Millä tuota saisi korjattua? Onko puslat vaan niin kuluneet että camberissa liikaa miinusta? Auttaako jos laittaa uudet puslat, säätösarjaan ei tällä hetkellä budjettia? Minkälaisista hinnoista puhutaan ja kannattaako samantien laittaa uretaaniset?
<font size=-1>[ This Message was edited by: calibrother on 2004-06-08 18:49 ]</font>
Eihän normaalit jouset ole lyöpyneet, jolloin sama kuluminen kuin madalletulla autolla? Nelipyörä suuntauksessa kyselin tuosta säädettävästä sarjasta. Korjari meinas, että ei kannata maksaa 400€. Meinas että vanhojen puslien reiät epäkeskoiksi ja sorvaa sovite paloja väliin. Oli tehnyt useampaan bemariin samaa hommaa onnistuneesti. Sano että menee semmonen kolme tuntia ja pitäis saada kulmat lähelle oikeaa, samalla saa myös aurausta hieman säädettyä. Ite ainakin käyn teettämässä tuon..
On 2004-06-08 22:20, Calibra83 wrote:
Eihän normaalit jouset ole lyöpyneet, jolloin sama kuluminen kuin madalletulla autolla? Nelipyörä suuntauksessa kyselin tuosta säädettävästä sarjasta. Korjari meinas, että ei kannata maksaa 400€. Meinas että vanhojen puslien reiät epäkeskoiksi ja sorvaa sovite paloja väliin. Oli tehnyt useampaan bemariin samaa hommaa onnistuneesti. Sano että menee semmonen kolme tuntia ja pitäis saada kulmat lähelle oikeaa, samalla saa myös aurausta hieman säädettyä. Ite ainakin käyn teettämässä tuon..
Missä tämä korjaamo on? Ja millasta hintaa lupas?
toi alkuperäisten puslien muokkaaminen kuullostaa kyllä minun korvissa hieman kaukaa haetulta koska.
itse olen säätänyt kymmennenkunta oman mukaan lukien calibraa/vectra a ta joissa on (tunexilta) ostetut/asennetut säätöpuslat takatukivarsissa (uretaaniset) niin kyllä säätö puslilla saa sen pelivaran riittävän suureksi, mutta epäilen että vakio puslalla ei saa.
jos vertaa säätöpuslaa ja alkuperäistä puslaa niin huomaa kyllä mistä on kyse.
ja semmoset reikää "isommaks" viritykset ei yleensä ole kovin varmoja.
On 2004-06-08 23:33, juzatheman wrote:
ekaks kannattaa tarkistaa taka kelkan isot puslat ovat usein rikki. vaikuttaa takapaan kulmiin.
toi alkuperäisten puslien muokkaaminen kuullostaa kyllä minun korvissa hieman kaukaa haetulta koska.
itse olen säätänyt kymmennenkunta oman mukaan lukien calibraa/vectra a ta joissa on (tunexilta) ostetut/asennetut säätöpuslat takatukivarsissa (uretaaniset) niin kyllä säätö puslilla saa sen pelivaran riittävän suureksi, mutta epäilen että vakio puslalla ei saa.
ja semmoset reikää "isommaks" viritykset ei yleensä ole kovin varmoja.
Kun seinämää ohennetaan tolla soikeaksi poraamisella niin saattaa aika helposti murtua ohuimmasta kohtaa.
On 2004-06-08 23:33, juzatheman wrote:
Tarkoittaako tuo "säätöpuslat takatukivarsissa (uretaaniset)" tota yli 300€:n settiä. Mitä sitten on ihan tavalliset uretaani puslat (ei säädettävät) joita saa esim ProStreetiltä reilu 100€ hintaan?
On 2004-06-09 19:45, juzatheman wrote:
en oo nähnyt mutta eikös noi ole juuri sitä mitä sanoit eli uretaani puslat mutta ilman säätöä. näin ymmärsin
Mutta auttaako nämä tähän onkelmaan millään tavalla? Ja johtuuko tämä kuluminen tosiaan siitä, että jouset löystynyt kun ei ole madallettu? Eihän vakioalustalla pitäisi syödä kumia...
Ja vianhan ?on? oltava jousissa ja/tai puslissa, vai mikä muu noita pyöriä päästäisi kallistumaan? Eli jos laittaisi uretaanipuslat ja uudet jouset niin eikö ongelman teoriassa pitäisi kadota? No, antaa tulla, kuittailkaa tuosta "teoriassa" sanasta.
Tällä tavalla hinta olisi vieläkin halvempi kuin säätösetti... Tietysti jos autoa joskus haluaa madaltaa niin sitten v***tuttaa kun ei tullut kerralla hankituksi noita säädettäviä, mutta nyt eletään tällä ja tämän hetkisellä budjetilla.
<font size=-1>[ This Message was edited by: calibrother on 2004-06-09 21:00 ]</font>
ittellä 215/40/17 koko kului sisä reunasta vaikka kulmat oli tehtaan toleranssi arvojen sisällä. koska toleranssi on kohtuullisen iso niin ainakin matalaprofiilinen rengas kuluu silti sisä reunasta
185/65/15 kumit ei läheskään niin nopeasti.
kyllä asia varmaan paranisi uusilla uretaani puslilla ja jousillakin.. ja jos tarviit niin minä voin myydä aikasta halvalla 3kk käytetyt vakio jouset ostin omaan ja kokeilin
nyt tarpeettomana hyllyn päällä.
On 2004-06-09 23:00, juzatheman wrote:
mitkä renkaat sulla on alla??
ittellä 215/40/17 koko kului sisä reunasta vaikka kulmat oli tehtaan toleranssi arvojen sisällä. koska toleranssi on kohtuullisen iso niin ainakin matalaprofiilinen rengas kuluu silti sisä reunasta
185/65/15 kumit ei läheskään niin nopeasti.
kyllä asia varmaan paranisi uusilla uretaani puslilla ja jousillakin.. ja jos tarviit niin minä voin myydä aikasta halvalla 3kk käytetyt vakio jouset ostin omaan ja kokeilin
nyt tarpeettomana hyllyn päällä.
Mulla on 205 leveet renkaat. Täytyy tarkistaa noiden jousien kunto paremmalla ajalla ja katotaan sitten jos on tarvetta ostaa. Jos on, niin kiinnostaa kyllä.
EDIT: Ja taitaa olla 50 profiili 16" vanteilla, eli ei nyt ihan hirveän matalaprofiili.
<font size=-1>[ This Message was edited by: calibrother on 2004-06-09 23:20 ]</font>
Mittaa etäisyys takapyöränkeskeltä kaareen, niin voi verrata muihin vakio calibroihin. Mulla etäisyys muistaakseni 32,5cm (voin tarkistaa) -40 Weitechin jousilla.
Tehtaan toleranssit on aivan liian isot taka camperille. Mulla tosiaan -40mm alusta ja kulmat toleransseissa, mutta renkaat sojottaa näin / Kuulemma vielä -60 alustalla menis takapää toleransseihin.
Mulla vectrassa pääsi 1,5-2,0 asteen väliin säätöpuslilla. Vectra A-X/Calibra kulutta kyllä jo vakioalustallakin takarenkaiden sisäkantit, sillä ei ne tehtaan asetuksetkaan ihan ideaalit ole. Ja vanhemmiten ne apurungon isot puslat kyllä kulahtavat ihan paskoiksi. Mulla oli ennen vectra vakiokorkuinen, mutta silti on renkaat sisäkantilta sileät. Kannatan säätösarjan laittoa taakse. Pelkkien uretaanipuslien laitto ei korjaa tilannetta, välttämättä.