkopihdit nokan rattaissa, vähän liinaa väliin ja sopivalle tiukkuudelle, niin ihan hyvin pysyi.
Mulla oli joskus hihnaa vaihtaessa 16V koneessa isot lukkopihdit nokan rattaissa, vähän liinaa väliin ja sopivalle tiukkuudelle, niin ihan hyvin pysyi.
Opel Astra Caravan Diesel Automatic -01, Muu merkki auf Deutschland, Opel Vectra 1,8 CDX -95, Opel Astra Caravan 1,6 16V -97, Opel Kadett 1,6 Automatic -90, Opel Vectra CD 2,0 -93
Mulla on tuo sarja eikä käynyt c20xe/let koneeseen
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Kuulostaa melko hankalalta jakopäärempalta kun pitää starttikin purkaa, ainakin etuvetoisessa tuo on ihan järjetöntä. Eikä takavetoisessakaan mitenkään perusteltua vaikka starttiin pääsisikin helposti käsiksireiskaar kirjoitti:alakerta ei pyöri mihkään kun tein startin paikalle työkalun. Se on latikanpätkä mihin on hitsattu startin hammaspyörä kiinteeksi ja pari pultireikää. Ehkä menee sen kanssa ykk kohilleen, nähtäväksi jää, säädetään tarvittaessa pultinrei'istä sitten. Alun alkaen tein tuon apuvälineen että sain alahihnapyörän pultin kiristettyä.
Kuulostaa insinöörin luonteeltareiskaar kirjoitti: Kyllä mä nokkapyöriä varten jotain kättä pidempää hankin / teen / patentoin. Oon sen luonteinen enkä sille mitään voi.
Konetta kun kasaa niin nokkien kiristyksen ja nokkapyörien asennuksen jälkeen on helppo koittaa miten ja mihin nokat pyrkii kun ovat jaossa. Olen todella monta XE jakopäätä avannut ja kasannut ja tosiaan kun ne nokat kääntää kohdalleen siitä nokkapyöränpultista niin aina on pysynyt paikallaan.
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
helppoa oli lukita vauhtipyörä kun motti on pukissa kiinni eikä startista ole vielä tietoakaan. Kaipa semmote sopiva jostain löytyy 
Insinöörin luonne joo; kaikki huonot ominaisuudet siitä koulutuspaketista on tarttunut.
Noh, katotaan nyt, laitanko jaon tuosta noin vaan kohilleen. Ottaako venat kii jos on hampaalla pielessä?
Insinöörin luonne joo; kaikki huonot ominaisuudet siitä koulutuspaketista on tarttunut.
Noh, katotaan nyt, laitanko jaon tuosta noin vaan kohilleen. Ottaako venat kii jos on hampaalla pielessä?
Nii joo. Mut meinasin sitä että jos käyttää tota vauhtipyörän starttilukkoa normi jakorempassa niin kuulostaa työläältä vaikka varmasti toimiikin 
Venat ei ainakaan silloin ota kiinni jos alakerta heittää hampaalla. Mulla on tosiaan tuo alakerta pyörähtänyt muutamaankin otteeseen kun remmiä vetää päälle. Sitten kun remmi on päällä ja käsin pyörittää kierroksen/pari niin näkee onko jako kohdallaan vai ei ja tarvittaessa korjaa.
Jaa sul ei oo starttia mottiin vai? Täältä ainakin löytyy XE startteja
Venat ei ainakaan silloin ota kiinni jos alakerta heittää hampaalla. Mulla on tosiaan tuo alakerta pyörähtänyt muutamaankin otteeseen kun remmiä vetää päälle. Sitten kun remmi on päällä ja käsin pyörittää kierroksen/pari niin näkee onko jako kohdallaan vai ei ja tarvittaessa korjaa.
Jaa sul ei oo starttia mottiin vai? Täältä ainakin löytyy XE startteja
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92