Astra K

Keskustelua Opeleista
Juntuilija
'Admiral'
'Admiral'

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Juntuilija »

Laitan nyt tälläkertaa Febi 21829 öljyn.
Jartsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Juntuilija kirjoitti: Tänään, 19:43 Laitan nyt tälläkertaa Febi 21829 öljyn.
Joo tota laitettiin mulle aikoinaan Inkkuun öljypisteessä M32gen3:een. Oli talvipakkasilla aika jäykkää, niin vaihdoin ite redlinet, ja sen jälkeen pelasi myös kylmänä hyvin niin kauan kun auto mulla oli.
Juntuilija
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Juntuilija »

Jartsi kirjoitti: Tänään, 21:04
Juntuilija kirjoitti: Tänään, 19:43 Laitan nyt tälläkertaa Febi 21829 öljyn.
Joo tota laitettiin mulle aikoinaan Inkkuun öljypisteessä M32gen3:een. Oli talvipakkasilla aika jäykkää, niin vaihdoin ite redlinet, ja sen jälkeen pelasi myös kylmänä hyvin niin kauan kun auto mulla oli.
Eipä ole itsellä koskaan tullut vastaan 75W öljyä joka olis ollut talvipakkasilla jäykkää. Synkronoinnin huonoutta on kyllä ollut ja sen vuoksi pyrkinyt käyttämään täsmälleen sitä mitä valmistaja suosittelee. Taidan nyt laittaa nuo mitä ostin ja vaihtaa sitten toiseen jos ei toimi kunnolla.

Epävirallinen suositus taitaa olla laittaa 2 litraa öljyä jotta ylimmätkin laakerit saavat kunnollisen voitelun aina. Öljyn määrä ja viskositeetti on näissä uusimmissa minimoitu, jotta saadaan hitusen silläkin polttoaineenkulutusta pienennettyä mutta ei kyllä innosta alkaa sen vuoksi laatikkoa remppaamaan.
Jartsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Jäykällä tarkoitin kankeasti toimivaa lootaa. Gen3 ei kannata ylitäyttää liikaa, 1,8-2L lienee järkevissä rajoissa. Ja onnea lootan kanssa, kuulemma noitakin on porsinut.