Ja nyt sitte pamahti...
-
omega 2.0turbo
- 'Senator'

- Viesti:
Eli tossa pari paivaa sitten olin kadetilla huristelemassa nastolaan pain ja moottoritielta poistuessa tein normaalin "tehokkaan" moottorijarrutuksen. No moottorihan otti siita itseensa ja paatti pamahtaa kappaleiksi! Nyt sitten kadetti seisoo taas tallin nurkalla kone pois nokalta ajokelvottomana... No uusi tekniikka on jo tilattu ja senn pitaisi ssaapua kotipihaan ensiviikon aikana... saadaan taas lisaa hauskaaa ja jotain erikoista!
ps. sori kaikki aakkoset, olen ranskassa ja tasta nappiksesta puuttuu ne...
ps. sori kaikki aakkoset, olen ranskassa ja tasta nappiksesta puuttuu ne...
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
- Undertaker
- 'Diplomat'

-
omega 2.0turbo
- 'Senator'

- Viesti:
Ei... jarrutin 2 vaihteella jostain 95km/h... Ja olin ranskassa töissä. Teen työksi karting- ja formula-renault mekaanikon töitä, joten olen yli puolet vuodesta ulkomailla... nyt alko 3 viikon loma ja aion olla koko ajan kotona tekemässä autoa...
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Eikös se sentä jää alle 7000 rpm, eikös ometa vedä kakkosella liki sataan, on noista omegalla ajamisista tovi ja vähän toistakin.On 2004-07-07 22:00, Tuomas wrote:
No ei se ihan hiljainen moottorijarrutus ole ollut. 95 km/h kakkosella taitaa tehdä yli 7000 rpm. Sitä saa mitä tilaa![]()
Ei kai moottorille 6000 rpm moottorijarrutusta ole sen suurempi rasitus kuin pedaali pohjassa kiihdytys.
j.h
Kaikki on niin suhteellista.On 2004-07-07 23:16, jpisteh wrote:
Ei kai moottorille 6000 rpm moottorijarrutusta ole sen suurempi rasitus kuin pedaali pohjassa kiihdytys.
j.h
Moottorijarrutuksesta kierrokset kuitenkin nousee kerralla,kun taas kiihdytyksessä enempi pikkuhiljaa.
Vähän sama,kuin ettei se vauhti tapa,vaan äkkipysähdys (ja tässä tapauksessa moottori sai sen kokea):P
<font size=-1>[ This Message was edited by: TJT on 2004-07-07 23:40 ]</font>
Eikös kuitenkin moottorijarrutusta tehdessä kannata eka nostaa ne kierrokset ylöspäin kaasua painamalla ja sit vasta nostaa kytkintä? Ei rasitu niin paljoa vai olenko nyt missannut jotain?On 2004-07-07 23:39, TJT wrote:Kaikki on niin suhteellista.On 2004-07-07 23:16, jpisteh wrote:
j.h
Moottorijarrutuksesta kierrokset kuitenkin nousee kerralla,kun taas kiihdytyksessä enempi pikkuhiljaa.
Vähän sama,kuin ettei se vauhti tapa,vaan äkkipysähdys (ja tässä tapauksessa moottori sai sen kokea):P
<font size=-1>[ This Message was edited by: TJT on 2004-07-07 23:40 ]</font>