Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mulla 89 Vectrassa tärisee ja rämisee vaihdekeppi ylemmillä kierroksilla.Pitää melkoista meteliä.Vivustossa ei oo mitään värinänvaimennusta,mitä oon tutkinut.
Onko muilla kokemuksia? Onko uudemmissa parannettu versio? Laatikko f16.
Mulla koskettaa Kadetissa (2") Marteliuksen putki vaihdelaatikon vivustoa ja aiheuttaa resonointia 2000 kierroksessa. Vähän rasittavan kuuloista, mutta vielä en ole patentoinut siihen mitään. Alkuperäisen putken kanssa ei resonointia esiintynyt vaikka se ei paljon ohkasempaa ollut.
On 2002-09-21 22:20, meto wrote:
Mulla 89 Vectrassa tärisee ja rämisee vaihdekeppi ylemmillä kierroksilla.Pitää melkoista meteliä.Vivustossa ei oo mitään värinänvaimennusta,mitä oon tutkinut.
Onko muilla kokemuksia? Onko uudemmissa parannettu versio? Laatikko f16.
Itselläni on Vectrassa myös samaa ongelmaa ja tuntuu, että kolmos-vaihteella ajaessa ongelma on kaikista pahin, eli kuuluvin
En ole ehtinyt (toimertunut) tutkimaan asiaa tarkemmin, eli olisiko jollakin tietoa siitä mikä siellä vivustossa moista särinää pitää? Jokin nivel tai vastaava on ilmeisesti kulunut / löystynyt?
Eikö ole fiksumpaa selvittää ja korjata vika kun laottaa "painoja" vivustoon. Vaikka onhan se tavattoman yleistä, että lääkitään kipua, muttei paranneta sairautta joka sen kivun aihettaa )
Joo kyllä se kolmosella häiritsee pahiten,esim. jos kolmosella ohittaa tai muuta. Onneksi ei pärrää viitosella matka ajossa kun on niin vähän kierroksia. Entisessä GT Kadetissa ei kyllä ääntänyt yhtään vaikka oli jo aika väljä vivusto. Mutta siinä onkin eri systeemillä vivusto.
Merkkihuollosta sain neuvon laittaa se paino siihen konehuoneen puolelle! Siinä ei taida varsinaista vikaa olla, taitaa olla jonkunlainen lastentauti joka on pysynyt mukana useita vuosia!