Sieltä soitettiin hyvin pian auton jättämisen jälkeen, että ei onnistu siihen sumuvalon kehykseen. Huono siinä on ruveta koulutettuja ja kokeneita ammattimiehia ojentamaan tyyliin että "varmasti onnistuu!" Tämän perusteella varmaan katsotaan mun "hyväksyneen", että pistoke tulee puskurin maalattuun osaan.mtp67 kirjoitti: 06 Helmi 2020, 23:48Kyllä minulle laitettu tuo pistoke siihen sumarin kehykseen kun sen siihen pyysin, ja jos olisi laitettu muuhun paikkaan lupaa kysýmättä, niin uuden puskurin sitten olisivat kyllä kustantaneet. Sanoivat huollossa muutoinkin etteivät tuota pistoketta asenna maalattuun osaan puskuria kuin pyynnöstä. Kannattaa vaatia asian oikaisua jos asennus paikka on eri kuin sovittu.
Noutaessani autoa rupesin kyllä kyselemään miksi se ei onnistunut siihen kehykseen, onko se vuosimallikohtainen asia tai varustetasoon liittyvä vai mikä kun muilla on siihen laitettu. Tähän huoltoneuvoja ei osannut vastata joten kävi kysymässä asentajalta joka sanoi ettei vaan mahdu. Tätäkin selitystä jäin odottelemaan joksikin aikaa kun oli juuri ruokatuntiaika. Jossain vaiheessa taisi olla mainintaa sumuvalon kiinnitysruuvista. Että olisko se ollut syynä, kun ei tarkkaan mitannut niin ruuvi näytti olevan tiellä.
Seuraavaksi kysyin miksi siinä on tuollainen kauhea aluslevy. Sitäkin käytiin kysymässä asentajalta ja mulle välitettiin viesti että on tukevampi niin. Katselin parkkipaikalla ollutta Corsaa jossa oli puskurin maalatussa osassa Defan pistoke normaalilla tavalla ilman aluslevyä, että ehkä Corsassa sitten vaan on tukevampi puskuri. Tosin en ole ikinä nähnyt yhdessäkään autossa tuota aluslevyä puskuriin poratun reiän kanssa.
Sisälämppärin pistokkeen asentamista väärälle puolen kuin mitä olin merkannut, no sitäkin käytiin taas kysymässä asentajalta. Joka ei ollut huomannut teippiä teksteineen.
Piiloon asennettua akkulaturia käytiin taas erikseen kysymässä asentajalta joka selitti että siellä apukuskin ajovalon alla oli suojaisa paikka. Defan ohjeen mukaan akulle menevää johtoa ei saa jatkaa ja jos johto on sen 1,5 metriä mitä jostain luin niin ei taatusti riitä jatkamatta sinne kuskin puoleiseen nurkkaan. Akkulaturin merkkivaloa ei sitten tarvi katsella joten jos laturi sattuu menemään rikki niin en sitä huomaa, enkä näe sitäkään koska laturi ilmoittaa akun olevan täynnä. Tähän tosin neuvottiin sähkökynällä sulakkeesta mittaamista, mutta mun mielestä se tekee Defan insinöörien hyvän idean laturin merkkivalosta hukkaan menneeksi tämän autoyksilön kannalta eikä ole nopea ja vaivaton verrattuna merkkivalon katsomiseen joka kestää sen sekunnin verran.
Pitää nyt katsoa mitä tämän kanssa tekee. Tulee mieleen ehkä n 10 vuoden takaa Tampereelta tapaus jossa huollon asiakas oli vahingossa nähnyt ruudulta että hänen asiakastietoihin oli lisätty "Asiakas on mulkku". En muista miten se tapaus päättyi, mutten halua moista mainintaa omalle kohdalle.
Tämähän on pienehkö yritys jolla on selkeä omistajataho, joten onhan tässä mahdollisuus kysellä korkeammalta tasolta miten nettisivuilla yritysesittelyssä mainostettu "vastuullisuus, peräänantamattomuus ja asiakkaan kunnioittaminen kaikessa toiminnassamme" oikein toimii käytännössä.