B20DTH - ad-blue
Re: B20DTH - ad-blue
Onko noin? Voiko joku vahvistaa? Tai siis toivottavasti pitää paikkansa.
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Nox antureissa on ”tietokone purkki” mukana ja niille on sopeutustoiminnot olemassa. Eli vaihdon jälkeen tulisi nollata mukutus arvot siltä osalta mikä vaihdettu. Näin yleisesti on asia.jarvte4 kirjoitti: 27 Heinä 2024, 16:14 Onko noin? Voiko joku vahvistaa? Tai siis toivottavasti pitää paikkansa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Ok. Katsoin sen seitsemän videota youtubesta ja kaikissa nox anturivaihdoissa häiriövalo sammuu heti korjauksen jälkeen ja vikakoodit häviää. Jokin ei nyt täsmää, jos juuri tähän autoon ei sama pädekään ja tulisi läydä marmoritiskilä sopeuttamassa uutta anturia. Varsinkin, kun vikakoodi kertoo kommunikaatiovirheestä, eikä esim siitä, että anturin tuottamat arvot ovat raja-arvojen ulkopuolella. 
- kadett90
- OCF Member 2024

Mikä on auton rekisterinumero?
- kadett90
- OCF Member 2024

Joo elikäs :
Kun vaihto on tehty, käytä testeriä tekemään tarvittavat nollaukset.
NOx -anturin palautus
NOx -katalysaattorin pelkistimen kuormituksen palautus
Kun vaihto on tehty, käytä testeriä tekemään tarvittavat nollaukset.
NOx -anturin palautus
NOx -katalysaattorin pelkistimen kuormituksen palautus
Ok. Yritetään tuota. Kiitos. Minun Elmeri (vanha OBD2 lukija ELM327) lukijalla ei saa tehtyä kuin perusluentaa ja koodien nollausta, muttei mitään muuta
- kadett90
- OCF Member 2024

Tarviit varmaan GM MDI:n ja GDS2 softan.
Ja jos oikein huono tuuri on niin vielä "ohjelmointivaltuutuksen"
Ja jos oikein huono tuuri on niin vielä "ohjelmointivaltuutuksen"
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Bosch testeristä löytyy ainakin suurimpaan osaan autoista tuo nox anturin ja pelkistimen kuormituksen palautus toiminto.
Tilannepäivitys. Kävin paikallisella korjaamolla. Heillä Bosch ESI testeri. Mutta nostivat kädet pystyyn. En päässyt näkemään, mitä Bosch testerillä yritettiin, mutta epäilen, ettei tarpeeksi. Eli U029E on vieläkin päällä. Niin ja lappuun kirjoitti, että "vikamuistia ei voinut tyhjentää".
Toinen ja erikoisempi juttu oli toteamus siitä, että joskus anturi B (tai 2) onkin se ensimmäinen anturi moottorista lukien. Olen vaihtanut siis sen jälkimmäisen eli tankin vieressä olevan uuteen. Voiko logiikka olla toisin päin?
Toinen ja erikoisempi juttu oli toteamus siitä, että joskus anturi B (tai 2) onkin se ensimmäinen anturi moottorista lukien. Olen vaihtanut siis sen jälkimmäisen eli tankin vieressä olevan uuteen. Voiko logiikka olla toisin päin?
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Anturi 1 on aina ensimmäinen urea suuttimen jälkeen ja 2-anturi on viimeisenä pakoputkessa.
Moottorinohjainlaite—>erityistoiminnot tai mukautunset kautta löytyy sopeutustoiminnot mutta voi olla että se ei riitä nyt sitten.
Vikakoodihan viittaa siihen että tuo 2-noxiin ei saa yhteyttä.
Nox anturilta voi mitata että sinne tulee liittimelle
-12v
-maa
-can low
-can hi
Nämä siis yleisesti kun 4-johdolla nox anturi korin puolelta.
Bosch on olemassa myös REDI eli remotediagnostic päätelaite ja bosch lisenssin omaava liike voi ostaa sitten kredittejä ja Bosch voi etänä suorittaa näitä vaativampia ohjelmointi tehtäviä. Itsellä ei tästä valitettavasti kokemusta. On myös arvokas pienemmälle paikalliselle korjaamolle koska minimi kreditti ostos on sen 1300e+alv ja harvoin tarvetta vaikka kertaostolla tekeekin noin 10-vastaavaa ohjelmointi työtä.
Moottorinohjainlaite—>erityistoiminnot tai mukautunset kautta löytyy sopeutustoiminnot mutta voi olla että se ei riitä nyt sitten.
Vikakoodihan viittaa siihen että tuo 2-noxiin ei saa yhteyttä.
Nox anturilta voi mitata että sinne tulee liittimelle
-12v
-maa
-can low
-can hi
Nämä siis yleisesti kun 4-johdolla nox anturi korin puolelta.
Bosch on olemassa myös REDI eli remotediagnostic päätelaite ja bosch lisenssin omaava liike voi ostaa sitten kredittejä ja Bosch voi etänä suorittaa näitä vaativampia ohjelmointi tehtäviä. Itsellä ei tästä valitettavasti kokemusta. On myös arvokas pienemmälle paikalliselle korjaamolle koska minimi kreditti ostos on sen 1300e+alv ja harvoin tarvetta vaikka kertaostolla tekeekin noin 10-vastaavaa ohjelmointi työtä.
Kiitos. Logiikka siis oikein.
Pitänee viedä marmorille arvattavaki

Pitänee viedä marmorille arvattavaki
Iltaa,
Tuossa on nyt omassa vm. -16 125kw 266tkm ajetussa dieselissä moottorivalo palanut sen reilun vuoden. Vikakoodia tarjoilee tuohon kakkosanturiin, eli osaan numero 55500320. Ajattelin tilata tuohon Hellan valmistaman anturin. Jostain syystä Hellan anturin kohdalla on maininta ”ohjelmoitava vaihdon jälkeen”, ja siis muiden valmistajien antureissa ei tällaista mainintaa ollut. Itse olen tosiaan ymmärtänyt, että Insignian kohdalla näitä antureita ei tarvitsisi ohjelmoida. Eikä se mitenkään voi johtua anturin valmistajasta, autosta sen tulisi johtua?
Ja pitikö voorumilaisten autoja tosiaan ohjelmoida tuon anturin vaihdon jälkeen?
Tuossa on nyt omassa vm. -16 125kw 266tkm ajetussa dieselissä moottorivalo palanut sen reilun vuoden. Vikakoodia tarjoilee tuohon kakkosanturiin, eli osaan numero 55500320. Ajattelin tilata tuohon Hellan valmistaman anturin. Jostain syystä Hellan anturin kohdalla on maininta ”ohjelmoitava vaihdon jälkeen”, ja siis muiden valmistajien antureissa ei tällaista mainintaa ollut. Itse olen tosiaan ymmärtänyt, että Insignian kohdalla näitä antureita ei tarvitsisi ohjelmoida. Eikä se mitenkään voi johtua anturin valmistajasta, autosta sen tulisi johtua?
Ja pitikö voorumilaisten autoja tosiaan ohjelmoida tuon anturin vaihdon jälkeen?
ex. Insignia ST Sport 2.0CDTI 125kW AT6 -16 => lunastukseen.
Corsa-e Launch Edition -20
esanssia kirjoitti: 05 Marras 2024, 20:25 Iltaa,
Minä en ole vielä vienyt autoa marmorille hoitoon. Olen ajanut tuo häiriömoottorin kuva taulussa koko kesän. Hyvin on pelannut. Miten minusta tuntuu, että jostain on johto poikki.
Meille ei ole tullut tälle autolle kauheasti kilometrejä viimeiseen vuoteen (Corsa-e liikkuu hieman halvemmalla), niin en ole siksi pitänyt kiirettä tuon vaihdon kanssa.
Siinä ilmeisesti saattaa käydä niin, että pönttö saa liikaa ureaa, jos tuolta viimeiseltä anturilta ei tule tietoa?
Kun puhuit tuosta johdosta, niin tarkoititko sitä johtoa, joka tulee tuon osan 55500320 mukana? Se, joka menee siitä pakoputken anturilta liittimelle auton pohjaan? Tästä asiasta kun olen lueskellut myös brittien Vauxhall -foorumeilta, niin olen ymmärtänyt, että yleensä näissä hajoaa tuo johto, tai sitten se liittimen juuressa oleva "aivo" hapettuu. Joillain on toki lähtenyt toimitaan ihan sitä putkessa olevaa "tumppia" liottamalla. Mutta tuo tumppi on kuulemma harvemmin syy, kun se käytännössä "puhdistaa itsensä".
Tuosta vaihdon jälkeisestä ohjelmoinnin tarpeesta vielä kaipaisin tietoa. Kun yleensä tuota on pidetty ns. plug n' play -vaihtona.
Siinä ilmeisesti saattaa käydä niin, että pönttö saa liikaa ureaa, jos tuolta viimeiseltä anturilta ei tule tietoa?
Kun puhuit tuosta johdosta, niin tarkoititko sitä johtoa, joka tulee tuon osan 55500320 mukana? Se, joka menee siitä pakoputken anturilta liittimelle auton pohjaan? Tästä asiasta kun olen lueskellut myös brittien Vauxhall -foorumeilta, niin olen ymmärtänyt, että yleensä näissä hajoaa tuo johto, tai sitten se liittimen juuressa oleva "aivo" hapettuu. Joillain on toki lähtenyt toimitaan ihan sitä putkessa olevaa "tumppia" liottamalla. Mutta tuo tumppi on kuulemma harvemmin syy, kun se käytännössä "puhdistaa itsensä".
Tuosta vaihdon jälkeisestä ohjelmoinnin tarpeesta vielä kaipaisin tietoa. Kun yleensä tuota on pidetty ns. plug n' play -vaihtona.
ex. Insignia ST Sport 2.0CDTI 125kW AT6 -16 => lunastukseen.
esanssia kirjoitti: 06 Marras 2024, 06:57 Meille ei ole tullut tälle autolle kauheasti kilometrejä viimeiseen vuoteen (Corsa-e liikkuu hieman halvemmalla), niin en ole siksi pitänyt kiirettä tuon vaihdon kanssa.
Tästä ei ole tietoa.
Ei. En. Tarkoitan, että auton omasta johtosarjasta jossain kohtaa jokin johdin on poikki. Meikäläiseltä tekemätön paikka seurata johtosarjaa. Tarkistin jo sen tehtaalla tehdyn (johtosarjan sisällä olevan) jatkoksen. Se näytti olevan kunnossa. Tämä on siis johtosarjassa n. 15cm anturin jälkeen.esanssia kirjoitti: 06 Marras 2024, 06:57 Kun puhuit tuosta johdosta, niin tarkoititko sitä johtoa, joka tulee tuon osan 55500320 mukana? Se, joka menee siitä pakoputken anturilta liittimelle auton pohjaan?
joo. Samoin. Minäkin olen tätä tietoa vailla.esanssia kirjoitti: 06 Marras 2024, 06:57 Tuosta vaihdon jälkeisestä ohjelmoinnin tarpeesta vielä kaipaisin tietoa. Kun yleensä tuota on pidetty ns. plug n' play -vaihtona.