A omegan tasonsäätö

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Anakonda
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Anakonda »

Missä A omegassa vm-1990 2.0NE, sijaitsee perän korkeutta säätävä kompura? Ja mikähän on vikana kun ei perä nouse vaikka 3 raavasta miestä istiu takakontin reunalla auton ollessa käynnissä? vai onko sydeemi manuaalisella täytöllä?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Anakonda on 2004-03-16 20:02 ]</font>
Kume
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kume »

Mulla on ainakin peräkontissa. Kun kattoo kontin suulta niin vasemmalla puolella takareunassa. Semmonen mötikkä mikä erottuu, siin on sellanen mittari ja päässä on se venttiili mistä täytetään ja tyhjennetään.

En tiiä sit on ko vuosimalleissa ero ku itelläni on -89 omppu.
Volvo V90 D4 business momentum -17
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
antzu
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antzu »

Automaattinen tasonsäätö jos on niin kompura on auton pohjassa suurinpiirtein matkustajan puolella takapenkin alla. Samaten taka-akselissa on matkustajan puolella sellainen pieni (~8cm) tanko akselin ja säätimen välillä.
Manuaalisen tasonsäädön täyttöpaikka on takalaatikossa sisäpuolella siinä matkustajan puoleisen takavalon edessä.
Näin ainakin on ollut niissä (-90 ja -91) missä olen tuota katsellut.

Edit: nämä siis farmareissa

<font size=-1>[ This Message was edited by: antzu on 2004-03-16 21:43 ]</font>
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

jos siinä on automaattinen korkeuden säätö, niin kompura taisi joissakin malleissa olla jossakin takapyörän lähettyvillä.

'91 farkussa se oli konehuoneen puolella.
sittenhän on tosiaan niitä "manuaali" säädettäviä, eli joissa on venttiili joihin sitten laitetaan huoltoasemalla paineet.

voi tietysti olla että joku on säästänyt iskareita vaihtaessa ja laittanut tilalle tavikset. sen näkee sitten kun katsoo iskareita, lähteekö/tuleeko niihin letkut.
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Mulla moinen masiina on -91 sedan omegassa kuskinpuolella takarenkaan etupuolella, mutta ei sekään pelaa. Luulisin et mulla on vika sen vehkeen säätimessä joka sijaitsee vastaavassa kohdassa mutta toisella puolella autoa...
K@rtsa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja K@rtsa »

mulla aut. taso säätö ja kompura löytyy kuskin puolelta etu puskurin takaa, farkku-91
mikkis
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja mikkis »

Itsellä 91 mallinen 2.6:nen farkku jossa automaattinen tason säätö.

Kompura kuskinpuolen etulokasuojassa(akun alla)sumareiden takana. Tason säädin taka-akselin vieressä.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Vastaa Viestiin