Jos noin usein vaihtelee nii sitähän saa olla kokoajan vaihtamassaOn 2004-06-10 17:51, Ahnuld wrote:
Itse vaihtelen n. 5000km välein.
Öljynvaihtoväli?
vw tuotteissa tuo 30000km on maksimi matka long life järjestelmässä bensamoottoreilla ja aika rajana on 2 vuotta.On 2004-06-10 08:03, Riihis wrote:
Kyllä se 30 000tkm pitää ihan paikkansa, mutta koskee vain tiettyjä moottoreita, mm. joitakin vag-konsernin tuotteita ja vectran v6sta. Öljynvaihtoväli on 30000km/1vuosi.
dieseleissä on maksimimatka/aika 50000km/2 vuotta.
asiakashan saa itse päättää ensimmäisessä huollossa pitääkö auton long lifenä vai koodataanko huoltoväli kiinteäksi eli 15000/1 vuosi km mikä ainakin vähäisellä ajomäärällä vuodessa on edullisempi vaihto ehto.
uutterimmat ovat ajaneet long life autoillaan noin 500000 km eikä noissa autoissa ole mitään havaittavaa haittaa ollut pitkistä huoltoväleistä.minimi matka long life järjestelmässä on 15000km ja huoltovälin pituuteen vaikuttaa keli olosuhteet,moottorin kuormitus,moottorin/öljyn lämpötila,ajo matka jne...joista järjestelmä laskee huoltoväliä.
Jos kerran ohjekirjassa lukee 30000km/1v niin miksi vaihtaa useammin? Siellähän on erikseen ne pykälät minkä mukaan tuo vaihtoväli pitää puolittaa, mutta ei ne ainakaan minun kohdalla toteutuneet.
Long Life öljyt tietysti. Ja tämäkinhän koskee vain uudehkoja malleja ja tiettyjä koneita. (Ainakin niitä, joista paukkuu jakopään ketjut. Ehkä ei olisi 5000km vaihtovälillä sitten katkennut.)
Long Life öljyt tietysti. Ja tämäkinhän koskee vain uudehkoja malleja ja tiettyjä koneita. (Ainakin niitä, joista paukkuu jakopään ketjut. Ehkä ei olisi 5000km vaihtovälillä sitten katkennut.)