paine jakotukissa???
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Pa-pumpun jälkeen on takaisku. se sijaitsee polttoaineen suodattimessa.On 2004-06-14 11:20, @stra Gsi wrote:
Tyhmä kysymys minulta mutta onko bensalijassa p-pumpun jälkeen jonkinlainen takaisku? vai oliko ne jakotukin liittimien yhteydessä? Tuskin pumppu pitää paineen paineensäädintä vasten linjassa?
Sitten on myös paluuputki tankkiin, joka lähtee sieltä paineensäätimen/jakotukin nurkilta.
Vanha paineensäädin saattaa vuotaa bensat pikkuhiljaa takaisin tankkiin -> paineet tippuu.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

NojaaOn 2004-06-14 15:15, TJT wrote:Yhden ruiskun suodattimen olen repinyt kappaleiksi,eikä siellä mitään takaiskuventtiiliä ollut.On 2004-06-14 11:36, lurttinen wrote:
Pa-pumpun jälkeen on takaisku. se sijaitsee polttoaineen suodattimessa.
Pari polttoainesuodatinta oon minäkin testannu.
En saanut virtausta menemään, kuin nuolen osoittamaan suuntaan.
Toinen auto ei lähtenyt käyntiin, kun suodatin oli vaihdettu. Ei sitten niin millään. Katoin sitä suodatinta ja nuolet (virtaussuunta) Oli väärinpäin. Kääntämällä lähti hetikohta pelittämään.
Ja toiseen annoin vettä ja testasin.
Ainakin näissä kahdessa sellainen siis oli.
Autona toimi F Astra.
-
Astra G-98
- 'Senator'

Siis onko mittari jakotukin ja paineensäätimen välissä?On 2004-06-14 19:03, Astra G-98 wrote:
No mulla on painemittari säätimen kyljessä ja kun sammuttaa auton niin paineet putoo suoraan nollaan, onko normaalia tässä tilanteessa kun mittari on säätimen kylkeen asennettuna?
Jos ennen paineensäädintä,niin joku vuotaa,joko suuttimet,tai letkut.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

Seuraavaks selität, miks se bensa/vesi ei mennyt, kuin yhteen suuntaan suodattimelta.On 2004-06-14 22:46, jpisteh wrote:Takaisku on polttoainempumpussa (päässä irroitettavana tai sisällä kiinteänä), se ole "missään" mallissa suodattimessa.Pa-pumpun jälkeen on takaisku. se sijaitsee polttoaineen suodattimessa.
j.h
Joku takaisku sielläkin oli...
EDIT:Hmm.. Ne oli kyl tarvike suodattimia. Oiskohan se myyjä antanu jotain yleismallin suodatinta, jossa tollanen venttiili on?
<font size=-1>[ This Message was edited by: lurttinen on 2004-06-14 23:42 ]</font>
Olen avannut muutaman suodattimen ja nähnyt halkileikkauskuvat useammastakin, joten sen perusteella tiedän, ettei suodattimen sisällä ole takaiskuventtiiliä.On 2004-06-14 23:27, lurttinen wrote:
Seuraavaks selität, miks se bensa/vesi ei mennyt, kuin yhteen suuntaan suodattimelta.
Joku takaisku sielläkin oli...
Olen avannut myös muuta papumpun ja nähnyt useammasta halkileikkauskuvan, joten tiedän että siellä on takaiskuventtiili.
Lue toi ensi alkuun, niin tiedät missä on takaiskuventtiilin paikka.
Bosch Fuel Injection and Engine Management
How to Understand, Service and Modify
by Charles O. Probst, SAE
Softcover , 8 3/8 in. x 11 in.
224 pages
352 illustrations and diagrams
Bentley Stock Number: GFIB
ISBN: 0-8376-0300-5
Price: $29.95
Add to Cart
This is the authoritative handbook on Bosch Fuel Injection and Engine Management Systems. This is the only manual that fully explains aspects of the most widely installed Bosch systems, including specific technical information on the newest KE-Motronic and LH-Motronic systems that is not available from any other source.
j.h