Rookeri kirjoitti:Ei se nyt vaa ole nii että se toimisi "täydellisesti" vaan NGK:n tulpalla.
Sinulla on varmaan pitkä kokemus ja tietämys tästä konetyypistä... joten kuinka pitkä?
Mutta ... aivan sama ... minä olen 10v kokemuksella ko. koneesta (Saab) ja kyseisen merkin palstaa seuranneena edelleen omassa kannassani.
Tämä tulppa asia saa nyt puolestani olla, kun niissä ei ilmeisesti tässä ketjun autossa nyt vikaa ole.
Tommi89 kirjoitti:
Olen saab foorumeja lukenut kyllä aika paljon ja puola viat ei vastaa omaani.
Lueskellut että yhtä puolaa menee ja sillon pystyy ajamaan, mutta tällä kyseisellä autolla ei pysty.
Painemittaria ei valitettavasti meidän korjaamolla ole ja sillä ei saa pois suljettua sitä jos suutin olisi viallinen.
Olen myös lukenut suutin ongelmista ja miettinyt jos suutin vuotaa liikaa johonkin sylinteriin tällöin polttoaine palaisi putkessa ja sekoittaisi lambdan säätöä jollon moottori ei toimi oikein.
Tässä juuri ongelmana se kun ei huvita laittaa useita satoja euroja turhan takia sillä koittaa etsiä jotain loogista syytä ja jos täältä löytyisi tietämystä tai jos jollakin olisi ollut joskus samaa vaivaa.
Voi myös samalla kysyä, miten kaikki 4 suutinta menisi vialle yhtäaikaa?
Eli kuten ei 4 puolaakaan voisi.
Kun kerran niitä missfirejä on kaikissa pytyissä. Joten mikäli tuo sytkäpuoli nyt poissuljetaan vian aiheuttajaksi ja oletetaan sen olevan polttoainepuolella, niin siten voisi ajatella sen olevan polttoainesyötössä (liian vähän). Se taas voisi johtua alhaisesta polttoainepaineesta (pumppu, suodatin, jakotukin paineensäädin).
Ellei vika ole polttoainepuolellakaan, niin sitten se jo heti alussa mainittu ilmavuoto. Sitä kai jotkut ovat metsästäneet StartPilottia suihkuttamalla eri paikkoihin koneen ollessa tyhjäkäynnillä ja seuraamalla milloin kone hiukan ryntää.
Joka tapauksessa tähän ei tunnu löytyvän niin täältä kuin sieltä toiseltakaan foorumilta mitään yhtä tai kahta kuningasajatusta vikapaikasta. Joskus muistaisin jollakulla olleen katti täysin tukossa, niin vaikeaa oli käynti. Harvinaisempi tapaus kuitenkin se.
Kyllä se vaan täytyy alkaa jostain aloittamaan ja hanki se polttoainepainemittari vaikka itsellesi jos korjaamolla ei ole.