Kertokaa mihinkäs tuo imusarjaviritys perustuu?
- opelmeister
- 'Senator'

Kuulostaa hurjalta tuo tehon kasvu!!! Mutta viritys perustuu tässä vakiota parempaan virtaukseen. Dbilasin sivuilla oli muuten kuva ko. imusatsista irrallaan. Itse suhtautuisin noin radikaaliin tehon kasvuun hieman varauksella... Jollain kokemuksia??
<font size=-1>[ This Message was edited by: opelmeister on 2002-10-01 13:15 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: opelmeister on 2002-10-01 13:15 ]</font>
Lyhyellä ja suoralla imusarjalla saavutetaan yleensä parempi kierrosherkkyys moottoriin, mutta väännön kustannuksella. Huipputeho voi myös kasvaa.On 2002-10-01 14:16, tommyt wrote:
Olisikohan siinä niin lyhyet putket että tehot nousevat. Väännöstä eivät maininneet mitään eli nouseekohan huippuväännön kierrokset sitten lähelle huipputehon kierroksia.
Ja kyllä tuollainen +30hv kuullostaa jo aika hurjalta olettaen, että nykyään tehtaalta tulevat imusarjat ovat jo kumminkin aika hyvin mitoitettu, ja yleensä virtaavat ihan tarpeeksi vakio moottoriin. Kannattaa muistaa se, että todella moni opeli antaa jo tehtaalta tullessaan enemmän tehoa kun mitä on luvattu, jolloin viritysosien valmistajien on helppo mainostaa että heidän osallaan saa esim +15hv, vaikka todellisuudessa osan tuoma tehon kasvu olisikin +5hv.
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"