On 2004-05-17 17:04, J@gr wrote:
Auton oon ostanu 31.12.2002 että se 6kk takuu on menny umpeen. Mutta huomenna sit selviää lisää kun juttelen kuluttaja-asiamiehen kanssa. Se varmaan tietää parhaiten noi takuu ja vastuu kiemurat.
Ihme juttu vaan kun GM ei ota mitään vastuuta moottorin rikkoutumisesta vaikka osittain takuuseen (työt joudun maksamaan) vaihtoivatkin jakopään ketjun ja laahaimet. Minä ainakin olettaisin että moottori rikko on seurausta näitten osien rikkoutumisesta. Jos ja kun tämä ketjun rikkoutuminen on johtunut valmistus virheestä ja samalla johtanut myös koko moottorin rikkoutumiseen niin ei pitäis mun mielestä pitäisi olla mitään erimielisyyksiä kuka korvaa.
Ongelma tässä on pitkälti siinä ettei sinulla ole asiakassuhdetta Opeliin (jälleenmyyjään), jos olen ymmäränyt oikein.
Vähän vastaa itsekin selvittelin reilu vuosi sitten kuluttaja-asiamiehen kautta (Vantaa).
Voit osoittaa vaateita vain myyjäliikettä/henkilöä kohtaan. "Tehdastakuu" loppui kun ensimmäinen myyjä myi auton eteenpäin.
Tosiasiassa asia ei ihan noin raadollisesti mene, mutta saadaksesi hyvitystä (nyt kun ovat kieltäytyneet) edellyttäisi vähintään että pystyt TODISTAMAAN valmistusvirheen.
Se on yllättävän suuri riski kun ostaa käytettyä autoa, valitettavasti. Tiedä sitten milloin itsekään ensimmäistäkään uutta ostaa..