Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
nupaha
'Admiral'
'Admiral'

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Antagonisti kirjoitti: 03 Tammi 2020, 20:47
nupaha kirjoitti: 03 Tammi 2020, 19:33
Antagonisti kirjoitti: 03 Tammi 2020, 17:44 Insignia 2018. Kun puhelu tulee, tulee kojetauluun ja keskinäyttöön ilmoitus puhelusta soittajatietoineen ja radio hiljenee. Tänään hiffasin että puhelun tulosta ei tullut/kuulunut mitään soittoääntä auton omista kajareista. Mielestäni ennen soittohälyääni on tullut mutta en ole enää varma :hammer: Eli miten on?
Pitäis kajareista kuulua.
Kiitos. Voiko tälle multimediasysteemille tehdä resetin/bootin jotenkin (irrottamatta sähköjä)?
Onko tehnyt useamminkin tuota? Mulla nimittäin oli navissa ruutu mustana kertaalleen ja seuraavalla kerralla toimi niin kuin pitikin.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
Bmw 530e ///M Sport Xdrive
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Errror
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Errror »

Nyt loppuu kännykän hotspotin käyttö navin dataa varten - otin Saksan foorumilta vinkin ja laitoin Huawein 4G-wifitikun tilaukseen ( Tuohon moi mobiilin 6e liittymä, joka sisältää 4GB dataa per kk.

Aiemmassa Skodassa käytin Android Autoa, mutta nyt jotenkin olen oppinut arvostamaan HUDia niin paljon, että tehdasnavilla mennään. Lisäksi keskikyynärnojan alla olevat usbit ei todella ole käyttäjäystävällisimpiä verrattuna siihen, että liitännät olisivat ilmastointisäätöjen alapuolen luukussa. Auto on MY20, johon kyynärnojakoteloon tuli pyytämättä langattoman latauksen moduli, joka vie suuren osan tilasta - ja on niin pieni, ettei sinne sisään mahdu nykypäivän puhelimet :D Omassa Oneplussassa ei kyllä ole edes langatonta latausta, eli sikälikin turha kapistus tuo laturi.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
nupaha
'Admiral'
'Admiral'

Errror kirjoitti: 04 Tammi 2020, 10:51 Nyt loppuu kännykän hotspotin käyttö navin dataa varten - otin Saksan foorumilta vinkin ja laitoin Huawein 4G-wifitikun tilaukseen ( Tuohon moi mobiilin 6e liittymä, joka sisältää 4GB dataa per kk.

Aiemmassa Skodassa käytin Android Autoa, mutta nyt jotenkin olen oppinut arvostamaan HUDia niin paljon, että tehdasnavilla mennään. Lisäksi keskikyynärnojan alla olevat usbit ei todella ole käyttäjäystävällisimpiä verrattuna siihen, että liitännät olisivat ilmastointisäätöjen alapuolen luukussa. Auto on MY20, johon kyynärnojakoteloon tuli pyytämättä langattoman latauksen moduli, joka vie suuren osan tilasta - ja on niin pieni, ettei sinne sisään mahdu nykypäivän puhelimet :D Omassa Oneplussassa ei kyllä ole edes langatonta latausta, eli sikälikin turha kapistus tuo laturi.
Joo, noi usbit on huonos paikas. Superbissa oli nekin paremmin. :lol: Mutta ei sitä silti ikävä ole. :)
Kesäkissana Jaguar XKR
Mr.T
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Mr.T »

Tulipa vähän tuunattua, revin kyljistä opc-line logot pois. Hetken laskin kuumaa vettä päälle ja sitten vaan reunasta kynsillä väänsin irti. Ilokseni alta paljastui ehjä maalipinta, joten tämä lasketaan onnistuneeksi viritykseksi. Seuraavan pesun yhteydessä perseestä saa lähteä insignia teksti pois, turbo d olikin jo liikkeen puolesta poistettu.
nupaha
'Admiral'
'Admiral'

Mr.T kirjoitti: 04 Tammi 2020, 13:11 Tulipa vähän tuunattua, revin kyljistä opc-line logot pois. Hetken laskin kuumaa vettä päälle ja sitten vaan reunasta kynsillä väänsin irti. Ilokseni alta paljastui ehjä maalipinta, joten tämä lasketaan onnistuneeksi viritykseksi. Seuraavan pesun yhteydessä perseestä saa lähteä insignia teksti pois, turbo d olikin jo liikkeen puolesta poistettu.
Lämpöä ( hiustenkuivaaja) ja siimaa kannattaa myös kokeilla.
Kesäkissana Jaguar XKR
nupaha
'Admiral'
'Admiral'

Errror kirjoitti: 04 Tammi 2020, 10:51 Nyt loppuu kännykän hotspotin käyttö navin dataa varten - otin Saksan foorumilta vinkin ja laitoin Huawein 4G-wifitikun tilaukseen ( Tuohon moi mobiilin 6e liittymä, joka sisältää 4GB dataa per kk.

Mitä kuvapalvelua muuten käytät? Photobucket oli aikoinaan. Nyt en enää käytä.
Kesäkissana Jaguar XKR
Errror
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Errror »

nupaha kirjoitti: 04 Tammi 2020, 13:27

Mitä kuvapalvelua muuten käytät? Photobucket oli aikoinaan. Nyt en enää käytä.
Toi Amazonin kuva on oikeesti linkki, eli tuli itsestään, kun osoitteen tekstiin lisäsin.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
nupaha
'Admiral'
'Admiral'

nupaha kirjoitti: 03 Tammi 2020, 15:03
nupaha kirjoitti: 11 Joulu 2019, 20:14 Löytyykö muuten kokemuksia suksiboksin käytöstä Grand Sportissa? Kuinka istuu katolle pituussuunnassa?
Itse itselleni vastaten: kattotelineiden etäisyys on lyhyt ja tämä vähentää pituussuunnan säätövvaroja melkoisesti, ainakin pidemmissä bokseissa. Mulla 210cm pitkä ja Mont Blancin boksissa juuri ja juuri riittää säätövara. Vähän tekisi mieli laittaa taaemmas, mutta säätövara ei riitä jossei ala boksin pohjalla uraa jyrsimään pitemmäksi.
Kuva kertois enemmän kuin tuhat sanaa. Pitää vissiin niidenkin linkitys opetella tännekkin.
Ohessa kuva 210cm pitkästä Mont Blancin boksista Inkun katolla. En ymmärrä miksei kattotelineiden väli voisi olla pidempi. Tämä antaisi enempi säätövaraa asennukselle.
https://www.pexels.com/fi-fi/kuva/3522590/
Kesäkissana Jaguar XKR
nupaha
'Admiral'
'Admiral'

^^^ No, eihän se kuva sitten tullut näkyviin. 😖
Kesäkissana Jaguar XKR
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Kävin ostamassa uudet pyyhkijänsulat, kun alkuperäiset oli jo 95000 km palvelleet. Vaikka sinänsä pyyhkivät edelleen ihan hyvin, niin onhan ne hyvä välillä vaihtaa. Motonet tarjosi Valeon ja Denson sulkia. Denson mainostettiin olevan ulkonäöltään alkuperäisen kaltainen ja otin ne. Sulat olivat jokaista yksityiskohtaa myöten 1:1 samanlaiset kuin alkuperäiset eli lienevät Oem-sulat.
nupaha
'Admiral'
'Admiral'

nupaha kirjoitti: 04 Tammi 2020, 14:37
nupaha kirjoitti: 03 Tammi 2020, 15:03
nupaha kirjoitti: 11 Joulu 2019, 20:14 Löytyykö muuten kokemuksia suksiboksin käytöstä Grand Sportissa? Kuinka istuu katolle pituussuunnassa?
Itse itselleni vastaten: kattotelineiden etäisyys on lyhyt ja tämä vähentää pituussuunnan säätövvaroja melkoisesti, ainakin pidemmissä bokseissa. Mulla 210cm pitkä ja Mont Blancin boksissa juuri ja juuri riittää säätövara. Vähän tekisi mieli laittaa taaemmas, mutta säätövara ei riitä jossei ala boksin pohjalla uraa jyrsimään pitemmäksi.
Kuva kertois enemmän kuin tuhat sanaa. Pitää vissiin niidenkin linkitys opetella tännekkin.
Ohessa kuva 210cm pitkästä Mont Blancin boksista Inkun katolla. En ymmärrä miksei kattotelineiden väli voisi olla pidempi. Tämä antaisi enempi säätövaraa asennukselle.
https://www.pexels.com/fi-fi/kuva/3522590/
Pystyykö muut foorumilaiset näkemään linkin kuvaa?
Mitä toimintoa pitää käyttää, jos haluaa kuvan liitettyä?
Koitin tuota url url ja linkki väliin. Ei näköjään toiminut.
Kesäkissana Jaguar XKR
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Tuossa ohjeistusta jonne voi kirjoitella lisääkin ohjetta jos kokee tarpeelliseksi
https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=12&t=271947
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

otj kirjoitti: 04 Tammi 2020, 15:05 Kävin ostamassa uudet pyyhkijänsulat, kun alkuperäiset oli jo 95000 km palvelleet. Vaikka sinänsä pyyhkivät edelleen ihan hyvin, niin onhan ne hyvä välillä vaihtaa. Motonet tarjosi Valeon ja Denson sulkia. Denson mainostettiin olevan ulkonäöltään alkuperäisen kaltainen ja otin ne. Sulat olivat jokaista yksityiskohtaa myöten 1:1 samanlaiset kuin alkuperäiset eli lienevät Oem-sulat.
Kiitti vinkistä,pitääpä hakea uudet. Etsinkin original näköistä sulkamallia.
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Täällä etelässä kun ei ole lunta ja vettä sataa tämän tästä, niin pimeää on kuin hiilikellarissa kun märkyys imee kaiken vähäisenkin valon.
Pari viikkoa sitten ajelin Tuusulan moottoritiellä kotia päin. Edessä mateli musta mersu. Siirryin vasemmanpuoleiselle kaistalle ja lähin ohittamaan tätä mersua. Katsoin peiliin ja vilkasin olkani ylitse ja totesin, että ohitus suoritettu ja voin palata taas oikeanpuoleiselle kaistalle. Käänsin katseeni takas eteenpäin ja sillä aikaa mersu päättikin kiihdyttää siihen malliin, että mua ei ohiteta :lukko: :evil: .
Noh, kun mun katse olikin eteenpäin, niin en tietenkään tiennyt, että mersu olikin tullut mun rinnalle oikealle puolelle. Vilkaisin vielä oikealle ja kun oli perkeleen pimeää, niin en huomannut mustaa mersua laisinkaan.
Juuri kun olin vaihtamassa kaistaa alkoi sivupeilin oranssinen törmäysmerkkivalo palamaan. Tästä älysin, että en vielä vaihdakkaan kaistaa ja samassa mersu vilahtikin mun ohitse. Ilman tuota peilin merkkivaloa olisin kääntänyt auton takas oikeanpuoleiselle kaistalle josta olisi tietenkin seurannut törmäys tuohon mersuun. Ei noi uudet härpäkkeet mitään turhia ole :thumbsup:

Osa teistä on varmaankin tiennyt, mutta mulle tuli uutena havaintona sellainen asia, että jos vakionopeussäädintä pitää pitkään pohjassa, niin säätölukemat alkaakin pomppia 10km/h välein. Kätevää kun tulee kiihdytyskaistalle, niin siinä voi jo nopeasti asettaa vakionopeudeksi vaikkapa 80/100/120 km/h ja sitten tarvittaessa säädintä napsuttelemalla voi hienosäätää nopeuden tarkemmin.
Ja hommahan toimii tietenkin myös nopeuksissa alaspäin mentäessä.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

GM_Opel kirjoitti: 05 Tammi 2020, 11:24 Täällä etelässä kun ei ole lunta ja vettä sataa tämän tästä, niin pimeää on kuin hiilikellarissa kun märkyys imee kaiken vähäisenkin valon.
Pari viikkoa sitten ajelin Tuusulan moottoritiellä kotia päin. Edessä mateli musta mersu. Siirryin vasemmanpuoleiselle kaistalle ja lähin ohittamaan tätä mersua. Katsoin peiliin ja vilkasin olkani ylitse ja totesin, että ohitus suoritettu ja voin palata taas oikeanpuoleiselle kaistalle. Käänsin katseeni takas eteenpäin ja sillä aikaa mersu päättikin kiihdyttää siihen malliin, että mua ei ohiteta :lukko: :evil: .
Noh, kun mun katse olikin eteenpäin, niin en tietenkään tiennyt, että mersu olikin tullut mun rinnalle oikealle puolelle. Vilkaisin vielä oikealle ja kun oli perkeleen pimeää, niin en huomannut mustaa mersua laisinkaan.
Juuri kun olin vaihtamassa kaistaa alkoi sivupeilin oranssinen törmäysmerkkivalo palamaan. Tästä älysin, että en vielä vaihdakkaan kaistaa ja samassa mersu vilahtikin mun ohitse. Ilman tuota peilin merkkivaloa olisin kääntänyt auton takas oikeanpuoleiselle kaistalle josta olisi tietenkin seurannut törmäys tuohon mersuun. Ei noi uudet härpäkkeet mitään turhia ole :thumbsup:

Osa teistä on varmaankin tiennyt, mutta mulle tuli uutena havaintona sellainen asia, että jos vakionopeussäädintä pitää pitkään pohjassa, niin säätölukemat alkaakin pomppia 10km/h välein. Kätevää kun tulee kiihdytyskaistalle, niin siinä voi jo nopeasti asettaa vakionopeudeksi vaikkapa 80/100/120 km/h ja sitten tarvittaessa säädintä napsuttelemalla voi hienosäätää nopeuden tarkemmin.
Ja hommahan toimii tietenkin myös nopeuksissa alaspäin mentäessä.
Itsekin pidän tuosta sivupeilin törmäysmerkkivaroituksesta. Toki vain sen mukaan en pelkästään kulje, mutta kyllä se mukavasti tuo varmuutta kaistanvaihtoihin, sillä näinä pimeinä kuukausina takanäkyvyys on tosiaan miinuksen puolella. Tällainen voisi jopa olla EU-pakkovaruste kaikissa uusissa autoissa, on meinaan kaikenlaista sokeaa kaistanvaihtajaa tullut nähneeksi melkeinpä viikottain ja vain minun nopea reagointi on estänyt kylkislämmit.

Enpäs ollutkaan tietoinen tuosta vakkarinopeuden 10kmh toiminnosta. Pitääkin testata.
Vastaa Viestiin