Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Itse laitan b-asconaan ford mondeon vm.96 jäähdyttäjän 720*470*45mm + flektin halk.400mm. Ei sovi suoraan mutta pienellä vaivalla saa varmasti tehokkaan jäähdytyksen.
tuossa kuvassa näkyy tämänhetkinen rekordin syyläri, osaisko joku valaista onko tuo joku opelin vanha yleismallinkutoskoneen syyläri kun on ainakin reippaasti neloskoneen syyläriä isompi. Ja mistäs tohon flektin kehittäis? Toi nykynen on parilla nippusiteellä kiinni että alanko duunata kiinnitysrautoja vai onko tohon sopivaa?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Juho Anttila on 2002-09-24 13:16 ]</font>
Kyllä se vahvasti näyttäis B-common syyläriltä, eli muutoin sama kuin dieselissä, mutta siinä on toi paisuntapönttö suoraan syylärin kyljessä kiinni. Elikkä sulla on Juho suoraan kuutoskoneiseen sopiva konehuone
Mulla kävi omaan mantaani (3.0 koneella) rekordin 2.7l syyläri vuosimallia 82 pienellä sovittelulla. Ostin siihen lisäksi puhaltavan sähköflektin biltemasta (halkasijaa en muista, mutta isoimmasta päästä se oli halkasijaltaan)
Kertokaa, viisaammat, vielä vähän syylärien tilavuuksista. Mikä on 2,0 Mantan vakio syylärin tilavuus?, ja paljonko se on 3000 Omegassa? Muita vaihtoehtoja?
Tuossa olis tallissa joku Audin alu-syyläri, pitää vaan verrata tilavuutta, ja kaverilla ylimääräisenä Kadett 1,8 gsi;n ja Kadett dieselin syylärit, olis sähköflektitkin valmiina...
... ja pitäiskö valita syyläri johon ei tarvii paisuntasäiliötä?
joku vaan väitti, ettei paisuntasäiliön kanssa saa vedenkiertoa toimimaan oikein Cih-myllyssä, kun ei siinä ole paisuntasäiliötä tehdasasennuksenakaan.
itelläni on 2.0 manta turbolla ja siinä on recordin(2.2) syylari erillisellä paisuntasäiliöllä ja e-malli diesel kadetin sähköflektillä eikä ole ollut lämpöongelmia ja sopii mantan keulalle just runkoaisojen väliin kunhan leikkaa vanhat(2.0)syylarin kiinnikket pois
Mulla on konehuone rakennettu alunperin kuutoskonetta, joten syylärin paikka on viety eteenpäin ja syylärinä on jostain mersusta muovi/alumiini-syyläri. On nimittäin kevyt verrattuna vanhoihin ja tehonkin pitäisi riittää nykyiseen 2.0E:hen.