Bertonen ikkunoista tuleva meteli ja keskikonsolin tuunaus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Janika
'Agila'

Bertonen ikkunoista tuleva meteli ja keskikonsolin tuunaus

Viesti Kirjoittaja Janika »

Moi kaikki,

osaisiko joku antaa vinkkejä, miten voin tiivistää/tilkitä etulasien ikkunoita? Kun nyt tuntuu, että lasi on jotenkin "vääntynyt" tms. ja äänet kuuluvat paljon selkeämmin auton sisään.. Minulla on siis käytössä Bertone Coupe Astra, joten minulla ei ole ikkunoissa niitä karmeja.. :roll:

Sitten vielä toinen kysymys.. :) Saako autosta irrotettua jotenkin sitä keskikonsolia missä radio ja ilmastointinapukat ovat kiinni? Haluaisin uusia sen vanhan harmaan värin siitä, joten onko jollain kokemuksia kannattaako se maalata, teipata, tms..? Voiko siihen käyttää esim. DX-fix teippiä vai pitääkö jostain Motonetista ostaa jotain tietynlaista teippiä/maalia?

KIITOS taas kaikille vastauksista :thumbsup:

Terkuin Janika
iso.kunkku
OCF Member
OCF Member

Re: Bertonen ikkunoista tuleva meteli ja keskikonsolin tuunaus

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Toimiiko lasit oikein eli nousee tarpeeks, muttei yli? Jos on sähköjä käytetty pois nii sekoaa ne lasit jolloin ne ei tipaha alaspäin ku avaa oven ja sen takia menee vituilleen ku lyö oven kiinni.

Ne rajathan saa opetettua ku pitää alhaalla ja ylhäällä ikkunoiden nostonappia hetken aikaa pohjassa.

edit. Siinä keskikonsolisa/kojelaudasa on semmonen kumimainen tosi pehmeä pinta niin vähä epäilen miten teippi siinä pysyy, jossei sitä maalia onnistu jotenki kokonaan ens poistaan.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Jos kumimainen pinta, niin motonetistä löytyy kyllä tarkoitukseen sopivaa kumimaalia. Toki uudelleen maalatessa kaikki vanhat hyvä saada poistettua ensin.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Kiial
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiial »

Mä just irrotin sen keskikonsolin omasta Astrasta, helppo homma. Tossa linkki mistä saat ohjeet kuinka se irtoo > viewtopic.php?t=6418
Maalasin sen kiiltävällä mustalla spraymaalilla ja pohjaksi heitin muovinpohjamaalit. Voin laittaa lopputuloksesta kuvan kun saan sen paikoilleen. :)
Janika
'Agila'

Kiitos vastauksista :) Lasi kyllä nousee ihan normaalisti mun mielestä sinne ylös..ääni tulee enemmänkin siitä niinku sivusta.. :( Epäilen että jotain hassua on sattunut tuolla minun parkkipaikalla (auto seisoi siellä melkein 2 kk, ennen kuin sain korjautettua siitä jonkun ecu vian) koska kuskin puolelta ei ennen kuulunut tuollaista mölinää ja nyt huomasin lasin yläosassa jäljen, ihan kuin joku olisi yrittänyt vääntää/taivuttaa lasia väkisin alas :(

Pelkääjän puolella lasi ehkä vähän heiluu edestakas, koska yksi ystäväni horjahti kerran lasia päin aika vauhdilla :D ja sen jälkeen ääni lisääntyi sillä puolen kun lasi jäi siihen jotenkin heiluvaksi :D En tiedä mitä maksaisi korjauttaa sitä pelkääjän puolen lasia..? Vai voisiko sitä yrittää itse jotenkin kiristää tms.? Olisi kiva saada autosta vähän hiljaisempi, jos nuo lasi asiat saisi kuntoon ;)

Niin ja Kiial, olisi makee juttu jos voisit laittaa mulle kuvan, kun lopputulos on valmis sinun autossasi ;) Kävin viikonloppuna Motonetissä ja huomasin, että siellä myydään sellaista jotain hiilikuitu teippiä tms. niin ehkä kokeilen sillä laittaa sen konsolin. :) Ja huomasin tosiaan, että pinta on semmoinen jännän kumimainen ja siksi en tiedä riittääkö pelkästään maalaus siihen, koska minulla on siinä edellisen omistajan jäljiltä aika paljon koiran tekemiä kynnen jälkiä joita ei välttämättä saa kunnolla piiloon pelkällä sillä maalilla/sprayllä.. :D koska en usko, että uskallan itse lähteä hiomaan tms. sitä konsolin pintaa.. :)

Terkuin Janika
Kiial
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiial »

Tuossa yksi kuva siitä keskikonsolista
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
I-T-R
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja I-T-R »

Aqua dippauksellakin vois saada keskikonsolista aika näyttävän näköisen
http://dipthis.fi/?gclid=CI2D9o7thdMCFQ3cGQodfHIKig
Janika
'Agila'

Ou jee! Vähänkö makee toi musta! ;) Mä haluun samanlaisen! Ja toi dippausjuttu vaikutti myös hyvältä..
Ite en kyllä uskalla lähtee irrottelemaan tota, mut maalauksen voisin ehkä suorittaa ihan ite.. :)

Kysymys vielä noihin laseihin liittyen, jos joku osaisi auttaa..Millä ihmeellä saisin tiivistettyä ainakin väliaikaisesti pois sitä melua? Autoon kuuluu järjetön ääni sisälle, kun nopeus nousee yli 100 km/h.. :(

-Janika-
Vastaa Viestiin