Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Elikkäs omistan kyseisen vectra joka ei toimi vaikka kuinka antaa rakkautta ja rahaa..
Eli se kuullostaa niinku se kävisi 5 pytyllä kierrokset jää 2500-3000 paikkeille mutta ottaa hyvin rajoittimelle, nykii aika paljon kun ajaa tasakaasulla ja välillä ei vastaa kaasun eli kun painaa polkimen lattiaa vasten nii jää välillä röpöttämään paikalleen ja sit kun käyttää kytkintä pohjassa niin saattaa toimi taas tai sit ei.. vikakoodit on luettu ja anto kierrosnopeussingaali koodin. Vaihdettua osaa sytytysmoduuli, tulpanjohdot, tulpat, kampuran anturi, p-suodatin, ilmansuodatin ja imusarja puhdistettu kun oli aika paljon moskaa..
Kiitokset etukäteen ja olisi kiva jos saisi hyviä neuvoja/apua
Oliko kampurananturi halpa tarvikeanturi vai alkuperäisosa? Vain alkuperäisosa toimii.
Ja mulla oli aikoinaan puola sökönä X25XE:stä, ja se kävi vajailla pytyillä. Kun kierroksia nosti, piti melkoisen rominan ja mekkalan. Boschin puolan vaihdoin tilalle.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Timonen kirjoitti:Oliko kampurananturi halpa tarvikeanturi vai alkuperäisosa? Vain alkuperäisosa toimii.
Ja mulla oli aikoinaan puola sökönä X25XE:stä, ja se kävi vajailla pytyillä. Kun kierroksia nosti, piti melkoisen rominan ja mekkalan. Boschin puolan vaihdoin tilalle.
Jos tarvikeanturi ei toimi, miksi niitä sitten tehdään?
Omega B -95 x20se farkku
Kadett E -88 16Sv (powered by 13S cam)
Vectra B -99 x20xev voyage EX
Vectra B -01 z22se sedan
Timonen kirjoitti:Oliko kampurananturi halpa tarvikeanturi vai alkuperäisosa? Vain alkuperäisosa toimii.
Jos tarvikeanturi ei toimi, miksi niitä sitten tehdään?
Ne ilmeisesti toimii 50% varmuudella edes 90%:sti. Ja jengihän ostaa niitä, kun ovat halpoja...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)