Tuli tossa elvytettyä 5 vuotta pellonreunassa kyyhöttänyt Astra takas töihin rattoisilta eläkepäiviltään. Nosti lämpöjä paikallaan vaikka flekti pyöri, joten aattelin, että termari juminut kiinni ja tilasin veljeskansalta sen. Jossain mielenhäiriössä tuli tilattua Topranin termari, kun peräti 1,68€ maksoi.
Sitten vanha pois ja uusi tilalle. Mutta. Letkulähtö osoittaa vasemmalle yläviistoon ja vanha osoitti eri suuntaan. Pulttijaon vuoksi sitä ei siis saa muuhun asentoon. Tuotetiedoissa mainitaan OE numero 13 38 060 ja se on sama mitä esim Motonetin tarvike tarjoaa. Miljoonalaatikosta löysin haitariletkun joka passasi paikoilleen, mutta näyttää vanhuuttaan siltä, että pamahtaa minä hetkenä hyvänsä.
Onko a) Topranin tehtaalla ollut viides maanantai putkeen kun tuota on tehty?
b) astraan eri termareita, esim ilmastoituihin malleihin eri? Mulla siis ei ilmastointia.
c) mulla oli alunperin "väärä" termari + muotoletku siinä?
Täytyypi tilailla uusi termari ja letku jahka saa arvottua mikä voisi olla oikea.
Sitten toinen kysymys. Laturin valo ei palanut missään vaiheessa ja ei ladannut. Syynä se klassikko, laturi ei saa maita, koska on todella hapettunut.
Ajoin messinkilaikalla kiristinpultin molemmat puolet laturista paljaaksi ja heitin pari ylimääristä maajohtoa molemmin puolin kiristinpultteja ja prikkoja väliin että ois mahollisimman hyvä kontakti. Nyt lataa mutta mutta laturin rungon ja miinusnavan välillä vieläkin n. 0.2V. Koitin kurkkia laturin taakse, muttei siellä tainut olla mitään pultattavaa paikkaa maajohdolle, ehkä häiriönsuodattimen kiinnitysruuvin alle sais jonkun piuhan.
Mites isot pojat on näitä laturin maadoituksia ratkonut?
Kolmas kysymys, rekkarikilven valoihin tulee molempiin vain 9V ja jännite romahtaa kun laittaa polttimon kiinni. Eli huono kontakti/johto melkein poikki jossain. Onko näissä jotain vakiopaikkaa/liitintä mitkä pitää vielä käydä läpi, ennen ku rupeen vetää uusia johtoja takakontin läpi