sitte rysähti....

Keskustelua Opeleista
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Hyvä että homma hoitui kunnolla :smile:

Vakuutusyhtiöiden kanssa saa kyllä sikäli olla tarkkana että saa sen mitä kuuluukin..he eivät nimittäin aina "muista" kovin aktiivisesti kertoa ihan kaikista mahdollisista eduista joita olisi mahdollisuus saada.

Esimerkki: tässä keväällä tuli omaan autoon kanssa-autoilijan toimesta pieni naarmu. Hän myönsi syyllisyytensä,teki ilmoituksen vakuutusyhtiöönsä nopeasti,kävin itsekin ko vakuutusyhtiössä kysymässä toimintaohjeita..ja sainkin ohjeet kuinka tulisi jatkossa toimia,vakuutusyhtiöstä tarkastaja tarkasti vaurion niinikään nopeasti ja niinpä autoni olikin jo seuraavana päivänä korjaamolla fiksattavana.
Korjausjälkikin oli ihan ok ja vakuutusyhtiön toiminta muutoinkin nopeaa ja tehokasta.

Kaikki siis meni varsin sujuvasti ja nopeasti..KUNNES sitten aikanaan tuli vakuutusyhtiöstä ilmoitus/korvauspäätös..ja sen mukana liite josta kävi ilmi että minulla olisi ollut oikeus korjauksen ajaksi omaani vastaavaan sijaisautoon korjauksen ajaksi. Tähän liittyen oli oikein kirjalliset ohjeet "jos tarvitsette sijaisautoa niin ottakaa yhteys vakuutusyhtiöön.."

Eipä mitään..ihan ok.paitsi että tämä korvauspäätös tuli reilut 3vkoa sen jälkeen kun auto oli jo korjattu! Eli siis kun kävin toimintaohjeita yhtiön konttorissa kysymässä virkailija mitä ilmeisimmin varsin osuvasti "unohti" mainita sijaisauton mahdollisuudesta..ja teki siinä samalla yhtiölle sijaisauton vuokran verran säästöä..
Janne T
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Olen edelleenkin sitä mieltä, että useimmiten vakuutusyhtiöissä yritetään tavalla tai toisella puljata ja kusettaa ASIAKASTA. Eli vaikka en itse olekaan vakuutuspetoksiin syyllistynyt, niin siltikään en edelleenkään ihmettele, miksi moni suomalainen suhtautuu myönteisesti lieviin vakuutuspetoksiin ym.
Jay-Z
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Jay-Z »

oikein kirjalliset ohjeet "jos tarvitsette sijaisautoa niin ottakaa yhteys vakuutusyhtiöön.."
Sijaisauto kulut korvataan vahingon kärsineelle, jos sillä vältytään tulon menetyksiltä. Jos siis työssä käytetään autoa tai jos julkisilla kulkuneuvoilla on mahdotonta/todella vaikeaa päästä töihin. Sillä ei muuten tarkoiteta kodin - työn välistä matkaa. Muussa tapauksessa korvauksia suoritetaan seisontapäiviltä (päivät jolloin auto ei ole liikenteessä)
Näin...
Jay-Z
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Jay-Z »

On 2004-06-09 21:28, Janne T wrote:
Olen edelleenkin sitä mieltä, että useimmiten vakuutusyhtiöissä yritetään tavalla tai toisella puljata ja kusettaa ASIAKASTA. Eli vaikka en itse olekaan vakuutuspetoksiin syyllistynyt, niin siltikään en edelleenkään ihmettele, miksi moni suomalainen suhtautuu myönteisesti lieviin vakuutuspetoksiin ym.
Siinä juuri se syy, miksi melkein kaikkiin on suhtauduttava, ainakin jonkin asteistella varauksella. Jos esittää asiansa asiallisesti kiertelemättä ja käyttäytyy asiaan kuuluvalla tavalla saa varmasti hyvää palvelua nopeasti. Jos heti alkaa "vit/&%lemaan" niin tuskin asiat edistyvät kovin nopeasti... :wink:
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Tuohon vois vielä lisätä että, puskuri jopa aavistuksen parani korjauksen ansiosta, kun kaikki kiven iskemän luonnollisesti jäi uuden maalin alle :smile:
ganza
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ganza »

On 2004-06-10 14:12, harza wrote:
Tuohon vois vielä lisätä että, puskuri jopa aavistuksen parani korjauksen ansiosta, kun kaikki kiven iskemän luonnollisesti jäi uuden maalin alle :smile:
Tuliko muuten minkälaisia sävy eroja puskurin ja muun auton suhteen?
Vastaa Viestiin