calibran takavalot

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
kamikaze
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja kamikaze »

minkälainen homma on vaihtaa calikan takalyhdyt? (vakiot lexuksiin) käykö suht kokemattomaltakin vai pitääkö käyttää jossain autopajassa? jos onnistuu niin pistäkää jonkunlaista ohjeistusta! (
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

joo tänään kävin hakee corollaverso-valot calibraan matkahuollosta luulisin että on helppo nakki pitäs olla nopee asennus paitsi se peräluukun lukko voi viedä aikaa kun en oo sitä vielä silmäilly kunnolla

voinpa kertoa miten onnistu asennus loppuviikosta minkälaiset hankit gromi vai ne mustat?
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
Cali24fourT
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Cali24fourT »

Itsekin tuli hommattua uudet takalyhdyt ja olisi kiva kuulla mahd. asennusongelmista/ohjeista.
Tuntuu nyt kestävän koko tilaus, mutta tiedä vaikka tulisivat huomenna. Itse tilasin tummalla pohjalla ja calibra on musta.
-Kunhan kauppaan kerkeää-
Mylläri
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mylläri »

Ainakin orkkisten irroitus on melko iisi homma, pari kiinnitys kohtaa on kuitenkin aika hankalassa paikassa joten saa käden vääntää erikoisiin kulmiin, jos oikein muistan. Tuskin menee 3 h enempää poistaa wanhat & istuttaa uudet.
Wannabecalibra
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Wannabecalibra »

Öö tais olla jokainen valo noin kuudella mutterilla kiinni. Plus sitten lukko on kiinni kolmella. Todennäköisesti joutuu lukkoa säätämään kun valot on vaihtanu. Mulla ei enään aukee takakontti joten joutuu säätämään uudelleen.

Kaikenkaikkiaan meni irrotukseen noin 10min ja takaisin laittoon 5min.

Eli helppoa on. Kuskinpuoleinen takavalossa on mutteri joka on piilossa johtojen alla jota itse en huomannut ja niinpä orkkisvaloista poksahti pala pois kulmasta :smile:
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

jep huomenna vois alkaa asentaa jos on hyvä ilma pihalla kun ei kestä enää kattoo noita valoja paketissa :smile: siis noihin menee nuo vakio polttimot?
Hopea on nopea
Wannabecalibra
Minut on bannattu!

vakio polttimot menee, mutta vilkkupoltimot joudut vaihtamaan oranssisiin.

Valot on muuten perkuleen hienot täysin pimeässä.... ne on ainakin helkkarin kirkkaat.
Cali24fourT
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Cali24fourT »

Hyvä kuulla näitä vinkkejä :smile:
Valoja edelleenkin odotellessa :sad:
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

tuo vilkkujen poltin juttu oli hyvä kuulla enpä ois ite huomannu tuota :smile: pitääpä käydä hakee huomenna uudet polttimot ja laittaa uudet umpiot kiinni
Hopea on nopea
kamikaze
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja kamikaze »

kiitosta viesteistä! hyviä ohjeita tipahteli ja kyllä mä näillä tiedoilla uskon saavani valot vaihtoon!
kirkkaat tulee mullekin mutta ne ei (harmi!) ole vielä saapuneet=P

jos jollakin olis kuvia näyttää valmiista työstä niin olisin tosi kiitollinen!??
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

joo jää huomiseen asennus olise lukko niin vittumainen

miten irroitan sen lukon?
3xruuvia auki mitä sitten teen kun ei uskalla tota lukkoa alkaa vääntelee

kuskin puoleinen valo oli kiinni jonkun aikaa sopii mun mielestä hopeaan sävyyn tosi hyvin nyt se kaipaa jo vanteita, alustaa ja korisarjaa mmm.mietinpä että nuo valot tarvii kaveriks spoikan perse pää sekoaa :smile:

kertokaas siis tuo lukon irrotus
-kiitos-
Hopea on nopea
Kadett_gsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Kadett_gsi »

valot on nyt paikoillaan. Helppo asennus: ruuvit irti lamppujen takaa, kiinni 8mm ruuveilla ja uudet paikoilleen. ja sitten lukko kannattaa asentaa samanlailla paikoilleen kuin se oli purettaessakin ettei käy niinkuin minulla eli ei enää takaluukku auennut muuten kuin sisäkautta.
juha777
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja juha777 »

galluppii kehiin :grin: ...

mihin hintaan on valoi osteltu ja mistä?

ite harkitsen viel noit valoi..tarttis löytää joku hillitty valo sarja eikä mitään kilometrin päähän loistavii kromisii joulukuusii :wink:

pistäkää ihmees fotoi valoist...
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

itse ostin prostreetiltä ne cromiset nythän niitä on jo monia eri vaihtoehtoja hinta tais olla postikuluineen n.150e ei liian suolainen :smile:

kuvia tulee koko autosta joskus (tulevana kesänä) kun se on sen näköinen että siitä kehtaa kuvia näyttää
Hopea on nopea
Wannabecalibra
Minut on bannattu!

On 2004-03-18 19:46, Kadett_gsi wrote:
valot on nyt paikoillaan. Helppo asennus: ruuvit irti lamppujen takaa, kiinni 8mm ruuveilla ja uudet paikoilleen. ja sitten lukko kannattaa asentaa samanlailla paikoilleen kuin se oli purettaessakin ettei käy niinkuin minulla eli ei enää takaluukku auennut muuten kuin sisäkautta.
Sama juttu kävi mullakin ton lukon kanssa. Unohdin laittaa paikalleen metallisen pidikkeen. Vaikka laitoin niin lukko ei aukea vieläkään.... Eli ilmeisesti joutuu purkamaan muoviverhoilun ja säätämään lukon toiseen asentoon.
Vastaa Viestiin