Kaverin Vectra x20xev ****uilee-->vika löytynyt
-
Astra G-98
- 'Senator'

Minkäs kokonen summa on tähtitieteellinen 1?2ke??Mietiskelin vaan että mulla on toi sama kone ja hihnan vaihdosta tylee 2v 30tkm täyteen kesän alussa ja tykkäisin että tuossa olisi tuota takuuta jos toi ny on niin heikko paikka??Meinaan vaan että parin sadan hihnanvaihto ei ole mielestäni paha summa jos edes pieni riski on olemassa.
Sitten pikkasen ohi aiheesta kummassa koneessa on ollut enemmän jakopään murheita tuossa vanhassa 16v (150hp) vai 16v(136 ecotekissä)tai siis millanen käsitys porukalla on tästä hommasta?Kun ecotekissä on ainakin jakopäälle tehty muutoksia mutta onko niissä onnistuttu vai pai juuri päin vastoin?
E:Ja näin perjantain kunniaksi kirjotin melkeen suomea

<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-02-27 16:07 ]</font>
Sitten pikkasen ohi aiheesta kummassa koneessa on ollut enemmän jakopään murheita tuossa vanhassa 16v (150hp) vai 16v(136 ecotekissä)tai siis millanen käsitys porukalla on tästä hommasta?Kun ecotekissä on ainakin jakopäälle tehty muutoksia mutta onko niissä onnistuttu vai pai juuri päin vastoin?
E:Ja näin perjantain kunniaksi kirjotin melkeen suomea
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-02-27 16:07 ]</font>
-
C20xe.jesse
- 'Admiral'

Tämäpä ei olekaan niin yksiselitteinen juttu.On 2004-02-27 15:54, Astra G-98 wrote:
Jos koneesta olisi joskus poikennut jakohihna ja sen aiheuttamia vaurioita ei olisi jo silloin korjattu niin koneella tuskin olisi tähänpäivään mennessä ajettu metriäkään saatika sitten puolta vuotta.
Auto oli pari viikkoa liikkeestä oston jälkeen sytyttänyt kesken ajon moottorin varoitusvalon(olikohan joku nokka-aksilan tunnistin tms.) ja auto oli ajettu Opel-korjaamolle. Korjaaja oli aloittanut tutkimaan miksi vikavalo paloi ja avasi sitten jakopään kopan. Oli kuulemma sanonut tyyliin että: "No olipa hyvä että tulit, vielä muutama kilometri ja hihna olisi ollut poikki" että näin. On siis hyvin todennäköistä että jo tuolloin hihnan puoliksi repeytyminen on aiheuttanut sen, että venttiilit ovat päässeet ottamaan kiinni mahdollisesti mäntiin. Tämä on voinut tapahtua jo tätäkin ennemmin, mene ja tiedä.
Autoon on 60tkm jakopään rempan yhteydessä vaihdettu vain hihna!!! Näitten koneiden kanssa on yleensä tavattu vaihtaa myös kiristin,rulla ja usein myös vesipumppu(vesipumpun kanssa ilmeisesti voi ajaa 120tkm, mutta sekään ei suositeltavaa)
Nyt kun kansi oli otettu pois(lisäksi että siellä lepäsi venttiilit+ohjurit)havaitsi korjaaja venttiileitä tarkemmin tutkiessaan, että lähes kaikissa oli jonkin sortin jälkiä. Osa vääntynyt tai muuten vaurioitunut tavalla, jota ei voi normaali kuluminen aiheuttaa.
Lisäksi jakohihnasta oli muutama hammas repsottanut iloisesti.(Ja tämä hihna oli siis uusittu tuon ensimmäisen remontin yhteydessä auton oston alkuaikoina. Silloin myös vaihdettiin kiristin+rulla)
Tähtitieteellinen tarkoittaa tässä yhteydessä yli tuhannen euron laskua. Kai sitä kalliimpiakin laskuja saa jos haluaa, mutta mielestäni kova hinta huolimattomuudesta.
-
Astra G-98
- 'Senator'

-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
oletkos päästäs vialla, kun ajelet yli vaihtovälinOn 2004-02-29 22:24, Mixu_N wrote:
Mielenkiintoista... tosin vain negatiivisessa mielessä kun itsellä on sama moottori.. 130tkm ajettuna. Nokkahihna pitäis kyl vaihtaa, ja venttiilikopan tiiviste... pelottaa jo nyt.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Miro.Simounen on 2004-03-01 09:25 ]</font>
juu ei kannata tulla itkemään sitte tänne ku opel on paska ku kone hajoaa kun et itse vaihtanu remmiä ja kiristäjiäOn 2004-02-29 22:24, Mixu_N wrote:
Mielenkiintoista... tosin vain negatiivisessa mielessä kun itsellä on sama moottori.. 130tkm ajettuna. Nokkahihna pitäis kyl vaihtaa, ja venttiilikopan tiiviste... pelottaa jo nyt.
Pidähän kuule itte sen pääs kii, mä olen aina omistanut Opelin ja en ehkä siten ajattele että se on paska auto. Toisekseen, autosta on vaihdettu 80tkm kohdalla hihna, joten itse en ole ajanut sillä yhtään ylimääräistä. Eli ts. kun entinen omistaja oli ajanut 20 kymppiä yli vaihtovälin, niin mä olen sitten ajanut sillä 'vasta' 50tkm. Eli semmosta.On 2004-03-01 09:53, madi wrote:juu ei kannata tulla itkemään sitte tänne ku opel on paska ku kone hajoaa kun et itse vaihtanu remmiä ja kiristäjiäOn 2004-02-29 22:24, Mixu_N wrote:
-
C20xe.jesse
- 'Admiral'

On 2004-03-01 14:01, JS wrote:ecotecissä ne hihnat on napsunu, ei punakantinen niin herkkä ole jos muistaa sen hihnan aina vaihtovälein vaihtaa.Sitten pikkasen ohi aiheesta kummassa koneessa on ollut enemmän jakopään murheita tuossa vanhassa 16v (150hp) vai 16v(136 ecotekissä)
Voisikohan johtua mahdollisesti siitä, että ecotecissä on käytössä ne muoviset rullat, kun taas vanhemmassa c20xe-koneessa metalliset...
-
Astra G-98
- 'Senator'