Vectra A GT:seen Ajotietokone
-
Veccu-c20xe
- 'Senator'

Ainakin jos sun auto on 150hp koneella, niin silloin pitäisi se ajotietokoneen liitin löytyä.
Liitin on keltainen joku reilut 20 pinninen ja se löytyy radion takaa sieltä jostain alaviistosta teipattuna muun johtosarjan kylkeen. Paremmin sinne pääsee katsomaan jos poistaa hansikaslokeron.
Mutta jos autosi on 115hp koneella niin silloin voi olla että liitintä ei ole.
Liitin on keltainen joku reilut 20 pinninen ja se löytyy radion takaa sieltä jostain alaviistosta teipattuna muun johtosarjan kylkeen. Paremmin sinne pääsee katsomaan jos poistaa hansikaslokeron.
Mutta jos autosi on 115hp koneella niin silloin voi olla että liitintä ei ole.
tuossa kuva ajotietokoneen puolelta liittimestä. http://www.kostodesing.com/gsm/displayi ... t=0&pos=30
Edit: poistettu turha
<font size=-1>[ This Message was edited by: Ioni on 2004-07-31 18:56 ]</font>
Edit: poistettu turha
<font size=-1>[ This Message was edited by: Ioni on 2004-07-31 18:56 ]</font>
-
Veccu-c20xe
- 'Senator'

Jos on samanlaisesta autosta vectra/calibra niin toimii ilman ohjelmointeja.
Itse laitoin calibran tietsikan tekniikanvaihto vectraan ja hyvin pelittää ja näyttäs kulutuslukematkin pitävän 0,1 l tarkkuudella paikkansa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Veccu-c20xe on 2004-07-31 19:38 ]</font>
Itse laitoin calibran tietsikan tekniikanvaihto vectraan ja hyvin pelittää ja näyttäs kulutuslukematkin pitävän 0,1 l tarkkuudella paikkansa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Veccu-c20xe on 2004-07-31 19:38 ]</font>
-
Veccu-c20xe
- 'Senator'

Siinä ajotietokoneen valintakatkaisiassa on kaksi pienenpientä upotettua kytkintä joihin sopii esim. kynän kärki. Toisesta tunnit ja toisesta minuutit. Kello alkaa ajan asetuksen jälkeen juosta kun painaa sitä 0 nappullaa(kovera eli taaempi).On 2004-08-09 20:14, Anzelmi wrote:
Aiheesta sivuten kysymys:
Auto Vectra gt 16v -94. Haluaisin tietää kuinka ajotietokoneesta saa muutettua kellon ajan ? Huoltokirja on saksaksi niin en oikein ymmärrä sitä...
Toivottavasti vaivautuisitte kertomaan.
Kaivetaan vanha Topcci esin.
Mullä löyty johtosarjasta liitin suoraan tuolle ajotietokoneen näytön taakse. Mutta nuille napeille jotka tulee keskikonsoliin en löydä johtoja mistään. Johtojen värit olen saanut selville.
Eli itse kysymys. Mistä johdot sinne keskikonsoliin tulee. Tuleeko ne ECU:lta, näytöltä, mittaristosta...... vai mistä.
Mullä löyty johtosarjasta liitin suoraan tuolle ajotietokoneen näytön taakse. Mutta nuille napeille jotka tulee keskikonsoliin en löydä johtoja mistään. Johtojen värit olen saanut selville.
Eli itse kysymys. Mistä johdot sinne keskikonsoliin tulee. Tuleeko ne ECU:lta, näytöltä, mittaristosta...... vai mistä.
Insignia B -19 1.6t
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
Nostetaan vanha topicci esille taas.viljami kirjoitti:Kaivetaan vanha Topcci esin.
Onko kellään kokemusta ajotietokoneen laitosta C20NE koneeseen?
Mietes noi johdot tulee?
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)

Tietsan laitosta NE-koneiseen en tiedä, mutta nuo liittimet..
* Kello pois.. Jos ilman matkustajan bagiä oleva malli, pura se avolokero kanssa pois, helpottaa urakkaa. Liitin löytyy kellolle tulevaa johtonippua seuraamalla, omassani oli suhteellisen tiukkaan teipattu.
* Ja ne napit.. Ota käsijarruvivun alapuolella oleva paneeli irti. Sieltä alta löytyy metallinen liitinpaneeli, joka on vaakasuorassa eteenpäin. Muistaakseni vielä jonkun pikkuisen muovirivan alapuolella. Nappien liittimet käyvät tänne suoraan kiinni. Sitten vain dremelillä tai jollain muulla sopivalla työkalulla se kolikkolokero irti ja napit paikoilleen.
Että tämmöstä.
* Kello pois.. Jos ilman matkustajan bagiä oleva malli, pura se avolokero kanssa pois, helpottaa urakkaa. Liitin löytyy kellolle tulevaa johtonippua seuraamalla, omassani oli suhteellisen tiukkaan teipattu.
* Ja ne napit.. Ota käsijarruvivun alapuolella oleva paneeli irti. Sieltä alta löytyy metallinen liitinpaneeli, joka on vaakasuorassa eteenpäin. Muistaakseni vielä jonkun pikkuisen muovirivan alapuolella. Nappien liittimet käyvät tänne suoraan kiinni. Sitten vain dremelillä tai jollain muulla sopivalla työkalulla se kolikkolokero irti ja napit paikoilleen.
Että tämmöstä.
** BMW 130i ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
Taataapi olla niin että 8 venttiilisissä ei ole noita liittimiä.. Onkos sellasia ajotietokoneita missä toi katkaisija on keskikonsilissa? Muistaaakseni myyjä niin sanoiVeccura A kirjoitti:Tietsan laitosta NE-koneiseen en tiedä, mutta nuo liittimet..
Että tämmöstä.
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)

..ei oo semmosta ainakaan vastaan tullut niissä kymmenissä a-vekuissa, mitä on tullut tiirailtua/ajettua.Appura kirjoitti:
Taataapi olla niin että 8 venttiilisissä ei ole noita liittimiä.. Onkos sellasia ajotietokoneita missä toi katkaisija on keskikonsilissa? Muistaaakseni myyjä niin sanoi
EDIT: tuo nappien kohta on semmonen kahden minuutin homma tsekata.. Olettaisin, että jos se liitin löytyy, kellon takaakin paljastuu liitin tietsalle
** BMW 130i ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **