Sytytysennakonsäätö 1.6sv 89/90 Vectraan
Terve taas. Olen yrittämässä säätää 1.6sv:n sytytystä ja käytössä Alfamerin antamat ohjeet. Niissä käsketään irroittamaan puolan alla oleva pistoke (musta johto joka yhdistää rusk/pun ja rusk/kelt johdot?)
En kirveelläkään löydä moista pistoketta, missä sijaitsee vai onko edes olemassa tässä mallissa (89 auto, tekniikka 90?).
Mistä löydän kampiakselin ajoitusmerkin, hihnapyörässä se lovi mut lohkon puolelta?
Kiitos aiemmista vinkeistä...
En kirveelläkään löydä moista pistoketta, missä sijaitsee vai onko edes olemassa tässä mallissa (89 auto, tekniikka 90?).
Mistä löydän kampiakselin ajoitusmerkin, hihnapyörässä se lovi mut lohkon puolelta?
Kiitos aiemmista vinkeistä...
On 2004-04-08 18:32, ekomies wrote:
Kaiketi sulla on ajoituslamppu käytettävissä
kun sytkää säätelet,,,,muuten ei onnistu!
Eikös noissa ajoituslampuissa yleeensä tuppaa olemaan.Harvempi varmaan fikkarin kanssa sytkää säätelee...On 2004-04-08 22:43, guruman wrote:
kai sulla on vilkkuvalo siinä lampussa,muuten ei onnistu?
Joo, jostain olen vaan kuullut et se tappi olis yläkuolokohdanmerkki ja sytkämerkki olis jossain muualla. On mulla ajoituslamppu käytössä, ei tartte fikkariin turvautua, kiitos kaikilleOn 2004-04-08 17:08, TJT wrote:
Lohkossa on pieni tappi jakopään etupuolella.Näkyy kun katselee sinne hihnapyörän ympäristöön
On 2004-04-09 09:59, finrocca wrote:Joo, jostain olen vaan kuullut et se tappi olis yläkuolokohdanmerkki ja sytkämerkki olis jossain muualla. On mulla ajoituslamppu käytössä, ei tartte fikkariin turvautua, kiitos kaikille.On 2004-04-08 17:08, TJT wrote:
Lohkossa on pieni tappi jakopään etupuolella.Näkyy kun katselee sinne hihnapyörän ympäristöön
Alfamerin antamat ohjeet; irroita puolan alla oleva pistoke (musta johto joka yhdistää rusk/pun ja rusk/kelt johdot?)
samaa mieltäOn 2004-04-09 19:44, TJT wrote:Mun korjausoppaassa nimenomaan sanotaan,että Huom! tämä ei ole yläkuolokohta.On 2004-04-09 09:59, finrocca wrote:
Joo, jostain olen vaan kuullut et se tappi olis yläkuolokohdanmerkki ja sytkämerkki olis jossain muualla.
se ei ole ykk.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
katos piruttas nokka-akselin päässä olevaa hihna pyorää. näet sinne kun raotat hiukan sitä muovista koteloa... sen muovisen kotelon ylä reunassa on lovi ja hihna pyörässä on jonkinmoinen merkki, en nyt muista tarkkaan, sohi sinne ajoitus lampun kanssa niin näet sen... kun ite "kohdistin" nämä merkit ni alkoi vekkuli pelaamaan todella hyvin! eli kokeiles tuota juttua... =)