A-Vectran kytkin pitää naputtavaa ääntä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Veccu-c20xe
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Veccu-c20xe »

Kytkin on alkanut pitää sellaista vaimeaa naputtavaa ääntä kun vaihde ja veto on päällä. Ääni on vähän kun vaimea dieselkoneen tyhjäkäynti. Ääneen ei vaikuta mikä vaihde on päällä tai mikä on nopeus.
Jos kytkinpoljinta painaa keveyesti jalalla tai jos poljinta nostaa, niin ääni katoaa.

Ensin teki tuota kylmällä koneella... nyt myös lämpinä.

Laatikkona F20

Mikäköhän tuon äänen aiheuttaa?
whpracing
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja whpracing »

tulisikohan jostain peremmältä laatikosta???
OSTIN PARHAAN ELÄN LEVEÄSTI - O P E L
Veccu-c20xe
'Senator'
'Senator'

Niin sitähän minä en osaa sanoa.

Ei ilmeisesti kuitenkaan viittais painelaakerivikaan. Laakerihan pyörii kun kytkin on pohjassa. Silloin ei kuulu mitään ääniä.

Oisko joku laatikon laakeri???
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Mulla on kanssa tossa vectrassa vähän samoja oireita, vetopäällä kuuluu rolinaääntä, kytkintä kun vähän painaa ääni häipyy. Kylmänä kuuluu selvemmin, tyhjäkäynnillä ääntä ei kuulu missään tilanteessa vaikka nostaisi kierroksia. Tässä on laatikkona F18
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Häviääkö se ääni kun painat hieman kyktintä? Eli todellakin laitat vain painoa polkimelle?

Jep. Ääni häviää kun laittaa jalan (kevyesti) polkimelle tai jos nostaa poljinta. Tuntuu että se paineasetelmaa liikuttava vipu vaan vippasee sen verran että näin käy.
Siitä en ihan varma ole, että mistä ääni tulee. Voi tulla itse polkimesta, kytkimestä tai jopa laatikosta.

Niin ja tänään ihmettelin asiaa enemmänkin ja tekee samaa vapaallakin kytkin ylhäällä.

Sanokaahan mikä vois olla... itse kun en tajua mitään vaihdelootan sielunelämästä.
WRX
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja WRX »

Mulla oli vectrassa samanlaisia oireita aikansa kunnes rupes pitämään aivan hirvittävää kirskumista kun painelaakeri leipoi kiinni. Mutta tollain se alko oireileen.
Vastaa Viestiin