Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
1.6 bensakoneella, vaihdatan jossain täällä korjaamolla...oisko joku 30 min työ ammattiliikkeessä. Motonetissä näytti myös common -merkkistä öljyä, olevan n 10e 1L pullo ja kahdella varmasti pärjäisi, että riittää!!
hmj kirjoitti: 23 Tammi 2022, 19:26
1.6 bensakoneella, vaihdatan jossain täällä korjaamolla...oisko joku 30 min työ ammattiliikkeessä. Motonetissä näytti myös common -merkkistä öljyä, olevan n 10e 1L pullo ja kahdella varmasti pärjäisi, että riittää!!
Siellä on F17 vaihteisto. Haullakin löytyy infoa.
2l riittää ja jää joku desi yli.
Pohjatiiviste f13/15/17 tyyppinen pitää vaihtaa samalla mun päästää vanhat öljyt ulos.
Vetarin korkeudella pitäisi olla tasoproppu ja huohottimen kautta täyttö.
Comman öljystä en kyllä tiedä sanoa mitä se on mutta opelin omaa itse laittaisin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
astra G 1,6 5 vaihteinen.
voinko laittaa tällästä öljyä astran laatikkoon HD A plus 80W90 etten rikkois laatikkoa öljyn tautta, tätä öljyä sattuis olee kotona reilusti, vai ostanko jotakin muuta öljyä siihen?
kiitos vastauksesta
puupino kirjoitti: 21 Heinä 2024, 10:16
voinko laittaa tällästä öljyä astran laatikkoon HD A plus 80W90 etten rikkois laatikkoa öljyn tautta, tätä öljyä sattuis olee kotona reilusti, vai ostanko jotakin muuta öljyä siihen?
kiitos vastauksesta
puupino kirjoitti: 21 Heinä 2024, 10:16
kiitos vastauksesta
Tuo kuulostaa joltain gl-5 peräöljyltä mitä ei kannata laittaa laatikkoon synkrojen takia. Suosiolla oikeat sinne öljyt niin tulee halvemmaksi.
Avaimenperänä työkalupakki ja hylsysatsi.
Vectra C 2.0T GTS -07 Vectra B 2.0 sport -98 Rekord C 2d 1.9S -68
opel astra 1.6 5vaihteinen
laskin autosta vaihteisto ölyt alas ja mitä, siellä olikin punaiset öljyt eli ATF:t.
kuuluukohan sinne atf ölyt vai jokin muu vaihteisto öljy???
aikonaan mulla oli 80luvulla mazda käsivaihteinen ja siihen oli ohje laittaa atf öljy vaihteistoon.
tuli vaan mieleen että kovilla pakkasilla ei saa lootaa pytörii millään tavallisella vaihteisto öljyllä kun on niin hirmu kankeeta
puupino kirjoitti: 28 Heinä 2024, 11:22
laskin autosta vaihteisto ölyt alas ja mitä, siellä olikin punaiset öljyt eli ATF:t.
aikonaan mulla oli 80luvulla mazda käsivaihteinen ja siihen oli ohje laittaa atf öljy vaihteistoon.
tuli vaan mieleen että kovilla pakkasilla ei saa lootaa pytörii millään tavallisella vaihteisto öljyllä kun on niin hirmu kankeeta
Alkuperäiset gm öljyt ovat punaiset.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
puupino kirjoitti: 28 Heinä 2024, 11:22
Alkuperäiset gm öljyt ovat punaiset.
ahaa, oli varmaanki sitten alkuperäiset öljyt autollahan ei ole ajettu kun pikkusen päälle 200000km