Vakiosäätimen toiminta dieselissä
Ihmetyttää hieman tuo vakionopeussäätimen toiminta. Ohjekirjasta on maininta vain automaattivahteistosta että toimii vain D-asennossa (olikohan näin), mutta ei mainita mitään manuaalista että toimii vain 5-vaihteella. Ja että X25TD moottorilla ei nopeuden vähennys onnistu.
Mutta tuo asetetun nopeuden palautus ei tunnu toimivan. Kun painaa jarrua tai kytkintä niin vaikuttasi että nopeus nollautuu muistista ja nopeuden joutuu asettamaan uudelleen. Miten muilla tuo toimii?
Mutta tuo asetetun nopeuden palautus ei tunnu toimivan. Kun painaa jarrua tai kytkintä niin vaikuttasi että nopeus nollautuu muistista ja nopeuden joutuu asettamaan uudelleen. Miten muilla tuo toimii?
MV:ssa toimii mulla että se nopeuden asetus säilyy vaikka on tirpaissut jarrua. Eli ei tarvitse asettaa uudelleen.
Olen tosin ajanut myös sellaisella autolla missä piti asettaa uudelleen jarrun huitaisemisen jälkeen, auto oli muistaakseni joku 9000:nen saapas(saatan muistaa auton merkin kyllä väärin).
Mulla Astrassa nopeusasetus nollautuu jarruttaessa, mutta säilyy kiihdyttäessä, mikä onkin hyvä, ohituksen jälkeen on helppo jatkaa samaa nopeutta.On 2004-04-05 17:23, Bomega wrote:MV:ssa toimii mulla että se nopeuden asetus säilyy vaikka on tirpaissut jarrua. Eli ei tarvitse asettaa uudelleen.
Vakionopeudensäätimen painikkeella voi myös painaa kaasua, onkohan se näin kaikissa cruiseissa?
Eikö sillä "kuoppapäisellä" napilla kiihdytä takaisin edelliseen nopeuteen, jos nappaa kerran jarrutuksen tai 0-napin jälkeen? Ainakin Vectrassa tekee noin.On 2004-04-05 18:17, mt wrote:
Mulla Astrassa nopeusasetus nollautuu jarruttaessa, mutta säilyy kiihdyttäessä, mikä onkin hyvä, ohituksen jälkeen on helppo jatkaa samaa nopeutta.
Itsellä automaatti Omega samalla koneella ja toimii aivan samoin. Asetettu nopeus katoaa jarrusta ja nolla napista. Siitä kiihdytys napin viereistä ei tapahdu mitään. Kiihdyttämään pystyy niin, että nopeus jää muistiin.On 2004-04-05 09:37, 2_x_opel wrote:
Ihmetyttää hieman tuo vakionopeussäätimen toiminta. Ohjekirjasta on maininta vain automaattivahteistosta että toimii vain D-asennossa (olikohan näin), mutta ei mainita mitään manuaalista että toimii vain 5-vaihteella. Ja että X25TD moottorilla ei nopeuden vähennys onnistu.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
Kyllä meikäläisen Astrassa toi "kuoppapäinen" nappi palauttaa viimeksi asetetun nopeuden jarrutuksen jälkeen. Eli se muisti ei nollaudu vaikka laite kytkeytyykin "pois päältä".On 2004-04-05 21:42, rgs1 wrote:Eikö sillä "kuoppapäisellä" napilla kiihdytä takaisin edelliseen nopeuteen, jos nappaa kerran jarrutuksen tai 0-napin jälkeen? Ainakin Vectrassa tekee noin.On 2004-04-05 18:17, mt wrote:
Mulla Astrassa nopeusasetus nollautuu jarruttaessa, mutta säilyy kiihdyttäessä, mikä onkin hyvä, ohituksen jälkeen on helppo jatkaa samaa nopeutta.
-02 Xsara Berline 2.0 Exclusive
-00 Saxo 1.4 SX
-00 Saxo 1.4 SX
Täytyy kokeilla, viimeksi kun napilla kiihdytin niin meni nopeusmittarin vaijeri poikki, sattumaa varmaan. Vaikka mulla ei olekaan "kuoppapäistä" nappia vaan sellainen "tasapäinen", ehkäpä vähän jopa "pystypäinen" nappi.Eikö sillä "kuoppapäisellä" napilla kiihdytä takaisin edelliseen nopeuteen, jos nappaa kerran jarrutuksen tai 0-napin jälkeen? Ainakin Vectrassa tekee noin.
<font size=-1>[ This Message was edited by: mt on 2004-04-06 18:23 ]</font>