Astra G:n oikea ajovalon polttimon kärähtää koko ajan
Ihan tyyppivika jos auto on vanhempaa vuosikertaa. Uudemmissa on alennettu polttimoille tulevaa jännitettä. Kannattaa kysyä varaosaliikkeestä vahvistettua polttimoa, ainakin Philipsiltä löytyy sellaisia. Itsellä oli 99 mallin Astra ja kun käytin vahvaa polttimoa niin ne kesti melkein vuoden. Normaalit pimenivät jatkuvasti.
Nykyinen 2002 malli ei sitten enään tuhlaakaan noita polttimoita.
Nykyinen 2002 malli ei sitten enään tuhlaakaan noita polttimoita.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.
Yleensä laitetaan paksumpia johtoja/releitä että jännite nousisi, mutta että vastusta väliin...On 2004-03-06 20:12, pfohr wrote:
huollossa sanoivat että voivat asentaa jännitteen alennusvastuksen kun kerkeen vaansen sinne viemään.
Onko polttimo (surullisen)kuuluisa H7?
Onko se umpio sitten niin ahdas että siellä ei ilma kierrä vai tärinäkö vai mikä tuon tekee?
Noissa taitaa olla aikas kovia jännite heittoja kun jännitteentasaaja ei oikein pysy mukana tai jotain. Oon meinaan aikas monen astran nähnyt jossa valot "vilkkuu", jos ei kokoajan niin viimeistään sitten kun luistonesto tulee mukaan kuvioihin. Tiedä sitten onko syypää laturi vaiko jännitteentasaaja. Joskus joku opel huoltomies sanoi kyseisestä asiasta että j-heitot on niin suuria että tasaaja ei oikein pysy mukana ja siksi valot vilkkuu ym..
Sanek wrote:
Noissa taitaa olla aikas kovia jännite heittoja kun jännitteentasaaja ei oikein pysy mukana tai jotain. Oon meinaan aikas monen astran nähnyt jossa valot "vilkkuu", jos ei kokoajan niin viimeistään sitten kun luistonesto tulee mukaan kuvioihin. Tiedä sitten onko syypää laturi vaiko jännitteentasaaja. Joskus joku opel huoltomies sanoi kyseisestä asiasta että j-heitot on niin suuria että tasaaja ei oikein pysy mukana ja siksi valot vilkkuu ym..
sen huomaa kyllä kun luistonesto toimii,valot vilkkuu samalla
ja sellasen olen huomannut että kun risteyksessä lähtee ja on pienet kierrokset niin lämppäri sammuu välillä?
sen huomaa kyllä kun luistonesto toimii,valot vilkkuu samalla
ja sellasen olen huomannut että kun risteyksessä lähtee ja on pienet kierrokset niin lämppäri sammuu välillä?
Vectra B 2.0 Sport caravan -98
Kyllähän noi valot mullakin vilkkuu mutta tavallisetkin polttimot kestää ihan hyvin. Syksyisin olen aina vaihtanut uudet polttimot. Tosin helmikuussa paloi toinen polttimo mutta sekin oli jo yli puolivuotta vanha. Kävin tuossa paikallisessa halpahallissa ostamassa H7 polttimoita varastoon kun hinta oli vain 5€ kpl, ja sentään Osramin lamppuja eli nyt saa valot "palaa".
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.
Minulla paloi myös aikeisemmin polttimoita, mutta kun aloin käyttämään General Electricin valmistamia H7 polttimoita, niin kolmen vuoden aikana olen kerran joutunut vaihtamaan molemmille puolille ja tuli vielä toinen takuuseen. Polttimon paketissa on mallimerkintä 03)ja takuu 2 vuotta.
Kannattaa kokeilla.
Kannattaa kokeilla.