Astra -01 87tkm 2.2 moottori remppa arvio 6000€

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
J@gr
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J@gr »

Näiden juttujen perusteella en kyllä yhtään ihmettele että opel on asiakas tyytyväisyys mittauksissa yleensä viimeisenä. Ja muutenkin merkin maine ei nykyään ole kummoinenkaan. Luulisi että tämmöisiin tempauksiin ei olisi opelilla varaa... huonontaa vielä lisää jo huonoa mainettaan. Täytyy vaan yrittää vielä tapella niitten kanssa.

No mun autoilut tolla autolla loppu just ku ne oli kunnolla alkamassa... tai no 4 päivää ehdin ajaa kun viimein sain auton maalaamosta ja kaikki osat laitettua kiinni. Turhaa laitoin autoon kevään aikana melkein 3000€ ulkonäköön ja ajo-ominaisuuksiin. Tai voinhan mä pihalla kiillotella sitä "ylpeänä" koko kesän :smile:

R.I.P astra

<font size=-1>[ This Message was edited by: J@gr on 2004-05-18 17:37 ]</font>
mstone
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mstone »

Avk:lla sattuu olemaan se 2.2 moottori 1200 eurolla.
Jami
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Jami »

EI helvetti mitä menoa.
Syksymmällä kenties auto vaihtoon ja just kattelin autotalli.com-sivustoilta just 2.2 vecculia.Ei prkl.Joutuuko tässä nyt ton mallin jättämään syrjään... :I Meinaisi sitten melkein sitä,että "joutuu" siirtymään toiseen merkkiin..
mke
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mke »

Joo itsekkin ajattelin että nyt on ketju kone mikä tulee sitte seuraavaan autoon mutta en mä kyllä tommosta mene ostamaan prkl.

No onhan niitä muitakin merkkejä kun hommat kerran alkaa kuseen, hondalla esim hyvä vaihtoehto (ripeä jo valmiiks) :grin:
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

Erittäin huonolla Saksankielen taidoillani
sain alla olevasta linkistä sen verran
selvää,että siinä olisi seuraavat Ecotec
moottorit joissa on ketjuvetoinen jakopää.
Kielitaitoisemmat voisivat avittaa.
http://www.opel-qp.de/Dokumente/2_2er_Alu.pdf

Jep jep.
MadMax
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja MadMax »

On 2004-05-17 17:04, J@gr wrote:
Auton oon ostanu 31.12.2002 että se 6kk takuu on menny umpeen. Mutta huomenna sit selviää lisää kun juttelen kuluttaja-asiamiehen kanssa. Se varmaan tietää parhaiten noi takuu ja vastuu kiemurat.
Ihme juttu vaan kun GM ei ota mitään vastuuta moottorin rikkoutumisesta vaikka osittain takuuseen (työt joudun maksamaan) vaihtoivatkin jakopään ketjun ja laahaimet. Minä ainakin olettaisin että moottori rikko on seurausta näitten osien rikkoutumisesta. Jos ja kun tämä ketjun rikkoutuminen on johtunut valmistus virheestä ja samalla johtanut myös koko moottorin rikkoutumiseen niin ei pitäis mun mielestä pitäisi olla mitään erimielisyyksiä kuka korvaa.
Ongelma tässä on pitkälti siinä ettei sinulla ole asiakassuhdetta Opeliin (jälleenmyyjään), jos olen ymmäränyt oikein.

Vähän vastaa itsekin selvittelin reilu vuosi sitten kuluttaja-asiamiehen kautta (Vantaa).

Voit osoittaa vaateita vain myyjäliikettä/henkilöä kohtaan. "Tehdastakuu" loppui kun ensimmäinen myyjä myi auton eteenpäin.
Tosiasiassa asia ei ihan noin raadollisesti mene, mutta saadaksesi hyvitystä (nyt kun ovat kieltäytyneet) edellyttäisi vähintään että pystyt TODISTAMAAN valmistusvirheen.

Se on yllättävän suuri riski kun ostaa käytettyä autoa, valitettavasti. Tiedä sitten milloin itsekään ensimmäistäkään uutta ostaa..
J@gr
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J@gr »

Kyllä tää juttu on jääny mun osalta tähän etten ala enää asiaa itkemään. Autolla olen ajanu noin 50km sen jälkeen kun hain sen metroautosta ja vielä liikkuu :smile: Vaihtoivat siellä niitä jakopään romuja. Moottorista kuuluvat "pahat" äänet hiljeni vähän mutta vähän kun antaa kenkää niin moottori huutaa leipää :wink: Pakko se on lämpiminä kesä päivinä vähän cruisailla... muuten tulee vieroitus oireita. joten uutta moottoria odotellessa ajan tolla romulla minkä se jaksaa kulkea.

<font size=-1>[ This Message was edited by: J@gr on 2004-06-09 19:59 ]</font>
Vastaa Viestiin