hajoaako vectrasta kone
Niin kuinkas -94 a-vecrassa 1.8 i koneella käy jos jakopään hihna katkeaa, onko kone sökö vai mahtuuko mäntä käymään ylhäällä venttiilin ollessa alhaalla?
Tästä olen kuullut sekä että väitteitä.
Jotkut sanoo että 1.8i on perus kone, jolloin moottori ei rikkoonnu hihnan katketessa.
Jotkut taas sanoo että kyseinen moottori hajoaa jos hihna katkeaa
Jotkut sanoo että 1.8i on perus kone, jolloin moottori ei rikkoonnu hihnan katketessa.
Ainakaan 2.0i 8V kone ei hajoa... (Kokemusta on)On 2004-04-08 21:12, viljami wrote:
Niin kuinkas -94 a-vecrassa 1.8 i koneella käy jos jakopään hihna katkeaa, onko kone sökö vai mahtuuko mäntä käymään ylhäällä venttiilin ollessa alhaalla?
Kuulemma 16V version hajoaa... En oo varma että onko 1.8 koneissa samalla tavalla...
Eiköhän se oo niin, et isolohko 8v OHC-koneet eli 1.6(SH), 1.8 ja 2.0, näissä koneissa männät ja venttiilit eivät yllä koskemaan toisiinsa jakohihnan katketessa, ellei kantta ole laskettu aivan tajuttomasti...
1.8E:stä itselläni on henk.koht. kokemusta jakohihnan hypättyä pois päältä. Ei muuta kuin uus hihna päälle ja matka jatkui...
1.8E:stä itselläni on henk.koht. kokemusta jakohihnan hypättyä pois päältä. Ei muuta kuin uus hihna päälle ja matka jatkui...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
jaa-a eri kokemukset itellä jos ei ollut sitten itellä 1.8SE muka, ainakin alahihnapyörän kiilan pettämisen jälkeen meni 6kpl keinuja poikki. eli vissiin mäntä ja venttiili kohtasi toisensaOn 2004-04-09 13:21, Timonen wrote: