Vectra B hukkakipinäpuolan esivahvistin??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Casull
'Kadett'
'Kadett'

Vectra B hukkakipinäpuolan esivahvistin??

Viesti Kirjoittaja Casull »

-99 Vectran X20xev-moottorin hukkakipinäpuola olisi tarkoitus naittaa Maxxecun kanssa yhteen.
Tarviiko tuo puola erillisen vahvistimen vai onko se siinä jo valmiina?

Jos ei ole niin missä ko käikäle sijaitsee vectrassa?
Vai onko se onneton sisäänrakennettuna vakio ecun kanssa samoihin kuoriin?

Ei millään viitsisi kallista moottorinohjausta käräyttää puolan takia.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Re: Vectra B hukkakipinäpuolan esivahvistin??

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ei ole erillistä ainakaan. Luulen, paino sanalla luulen, että se on jopa sisäänrakennettu puolaan. Itsellä sama ongelma toisenlaisen moottorinohjauksen kanssa. Ehtis vain paneutua
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Mulla on esivahvistin hestekin kanssa kytkettynä orkkispuolalla ja toimii. Sitä en tiedä kuuluisiko olla
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Casull
'Kadett'
'Kadett'

Kaveri tuumailli ko puolasta että siinä olisi esivahvistin kun kerran liitinpinnejä on 4kpl.
Erillistä esivahvistinta varmasti vaativat ovat kaiketi kaikki 3-pinnisellä liittimellä.

Uskaltaisi vaan kokeilla...
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Casull kirjoitti: 07 Elo 2021, 12:49 Kaveri tuumailli ko puolasta että siinä olisi esivahvistin kun kerran liitinpinnejä on 4kpl.
Erillistä esivahvistinta varmasti vaativat ovat kaiketi kaikki 3-pinnisellä liittimellä.

Mulla ei ole pin4 käytössä ollenkaan kun on erillinen esivahvistin ja auto toimii. Joten olisiko pin4 se esivahvistin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Casull
'Kadett'
'Kadett'

Ratkaisin ongelman ostamalla uuden hukkakipinäpuolan jossa on aivan varmasti esivahvistin.
Liian kallis kokeilu mulle jos väärä puolan kytkentä rikkoo maxxecun.
Rak
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Rak »

Hmm. Se pikkulohkon hukkakipinäpuola on vahvistimellinen, mulla käytössä vemssin kans. Mut väittäisin että ei toimi sellainen ilman jokaista neljää piuhaa, riippumatta mallista.
Rak
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Rak »

1,2sorsa kirjoitti: 07 Elo 2021, 14:30
Casull kirjoitti: 07 Elo 2021, 12:49 Kaveri tuumailli ko puolasta että siinä olisi esivahvistin kun kerran liitinpinnejä on 4kpl.

Mulla ei ole pin4 käytössä ollenkaan kun on erillinen esivahvistin ja auto toimii. Joten olisiko pin4 se esivahvistin
Esivahvistimeen pitäs tulla syöttövirta, maa ja matalajänniteohjauksella käskytetään kumpi puoli sytyttää. Mut maatahan se voi saada kiinnityspulttien kautta, jos siis yksi johto irti. Tuli vaan sellanen flashback, että onko isolohkon puolan johtosarjan puolella kuin 3 pinniä käytössä?
kytkiksestähän se selviäisi.
Vastusmittaushan kertoo myös puolan sisuksista jotain.
Casull
'Kadett'
'Kadett'

Tämä puolahomma selvisi vahingossa kampiakselin ja nokan asentotunnistimien piuhajärjestystä selvitellessä.

Puolassa ei ole esivahvistinta, se on Vectran ruiskuboksissa sisäänrakennettuna.
Normaalisti puolaan tulee johdot kolmeen pinniin neljästä, yksi virtajohto ja kaksi maajohtoa.
Neljäs, käyttämätön pinni on toiselle virtajohdolle.

Vectran sähkökuvista selvisi että puolan ohjausjohdot tulee suoraan boksilta ja ovat vielä häiriösuojattuja johtimia.
Rak kirjoitti: 10 Elo 2021, 11:32 Hmm. Se pikkulohkon hukkakipinäpuola on vahvistimellinen, mulla käytössä vemssin kans. Mut väittäisin että ei toimi sellainen ilman jokaista neljää piuhaa, riippumatta mallista.
Vemssissä on sisäänrakennettuna pääteasteet 8 puolalle.
Rak
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Rak »

Casull kirjoitti: 11 Elo 2021, 16:55 Tämä puolahomma selvisi vahingossa kampiakselin ja nokan asentotunnistimien piuhajärjestystä selvitellessä.

Puolassa ei ole esivahvistinta, se on Vectran ruiskuboksissa sisäänrakennettuna.
Normaalisti puolaan tulee johdot kolmeen pinniin neljästä, yksi virtajohto ja kaksi maajohtoa.
Neljäs, käyttämätön pinni on toiselle virtajohdolle

Vemssissä on sisäänrakennettuna pääteasteet 8 puolalle.
Kaikkea sitä muka muistaakin. Siitä äkkiä kymmenen vuotta kun viimeksi isolohkon puoli räplänny. 😀

Ei oo mun vemssissä 8:aa kun tilasin sen neljällä pääteasteella ja neljällä logiikkatasoisella.

Vakiona siinä on 8 logiikkatason lähtöä, jos haluaa fettejä sinne niin ne on lisävarusteita.
Casull
'Kadett'
'Kadett'

Ok, pikaisesti vilkasin Vemssin sivuja niin pompsahti sieltä heti silmään nuo 8 pääteastetta.
En kuitenkaan enempää ko purkkiin tutustunu, saatika että oisin oivaltanu noiden olevan valittavissa. :oops:
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Just tänään kurkkasin yhen vectran puolaan että johtosarjassa vain 3 johtoa liittimelle. Mutta mähän olinki jo myöhässä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin