jarkkis kirjoitti: 29 Maalis 2018, 20:52
Ei, start&stop pitää joka startin jälkeen painaa napista pois päältä jos sitä ei halua käyttää, mä oon turbon takia ollu sitä käyttämättä et säästää edes sitä eikä lyö heti sammuksiin joka pysähdyksellä jos on sattunu rajumman spurtin ottamaan
Ohjeen mukaan s&s ei sammuta moottoria pakokaasujen ollessa liian kuumia. Minua tuo s&s ei 1.4 bensa-automaatissani häiritse stop-merkeillä tai punaisista jo vihreiksi muuttuneissa liikennevaloissa. Toimii niin huomaamattomasti, että siinähän sammuttaa koneen 1 - 2 sekunniksi, jos tahtoo. Mutta, aina pysäköintialueelle saapuessani disabloin s&s toiminnon. Ekan kerran kun ruutuun hivuttautuessani meno loppui yht'äkkiä, niin luulin ajaneeni seinään. Sitten tajusin, että "ai niin, mulla oli nopeutta vaan 1 - 2 km/h ja jalka jarrulla, niin ehkä nopeusmittarin mielestä nopeus käväisi nollassa, jolloin meno pysähtyi siihen".
Nyt eletään juuri sitä vuoden aikaa, että liikkeelle lähtiessä kaipaa lämmitystä (jaloille + tuulilasille), mutta tunnin ajettuaan ei ehkä enää kaipaakaan lämmitystä jaloille. Kun liikennevaloissa otan jalkapuhalluksen pois, eli puhallus jää ainoastaan tuulilasille, niin s&s höräyttää moottorin käyntiin. Ilmeisesti se luulee, että nyt tarvitaan kompuratehoa huurteenpoistoon, vaikka en puhallinnopeutta siitä kakkosteholta kasvata, enkä koske lämpötilan säätimeen. Pelkkä jalkatilan ilmanohjauksen pysäytys saa moottorin käynnistymään.
-Asko