Mikä ääntelee Omegassa?
Eli ykkösellä ihan rauhallisesti ja tasaisesti kiihdyttäessä 1000-1700 kierroksen kohdalla kuuluu takaa sellainen pumpumpum-ääni, joka myös tuntuu jakkarassa asti. Ääni loppuu kuin leikaten kierrosten ylittäessä ~1700. Sama homma kakkosella vähän alhaisemmilla kierroksilla.
Vaihdoin hätäpäissäni jo peräöljyt, mutta melua vaan piisaa. Ei kai vaan perä ala hajota??
Mistähän vikaa kannattaisi alkaa tutkailemaan? Kyseessä -91 2.0 omppu.
Vaihdoin hätäpäissäni jo peräöljyt, mutta melua vaan piisaa. Ei kai vaan perä ala hajota??
Mistähän vikaa kannattaisi alkaa tutkailemaan? Kyseessä -91 2.0 omppu.
Mulla pitää kanssa pauketta/naksetta perä kun kiihdyttää rajusti. Mikä siis tarkottaa että autoo saa polkee ku tulpatonta mopoo, eikä se sillonkaa sitä aina tee.
Kuitenkin, olen kuullut sellaisen veikkauksen että kitkalukko ei toimi oikein. Siitä en sen tarkemmin osaa sanoa mitään, mutta näin kuulin tutulta.
Eli perä olisi siis periaatteessa uransa ehtoopuolella...
Kuitenkin, olen kuullut sellaisen veikkauksen että kitkalukko ei toimi oikein. Siitä en sen tarkemmin osaa sanoa mitään, mutta näin kuulin tutulta.
Eli perä olisi siis periaatteessa uransa ehtoopuolella...
-
Tappisladi
- 'Kadett'

Näin uskoisin minäkinOn 2004-05-08 08:31, antzu wrote:
Tai sitten takapään puslat ovat kulahtaneet. Ne ainakin ovat aiheutaneet sellaista pauketta takapäässä kiihdytettäessä.
<font size=-1>[ This Message was edited by: antzu on 2004-05-08 08:31 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: wau! on 2004-05-08 10:47 ]</font>
Pompom ääni tulee useimmiten kardaanista, tietyillä nopeuksilla/kaasunkäytöllä.
Kumi hajoaa nopeasti jos laatikon kannatinkumi hajoaa, (ei kestä öljyä)
Kardaanin kannatinkumi on edullinen, samoin sen laakeri ja ristinivel. Samalla kun kardaanin irroittaa ja purkaa niin laittaa kaikki.
Jos kone on 2,6 tai isompi niin vakioputkisto teettää töitä. On nääs ikävästi tiellä akselia irroitettaessa.
Kumi hajoaa nopeasti jos laatikon kannatinkumi hajoaa, (ei kestä öljyä)
Kardaanin kannatinkumi on edullinen, samoin sen laakeri ja ristinivel. Samalla kun kardaanin irroittaa ja purkaa niin laittaa kaikki.
Jos kone on 2,6 tai isompi niin vakioputkisto teettää töitä. On nääs ikävästi tiellä akselia irroitettaessa.