Ovitappien irroitus
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Kannattaa rasvailla saranatappeja jo viikkoa etukäteen jollain sopivalla litkulla kuten WD-40:llä tai CRC:llä, niin irtoaa huomattavasti helpommin.
Itse irroittelin tapit itsetekemälläni liukuvasaran lisävarusteella. Taisi olla M4 pultti, joka sopivan pituinen ja päähän mutteri, minkä hioin sopivan kokoiseksi, eli ei mene itse tapista lävitse, mutta tulee oven saranatapin reiistä lävitse, eli nappaa tapin mukaansa... No yrittäkään ymmärtää
Sillä lähti, mutta unohtui tuo voitelu ja olivat tiukassa.
Täytynee taas uusia, kun unohtui vaseliinit ovesta ja ovat jälleen hieman löystyneet :-/
Taitaa olla 2d ja 3d autojen ongelma, kun on ovet painavat.
Itse irroittelin tapit itsetekemälläni liukuvasaran lisävarusteella. Taisi olla M4 pultti, joka sopivan pituinen ja päähän mutteri, minkä hioin sopivan kokoiseksi, eli ei mene itse tapista lävitse, mutta tulee oven saranatapin reiistä lävitse, eli nappaa tapin mukaansa... No yrittäkään ymmärtää
Sillä lähti, mutta unohtui tuo voitelu ja olivat tiukassa.
Täytynee taas uusia, kun unohtui vaseliinit ovesta ja ovat jälleen hieman löystyneet :-/
Taitaa olla 2d ja 3d autojen ongelma, kun on ovet painavat.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Mulla auttoi saranatappien vaihto hieman.
Ovi istuu tiukasti saranoissaan,eikä minkäänlaista väljyyttä esiinny.
Siltikään hanttarin ovi ei tahdo ihan omalla painollaan mennä kiinni.
Lukon vastakappaletta säätämällä sain paremmaksi,muttei viläkään toimi niin hyvin,kun voisi olettaa.
Epäilisin,että saranat vääntyneet oven painon voimasta ajan mittaan.
E: Voipi olla ettei kadetissa ton nätimmin ole koskaan ovet menneetkään kiinni.Tarkennuksena senverran,että ikkuna jos on alhaalla,niin menee todella pienellä tönäisyllä nätisti kiinni.
Ja siitä irroituksesta senverran,että itse irroitin tapit ison talttapäämeisselin ja vasaran kanssa.
Tapeissa on toisessa päässä semmoinen lytistetty reunus,niin rukari sen alle ja vasaraa perään.
Kaksi tapeista katkesi tuon reunuksen alapuolelta,mutta senkun löin uusilla tapeilla vanhat jämät pihalle.
<font size=-1>[ This Message was edited by: TJT on 2004-06-01 21:18 ]</font>
Ovi istuu tiukasti saranoissaan,eikä minkäänlaista väljyyttä esiinny.
Siltikään hanttarin ovi ei tahdo ihan omalla painollaan mennä kiinni.
Lukon vastakappaletta säätämällä sain paremmaksi,muttei viläkään toimi niin hyvin,kun voisi olettaa.
Epäilisin,että saranat vääntyneet oven painon voimasta ajan mittaan.
E: Voipi olla ettei kadetissa ton nätimmin ole koskaan ovet menneetkään kiinni.Tarkennuksena senverran,että ikkuna jos on alhaalla,niin menee todella pienellä tönäisyllä nätisti kiinni.
Ja siitä irroituksesta senverran,että itse irroitin tapit ison talttapäämeisselin ja vasaran kanssa.
Tapeissa on toisessa päässä semmoinen lytistetty reunus,niin rukari sen alle ja vasaraa perään.
Kaksi tapeista katkesi tuon reunuksen alapuolelta,mutta senkun löin uusilla tapeilla vanhat jämät pihalle.
<font size=-1>[ This Message was edited by: TJT on 2004-06-01 21:18 ]</font>
Jos tuntee koneistajia, niin kannattaa kysellä LPS Tapmatic nimistä leikkuunestettä.
Voin kertoa että on aivan uskomaton kyky irroittaa esim. kiinnileikanneita holkkeja yms. Vaikka tämä ominaisuus on ikään kuin "sivutuote", se on vain joskus kokeiltu ja toimivaksi havaittu.
Lähtee aivan varmasti tapit irti.
Voin kertoa että on aivan uskomaton kyky irroittaa esim. kiinnileikanneita holkkeja yms. Vaikka tämä ominaisuus on ikään kuin "sivutuote", se on vain joskus kokeiltu ja toimivaksi havaittu.
Lähtee aivan varmasti tapit irti.
-
shishkebab
- 'Admiral'

- Viesti:
Ite otin A-vectrasta saranatapit irti papukaija pihtien ja vasaran avulla. Ensin ruosteen irrotinta tai muuta irrottavaa litkua sinne väliin, anto hetken aikaa vaikuttaa, sitten pihdeillä tapin päästä kiinni (reunusta vasten) ja sitten vaan naputtelee vasaran kanssa irti. Aika hyvin lähti -89 vectrasta irti. Yks ainoo tappi ei meinannu lähtee ilman väkivaltaa(todella lujaa lyömällä).
Ja ainakin omasta autosta kuskin ovi palasi takasin paikalleen pelkkien tappien vaihdolla...
Ja ainakin omasta autosta kuskin ovi palasi takasin paikalleen pelkkien tappien vaihdolla...
Opel on POP!