A-Vectran vetonivelistä...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Temezz
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Temezz »

Alkoi tossa vecun vissiinkin kuskinpuoleinen vetari pitämään sellasta valittavaa ääntä ja kolinaa. Meinasin ensielvytyksen suorittaa runsaalla vaseliinilla ja jos se ei auta ni vaihtoonhan se menee.

Onko toi ulomman vetonivelen vaihto vaikea homma...tai jos vien korjaamolle niin kauankohan tollasen vaihtamiseen keskimäärin menee??

Ja sitten vielä, että onkohan manuaalin ja automaatin (AF20) ulommilla vetareilla mitään eroa? Ja kyseessähän on siis kakslitranen 20NE veccu tomaatilla ja vuodelta -90.
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
RedTop
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja RedTop »

Ei oo paha homma. Kannattaa vaan ennen vaihto-operaatiota hommata (jos ei ole) 30mm pitkä hylsy, on muuten hankala ottaa mutteri vetarin päästä. Toinen konsti on lyhentää vetarin kierre osaa, jolloin mutterin saa lyhyelläkin hylsyllä auki. Muistelen että riittää kun ottaa alapallonivelen auki ja kääntää renkaat linkkuun niin saa kammettua vetarin irti tolpasta. Sit vaan sokka pois murroksen sisältä ja siitä sen pitäis lähtee purkautuu...
Jankka
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jankka »

Itse juuri vaihdoin kuskin puolelle kumin. Irtiotto tapahtuu juuri noin. Minulla murros ei ääntä pitänyt,ainoastaan kumi rikki. Irroitin myös kaikki kuulat irti ja pesin koko murroksen ja sit uudet rasvat. Nyt ajettu 3 päivää ja hyvin toimii!
Andrei
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Andrei »

Ei tarvitse käyttää alapallo niveltä auki.. Mulla ainakin ritti kun käänti renkaat linkkuun..
Ja vika ilmeni vetarin jumimisena..

<font size=-1>[ This Message was edited by: Tuomas on 2004-05-17 23:51 ]</font>
Vastaa Viestiin