.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Sen voi myös teettää, jos ei valmista pakettia löydy.On 2004-04-20 20:22, humalikko wrote:
löytyykö teholastuja asconasta alunperin lähtöisin olevaan 8v 1.8 nelipisteruisku koneeseen?
Vakiossa vapaasti hengittävässä siitä tuskin on paljoakaan iloa.
Ahdetut on sitten erikseen, niissä voi saada jerkkua lisää.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Olisikohan syytä opetella sen Quoten käyttöä.. Tai olla käyttämättä.
1-pisteruiskuun ei saa seitsemää lisäheppaa lastulla
1.pisteruisku on kuitenkin tietokoneohjattu ruisku, joten siihen sikäli on mahdollista laittakin "lastu". Vanhaan analogiseen ruiskuun taas ei saa vaihdettua "lastua" eli ohjelmaa, kun ei siinä sellaista ole alkujaankaan.
1-pisteruiskuun ei saa seitsemää lisäheppaa lastulla
1.pisteruisku on kuitenkin tietokoneohjattu ruisku, joten siihen sikäli on mahdollista laittakin "lastu". Vanhaan analogiseen ruiskuun taas ei saa vaihdettua "lastua" eli ohjelmaa, kun ei siinä sellaista ole alkujaankaan.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
LE-Jetronicia ei voi lastuttaa kun sinä ei ole mitään lastua mitä vaihtaa.Mutta "vastuttaa" voi. Tähän on ainakin kolme eri mahdollisuutta:
- vastusta sarjaan lämpöanturin ja boxin välille, huijaa boxia luulemaan konetta kylmemmäksi kuin onkaan ja lisää näin ruiskutuspulssin pituutta. Vaikuttaa koko kierrosalueen seossuhteeseen.
- vastusta ilmäärämittariin, joko nastojen
7 ja 8 välille, tai sarjaan nastan 8 ja boxin välille. Muuttaa mittauspinnin 7 ja referenssipinnin 8 välistä suhdetta. Boxi luulee että ilmaa virtaa enemmän ja lisää näin ruiskutuspulssin pituutta. Vaikuttaa koko kierrosalueen seossuhteeseen.
- WOT (Wide Open Throttle) vastuksen (vastus R352) muuttaminen (pienentäminen) boxin sisällä . Tämä vastus määrää lisärikastuksen määrän kun kaasuläpän WOT tunnistin on kiinni JA ilmamäärämittari on lähes tapissa. Vaikuttaa vain yläkierroksilla ja täyskaasulla.
Itse lähtisin muuttamaan tuota viimeisintä
jos koneen hengitystä on paranneltu, ilmamäärämittari kyllä hoitaa ala- ja keskikierrosten säätämisen. Kunhan
se ei mene tappiin liian aikaisessa vaiheessa. Joissain lähteissä on väitetty
että ilmamääräanturin maksimiarvon jälkeen ruiskutuspulssin pituus pysyy vakiona, itsellä hieman toisenlaisia mittaustuloksia. Palaan tähän kun olen saanut lisää todisteita.
- vastusta sarjaan lämpöanturin ja boxin välille, huijaa boxia luulemaan konetta kylmemmäksi kuin onkaan ja lisää näin ruiskutuspulssin pituutta. Vaikuttaa koko kierrosalueen seossuhteeseen.
- vastusta ilmäärämittariin, joko nastojen
7 ja 8 välille, tai sarjaan nastan 8 ja boxin välille. Muuttaa mittauspinnin 7 ja referenssipinnin 8 välistä suhdetta. Boxi luulee että ilmaa virtaa enemmän ja lisää näin ruiskutuspulssin pituutta. Vaikuttaa koko kierrosalueen seossuhteeseen.
- WOT (Wide Open Throttle) vastuksen (vastus R352) muuttaminen (pienentäminen) boxin sisällä . Tämä vastus määrää lisärikastuksen määrän kun kaasuläpän WOT tunnistin on kiinni JA ilmamäärämittari on lähes tapissa. Vaikuttaa vain yläkierroksilla ja täyskaasulla.
Itse lähtisin muuttamaan tuota viimeisintä
jos koneen hengitystä on paranneltu, ilmamäärämittari kyllä hoitaa ala- ja keskikierrosten säätämisen. Kunhan
se ei mene tappiin liian aikaisessa vaiheessa. Joissain lähteissä on väitetty
että ilmamääräanturin maksimiarvon jälkeen ruiskutuspulssin pituus pysyy vakiona, itsellä hieman toisenlaisia mittaustuloksia. Palaan tähän kun olen saanut lisää todisteita.
niin elikkä tieto...kun se vitun pömpeli on analoginen.
edit: 18E:llä ja j.h:lla varmaan on le-jettiin kotona hyllyssä tollanen siru?? saahan noihin muutoksia tehtyä mut ei ole kyllä mun mielestä sama asia kuin "lastuttaminen"

Manta B '77
<font size=-1>[ This Message was edited by: HM on 2004-04-23 00:36 ]</font>
edit: 18E:llä ja j.h:lla varmaan on le-jettiin kotona hyllyssä tollanen siru?? saahan noihin muutoksia tehtyä mut ei ole kyllä mun mielestä sama asia kuin "lastuttaminen"

Manta B '77
- KADETT GT/E
- OCF Member 2015
mites tuo sit on mahtollistaOn 2004-04-23 00:33, HM wrote:
niin elikkä tieto...kun se vitun pömpeli on analoginen.
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... forum=17&5
manta b -77
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR