Nokka-akselin tunnisti X20XEV
Tulossa ilmeisesti rahan menoa. Vectra B vaihdettiin nokka-akselin tunnistin keväällä, heinäkuun puolivälissä häiriövalo paloi taas ja tunnistin vaihdettiin takuuna uudestaan. Huraa se kesti 3 viikkoa ja taas valo paloi jälleen, testi ilmoitti viaksi nokka-akselin tunnistimen. Nyt sitä ei vaihdettu vaan vika kuitattiin ja nyt neljä päivää siitä valo palaa jälleen. Epilivät Länsiautossa että moottorin ohjainyksikkö saattaa antaan vääriä hälyytyksiä ja se on vaihdettava, korjausarvio on noin 1200 - 1500€ Onko jollain kokemuksia ko. viasta ?
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Mulla teki Veccu täysin samalla lailla vähän oston jälkeen (tapauksesta yli 4 vuotta). LänsiAuton huollossa sähkömies teki johtosarjaan korjauksen ja nuo ongelmat loppuivat siihen. Nuo useat kampi- ja nokka-akselin tunnistimet, mitä Tech:i herjasi, mitattiin silloin ja todettiin ehjiksi. Hyvin harvoin ohjainlaitevika, minunkin yksilöön on boxi vaihdettu 75 tkm:n kohdalla (ja tuskin auttoi ongelmiin silloinkaan).
Nyt kilsoja tuon johtosarjankorjauksen jälkeen ajettu melkein 75 000 km, eikä yhtään tunnistinta ole mennyt. Nuo tunnistimet kestävät kuulopuheiden mukaan normaalisti noin 120 tkm.
EDIT: ja moottori minunkin yksilössä X20XEV.

http://www.rollover-tuning.com
<font size=-1>[ This Message was edited by: Veccura A on 2004-08-05 19:49 ]</font>
Nyt kilsoja tuon johtosarjankorjauksen jälkeen ajettu melkein 75 000 km, eikä yhtään tunnistinta ole mennyt. Nuo tunnistimet kestävät kuulopuheiden mukaan normaalisti noin 120 tkm.
EDIT: ja moottori minunkin yksilössä X20XEV.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Veccura A on 2004-08-05 19:49 ]</font>
Mulla on kanssa vaihdettu nokkaakselin asentotunnistin reilu puolvuotta sitten ja noin 30 kertaa on sen jälkeen sytyttänyt vikavaloa
Ja munkin tapauksessa on tuo sama x20xevvi kone.Sen verran oon jutellu tutun kanssa ketä on metroautossa asentajana ,että noiden antureiden johtojen reittejän on muuteltu kestävyyden parantamiseksi???
Leon FR 20vt
No niin, no.
Eli tehty tälläinen työ (teitä palveli: Suomenoja/P Henriksson):
T
Moottorin ohjainlaitteen johtosarjan muutos
1286663 12,00kpl
Liitin 0,5/0,75/1,0mm
W770 2,00kpl
Suojattu johto
Loppusumma 1138,20 mk.
Mittarilukema oli tuolloin 144 700km ja nyt mittarissa 211 000km, eikä tällä välillä ole mennyt yhden yhtä tunnistinta. Auto on toiminut niin kuin
in pitääkin, eikä mitään nykimisiä/häiriövalon syttymisiä ole enää ilmennyt. Ennen tuota korjausta vaihdettiin 1,5 vuoden aikana (n. 44 tkm) seitsemän (7) kappaletta nokka-akselin tunnistimia ja neljä (4) kappaletta kampiakselin tunnistimia. Näistä tunnistimista mitattiin/testattiin viimeiset kaksi ja ne olivat kunnossa. Parhaimmillaan moottorinhäiriövalo syttyi samana päivänä, kuin uusi tunnistin oli laitettu. Voin kertoa, että tuolloin kävi useita kertoja mielessä vaihtaa autoa ja yllättäen valinta ei olisi kohdistunut
-merkkiseen. Rahaa tuohon korjailuun meni kaiken kaikkiaan noin 15tmk. Eli jos Ecotec-koneinen autosi oireilee samalla tavoin, kuin tämän topikin aloittajalla, suosittelen soittamaan
-korjaamoon ja varaamaan ajan kyseiseen korjausoperaatioon.
Lisäksi pakko vielä mainita, että mulla oli tuolloin tuttu Opelin huollossa töissä ja sain luettavakseni autoni korjaushistorian. Tuo samantyyppinen vika oli ollut autossa uudesta (ensimmäinen tunnistimen vaihto 20 tkm:n kohdalla) saakka ja tunnistimia oli vaihdettu n. 7500km:n välein. Lisäksi ohjainlaitteen vaihto 60tkm:n kohdalla. Tunnistimia oli vaihdettu ennen omistustani 8 kpl, en muista, miten jakaantui kampiakselin/nokka-akselintunnistimien kesken. Autoa oli korjattu takuuseen 24 tmk:n arvosta ja Hewlett Pacardin laskuun 9 tmk:lla.
EDIT: itse sain tiedon tämmöisestä korjauksesta Opelin maahantuojan kautta, kun meinas ruveta käpy palamaan tuohon autoon
Pikahuolto ei tuolloin päässyt Tech:illä enää boksiin sisään ollenkaan (herjas vain: kytke ohjainlaite!!).

<font size=-1>[ This Message was edited by: Veccura A on 2004-08-09 00:03 ]</font>
Eli tehty tälläinen työ (teitä palveli: Suomenoja/P Henriksson):
T
Moottorin ohjainlaitteen johtosarjan muutos
1286663 12,00kpl
Liitin 0,5/0,75/1,0mm
W770 2,00kpl
Suojattu johto
Loppusumma 1138,20 mk.
Mittarilukema oli tuolloin 144 700km ja nyt mittarissa 211 000km, eikä tällä välillä ole mennyt yhden yhtä tunnistinta. Auto on toiminut niin kuin
Lisäksi pakko vielä mainita, että mulla oli tuolloin tuttu Opelin huollossa töissä ja sain luettavakseni autoni korjaushistorian. Tuo samantyyppinen vika oli ollut autossa uudesta (ensimmäinen tunnistimen vaihto 20 tkm:n kohdalla) saakka ja tunnistimia oli vaihdettu n. 7500km:n välein. Lisäksi ohjainlaitteen vaihto 60tkm:n kohdalla. Tunnistimia oli vaihdettu ennen omistustani 8 kpl, en muista, miten jakaantui kampiakselin/nokka-akselintunnistimien kesken. Autoa oli korjattu takuuseen 24 tmk:n arvosta ja Hewlett Pacardin laskuun 9 tmk:lla.
EDIT: itse sain tiedon tämmöisestä korjauksesta Opelin maahantuojan kautta, kun meinas ruveta käpy palamaan tuohon autoon

<font size=-1>[ This Message was edited by: Veccura A on 2004-08-09 00:03 ]</font>