Calibran pakokaasutestissä ongelma
Kävin siinä katsastaan Calibran-93 2.0 8v kat. Päästöarvot oli kaikki muut hyviä, ainoostaan häkää oli 0.52 3000 rpm, kun sais olla 0.50. Tyhjäkäynnillä arvo oli sallituissa rajoissa. Onko kellään korjausvinkkejä, millä saadaan arvo tippuun sallittuun. Itse epäilen katalysaattoria, mut onko muita vaihtoehtoja?
Tai sitten meet johonkin huoltoliikkeeseen tekeen sen mittauksen. Ne säätää koneen niin että menee läpi ja tekee sulle siitä todisteen jonka viet konttorille.
Jokkut liikkeet myös tekee niin että tulostaa sulle jonkun toisen auton päästöt ja maksat siitä pikkasen.
Kun on toi todiste mukana konttorilla niin ne ei mittaa siellä ollenkaan eikä tartte siitä maksaakkaan.
t. Jami
Jokkut liikkeet myös tekee niin että tulostaa sulle jonkun toisen auton päästöt ja maksat siitä pikkasen.
Kun on toi todiste mukana konttorilla niin ne ei mittaa siellä ollenkaan eikä tartte siitä maksaakkaan.
t. Jami
sitten kun jäävät siintä kiinni eivät enää tulostaminkäänlaista todistusta.
kyllä ne saattaa mitata varsinkin jos epäillään että kyseisen firman mittareissa ei ole kaikki kohdallaan.
se ei vaan maksa mitään.
vuosia taaksepäin d-kadetti mitattiin konttorilla uudestaan kun HC oli korjaamon todistuksessa 980ppm ja konttorin mittarissa yli 1100ppm ja hylkyyn.
sitten kun jäävät siintä kiinni eivät enää tulostaminkäänlaista todistusta.
kyllä ne saattaa mitata varsinkin jos epäillään että kyseisen firman mittareissa ei ole kaikki kohdallaan.
se ei vaan maksa mitään.
vuosia taaksepäin d-kadetti mitattiin konttorilla uudestaan kun HC oli korjaamon todistuksessa 980ppm ja konttorin mittarissa yli 1100ppm ja hylkyyn.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
On 2004-03-14 11:27, scott wrote:
kyllähän koneen voi säätää laihalle/rikkaalle katsastuksen ajaksi..
Te ootte kovia poikia SÄÄTÄMÄÄN, mutta voisitteko kertoa, mitä te säädätte Motronic ML 1,5?Ne säätää koneen niin että menee läpi ja tekee sulle siitä todisteen jonka viet konttorille.
Ns vähäpäästöisissä autoissa ei ole pääsääntöisesti yhtään säätöruuvia (poikkeuksia löytyy, ML 1,5 ei kuuluu poikkeuksiin), vaan siellä on vaihdettavia komponentteja.
Itse lähestyisin ongelmaa näin
- moottori/katti kuumaksi ajamalla
- sitten lambdasignaalin tarkastus sekä lambda maadoitus
- suuttimien vuototestaus
- papaineen tarkastus
- sytytysjärjestelmän ja moottorin mekaaninen kunto (epä todennäköinen, sillä seokset riikkaat.
- NTC ilma ja vesi tarkastukset
Jos vika on vielä epäselvä, sitten ECUn päästä kaikkien signaalien tarkostus, aloittaen maadoituksesta ja virransyötöistä.
j.h
Uskon pystyväni säätämään tuollaista Motronicia, mutta ne eivät kuuluu mitenkään normaaliin katuautoon.
Kuunelkaa jpisteh:tä
Vai että häkä arvot vaikuttaa kattiin...???Hmm...
Itse sanoisin kylläkin että jos hc (palamaton polttoaine) on korkealla niin silloin vika ei heti automaattisesti ole katissa vaan esim. huonoissa tulpissa tai tulpan johtimissa = ei pala kaikki! Get it?
Jos taas häkä eli tämä (co) on suuri niin siihen voi vaikuttaa vaihtamalla uuden ilmansuodattimen,mikä on aivan pomminvarma juttu että likaisella ja tukkoisella ilmansuodattimella ei yksinkertaisesti kone saa happea jolloin kone väkisin käy huonolla seoksella...
Jos taasen Lambda on ylittää rajansa kannattaa ensiksi katsoa ylijäämähappeen...
Virheellinen jäännöshappi "huijaa" testikonetta vaikka itse auton moottorin Lambdan arvo olisi oikea...tällöin katsastus konttorin pakokaasu testi näyttää päin persettä ja kun nämä kaikki kaasut laitetaan yhteen niin yleensä päästöt on mitä on ja haukutaan autoa surkeaksi...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Pakoputki on 2004-03-14 17:47 ]</font>
Vai että häkä arvot vaikuttaa kattiin...???Hmm...
Itse sanoisin kylläkin että jos hc (palamaton polttoaine) on korkealla niin silloin vika ei heti automaattisesti ole katissa vaan esim. huonoissa tulpissa tai tulpan johtimissa = ei pala kaikki! Get it?
Jos taas häkä eli tämä (co) on suuri niin siihen voi vaikuttaa vaihtamalla uuden ilmansuodattimen,mikä on aivan pomminvarma juttu että likaisella ja tukkoisella ilmansuodattimella ei yksinkertaisesti kone saa happea jolloin kone väkisin käy huonolla seoksella...
Jos taasen Lambda on ylittää rajansa kannattaa ensiksi katsoa ylijäämähappeen...
Virheellinen jäännöshappi "huijaa" testikonetta vaikka itse auton moottorin Lambdan arvo olisi oikea...tällöin katsastus konttorin pakokaasu testi näyttää päin persettä ja kun nämä kaikki kaasut laitetaan yhteen niin yleensä päästöt on mitä on ja haukutaan autoa surkeaksi...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Pakoputki on 2004-03-14 17:47 ]</font>
Vaihdoinpa eilen nelospytyn syt.tulpan johdon ja kierrokset nousivat 200rpm tyhjäkäynnillä. (vastusarvo luokkaa 40 kohm). Tyhmänä kun olin vaan lisännyt tyhjäkäyntiä,enkä etsinyt sitä oikeaa vikaa!Itse sanoisin kylläkin että jos hc (palamaton polttoaine) on korkealla niin silloin vika ei heti automaattisesti ole katissa vaan esim. huonoissa tulpissa tai tulpan johtimissa = ei pala kaikki! Get it?
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"